HasseTeknik HasseTeknik skrev:
Och just nu, när jag idag har återmonterat en "solventilator", så lägger sig isen på sjön!
Och då är det ändå i den sydligare delen ( Dalarna) av Sverige !
skönt att man bor i sydliga bästkusten

• Gilla
Leeten
  • Laddar…
Efter att en av grannarna blev innebränd och avled i morse har jag använt eftermiddagen till att se över brandskyddet här hemma. Ett par nya brandvarnare har monterats istället för den enda som funnits sen tidigare. Brandsläckaren kontrollerades och ställdes på en mer åtkomligare plats.

• Ledsen
  • Wow
  • Gilla
nikasp och 7 till
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Målat in elementen i väggens färg i Ludvigs lilla studentlägenhet idag. I morgon blir det en strykning till.

[bild] [bild] [bild]
Riktigt tjusigt

• Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Efter att en av grannarna blev innebränd och avled i morse har jag använt eftermiddagen till att se över brandskyddet här hemma. Ett par nya brandvarnare har monterats istället för den enda som funnits sen tidigare. Brandsläckaren kontrollerades och ställdes på en mer åtkomligare plats.
Riktigt tråkigt att höra, beklagar. :sweat:

• Gilla
FreQa och 2 till
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
Riktigt tråkigt att höra, beklagar. :sweat:
Ja, det är beklämmande. Särskilt som kraken som avled var rörelsehindrad. Hade väl inte en chans att ta sig ut snabbt även om han kanske var vid medvetande när branden bröt ut

• Ledsen
Pappa1986
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Ja, det är beklämmande. Särskilt som kraken som avled var rörelsehindrad. Hade väl inte en chans att ta sig ut snabbt även om han kanske var vid medvetande när branden bröt ut
Få hoppas att han inte va vid medvetande :sweat:

P Pappa1986 skrev:
Få hoppas att han inte va vid medvetande :sweat:
jag vet efter att ha arbetat åratal inom området vet hur ”in i he-te” fort det går när det är rätt förutsättningar. Jag vill påstå att INGEN fattar hur snabbt det kan gå. INGA förberedelser är för mycket. Aldrig!!!

R Rönnis skrev:
jag vet efter att ha arbetat åratal inom området vet hur ”in i he-te” fort det går när det är rätt förutsättningar. Jag vill påstå att INGEN fattar hur snabbt det kan gå. INGA förberedelser är för mycket. Aldrig!!!
I det här fallet gick det nog väldigt fort. Jag passerade huset på väg till jobbet ca fem minuter innan räddningstjänsten fick larmet. Jag såg inget onormalt, ingen eld eller ens tillstymmelse till rök. Det var en fullt utvecklad brand när brandmännen kom dit fem minuter efter larmet.

Då passar jag på att tipsa om denna tjänst: https://aktivmotbrand.msb.se/
Få en påminnelse via sms när det är dags att testa brandvarnaren.

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Fick 5 kbm ved ikväll.
Tyvärr fick lastbilen inte plats i vedboden :sweat::sweat:
Och upptäckte att vi inte hade någon skottkärra i nya huset.
Så nu har jag pirrat in all ved i boden :strong:
Vedstapel inne i en vedbod, synlig genom en öppen dörr i mörker.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Men jag måste erkänna att jag njöt av den kalla, tysta och mörka kvällen.

Nu sitter jag och njuter framför brasan!
Livet är härligt!
Brinnande eld i en öppen spis i ett mysigt inomhusrum med kök i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Hemmakatten och 9 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Snö :surprised:!
Vi bor i ett avlångt land.....
Jo, men även för oss har oktober varit ovanligt kall.
November verkar inte bli varmare :confused:

Jckssn Jckssn skrev:
Jo, men även för oss har oktober varit ovanligt kall.
November verkar inte bli varmare :confused:
Haft frost 2 dagar i år i Södra Halland. Snö brukar det bli 2-3 ggr per år, max :crysmile:

richardtenggren
Haft frost 2 dagar i år i Södra Halland. Snö brukar det bli 2-3 ggr per år, max :crysmile:
Det snöade i Gävle i söndags också, dock är det borta nu :p

Snö brukar det bli 2-3 ggr per år, max :crysmile:
I Norrland är inte problemet antalet gånger utan längden på gångerna. :(:mad:

• Gilla
  • Haha
Turbin och 5 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
I Norrland är inte problemet antalet gånger utan längden på gångerna. :(:mad:
Det är så orättvist. Vi får bara slask av den lilla snö som kommer ner. Det är mycket värre än snö som ligger, räcker att gå 5 steg så är du dyngsur om fötterna.
Och de kommer alltid sent i december eller i januari. 1 gång i min livstid (2009) har jag varit med om snö på min födelsedag, vilket är idag :p
När jag fyllde 18 år så fick jag börja övningsköra mc och vi körde ett par mil den dagen.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.