Precis...och det som är intressant i formuleringen är ordet "byggarbetsplats". Är en privatkunds hem alltid att anse som byggarbetsplats? För mig är det inte det såvida inte en större renovering pågår. Att spika upp ett saknat dörrfoder, byta ut ett eluttag, måla ett rum eller installera en kulventil i ett i övrigt normalt städat/ordningsamt hem kräver knappast spiktrampskydd eller stålhätta för säkerhetens skull.
 
E
Om ett företag kan lägga massa pengar på sånt här, måste det bara betyda att dom har alldeles för höga priser för att ha råd med det.

Sen, generalisering i andra diskussioner är ju inte helt politiskt korrekt så varför ska det vara OK att i princip idiotförklara alla som anlitar hantverkare?
 
Mikael_L
Rickard. Rickard.ag skrev:
Ser inget knäppt med att lära upp en 16årig sommarjobbare i personlig säkerhet.

Mitt ordval kanske var lite överdrivet "aggressivt"
Jo han är knäpp, som lär upp 16-åriga ungdomar som inte vet bättre, att de ska förstöra folks egendom.
Han saknar fantasi och förmåga att utveckla sitt företag, och riskerar hela företagets framtida existens.

Möjligen är han bara en skitstövel och ett praktarsel sådär i allmänhet, men vet jag ju inte.
 
  • Gilla
Nyfniken och 3 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
praktarsel .
Tack. Detta är ett ord som borde användas oftare!
 
  • Gilla
  • Haha
[SKPG]Zamora och 3 till
  • Laddar…
M Myckling skrev:
Läste förordet och redan där bekräftas en av de fördomar om hantverkare som diskuteras här på BH. Det handlar om hur idén till boken uppstod dvs "när hantverkaren är inne på Beijer och hämtar material, tar en kopp kaffe och snackar skit".

På av kunden betald tid givetvis. :p
Du tar aldrig nånsin en kopp kaffe och snackar skit på ditt jobb?
 
  • Gilla
FatMikeSlim
  • Laddar…
G Grävkalle skrev:
Du tar aldrig nånsin en kopp kaffe och snackar skit på ditt jobb?
Jo, men jag skriver inte en bok om det och skickar till mina kunder.
 
  • Gilla
  • Haha
Keiller och 5 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Jo, men jag skriver inte en bok om det och skickar till mina kunder.
Har jag påstått det?
Men förstår inte det är konstigt att hantverkare gör något som dom allra flesta gör ibland på sitt arbete.
Innan man har en massa åsikter om hur hantverkare agerar så ska man nog rannsaka sig själv hur man är på sitt eget jobb.
 
  • Gilla
FatMikeSlim
  • Laddar…
JanneJanne123
G Grävkalle skrev:
Innan man har en massa åsikter om hur hantverkare agerar så ska man nog rannsaka sig själv hur man är på sitt eget jobb.
Tråden är lång så du har kanske missat det, men att snacka skit på fikat är en sak, det folk ogillar är att Beijer ger ut en bok innehållande skitsnacket. Rätt stor skillnad?
 
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Tråden är lång så du har kanske missat det, men att snacka skit på fikat är en sak, det folk ogillar är att Beijer ger ut en bok innehållande skitsnacket. Rätt stor skillnad?
Ännu större skillnad är det mellan hur många som bryr sig om Beijers agerande och de som inte bryr sig ett smack.
Jag gissar på 1 på 1000.
 
  • Gilla
twoody och 4 till
  • Laddar…
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Tråden är lång så du har kanske missat det, men att snacka skit på fikat är en sak, det folk ogillar är att Beijer ger ut en bok innehållande skitsnacket. Rätt stor skillnad?
Du har kanske missat att om man citerar ett inlägg så brukar de vara det man svarar på och inget annat...
 
Anna_H Anna_H skrev:
Inte exakt citerat , men i en av historierna står det i lösningsförslaget att de tycker att man ska säga att man behöver köpa något och sedan sätta sig i Beijers fikahörna och ta en kaffe med personalen och prata av sig.
Citera exakt eller låt bli.
Tycker detta är sett med väldigt objektiva glasögon.
Har lyssnat på podden och ingenstans framgår att detta "SKALL" ske på av kunden betald tid. Kanske jag missat något och i så fall är jag glad om någon kan återge ett kortekt citat.
Klart att hantverkare behöver snacka av sig om problematiska kunder, dessa finns faktiskt. Likväl som det finns problematiska hantverkare.
Tycker det börjar likna ett skyttegravskrig a la första världskriget.
 
Redigerat:
  • Gilla
Pytt och 5 till
  • Laddar…
JanneJanne123
G Grävkalle skrev:
Du har kanske missat att om man citerar ett inlägg så brukar de vara det man svarar på och inget annat...
Ja, var ju det jag gjorde?
 
optimum optimum skrev:
ÄR DET NÅGON HANTVERKARE HÄR PÅ TRÅDEN SOM VILL FÖRSVARA BOKEN?


(internationella caps-lock dagen idag [länk])
Och firar du alla andra konsiga påhittade dagar också?
Om någon skulle hitta på en "Alla ska gå och knäppa med fingrarna samtidigt som de bokstaverar alfabetet baklänges , skulle du göra det också?
Tycker att vissa inlägg inte tillför något och bara renderar svar sommitt i det här fallet.
(Moderator får gärna radera mitt inlägg om denne vill)
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
JanneJanne123
N Nils82 skrev:
Ännu större skillnad är det mellan hur många som bryr sig om Beijers agerande och de som inte bryr sig ett smack.
Jag gissar på 1 på 1000.
Jag bryr mig inte heller, gillade inte Beijer innan boken på grund av de risiga öppettiderna så för mig gör det varken från eller till.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.