Mer bortskämda arbetstagare finns knappt, borde blivit röris.

• Gilla
erik_83
  • Laddar…
Henrik Nordlander skrev:
Utan att va drag å lägga mig i.
Mitt tips är att sluta anlita oss rörmokare.
Gör jobben själv !
Fast nu är du ju dryg och lägger dig i...

Och lugnt ni slipper, ni gör ju inte ett speciellt bra jobb i att känna mig trygg med att anlita hantverkare.

• Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
wildeside
platon1980 platon1980 skrev:
Är varken anställd eller röris:cool:
Tar betalt iaf:rofl:

S Saipala skrev:
Liknelsen må ha varit svag, jag vet det men principiellt är det väl ändå ganska nära hela din filosofi. Och den får man självklart ha sin alldeles egna och uttrycka precis hur man vill men det torde ändå vara väldigt tidsödande att bestrida precis allt.

Edit: Jag i egenskap av arbetstagare anser inte att jag behöver konsumentköplagen, min ag sköter det där.
Nej, inte alls lik.
Du får gärna förtydliga med vad du menar är min filosofi, för du började med att tagga mig utan att hänvisa till något inlägg att bygga från...

Bra för dig, men för den som inte är van att köpa tjänster så är konsumenttjänstlagen rätt praktisk.
Och den som erbjuder tjänster borde sätta sig in i den.

• Gilla
Anonymiserad 168520 och 1 till
  • Laddar…
wildeside wildeside skrev:
:surprised: Vem tror du betalar alla kostnader för drivmedlet och hantering mm, plus vinst, hiskligt mycket skatt och skatt på skatten=moms.?
Tydligen är det svårt att förstå.
Men när jag tankar får jag ett pris direkt på pumpen, det inkluderar allt, det tillkommer inget mer.

• Gilla
Jotsat och 1 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Nej, inte alls lik.
Du får gärna förtydliga med vad du menar är min filosofi, för du började med att tagga mig utan att hänvisa till något inlägg att bygga från...

Bra för dig, men för den som inte är van att köpa tjänster så är konsumenttjänstlagen rätt praktisk.
Och den som erbjuder tjänster borde sätta sig in i
Nej, inte alls lik.

Och den som erbjuder tjänster borde sätta sig in i den.
Tycker bara att det oftast kommer ifrån dig i olika trådar som handlar om fakturor oavsett vart de kommer ifrån att det skall bestrida till höger och vänster men det är ju bara vad jag upplever och nu har jag delgett dig det. Dock skall jag understryka att jag även läst en hel del matnyttiga kommentarer osv från din del i andra trådar.

wildeside
Tydligen är det svårt att förstå.
Men när jag tankar får jag ett pris direkt på pumpen, det inkluderar allt, det tillkommer inget mer.
Det gör det inte på offert/beställning med fast pris heller!

A
Fast nu är du ju dryg och lägger dig i...

Och lugnt ni slipper, ni gör ju inte ett speciellt bra jobb i att känna mig trygg med att anlita hantverkare.
Tycker hela diskussionen är intressant.

Vad är du inte trygg mwd: betala för den beställda tjänsten?

Nja fan vet om du hade velat svetsa ihop en jävla massa 139.7 tubrör och hänga upp dagarna i ända. Men visst vi har det relativt bra.

A
Vad jobbar du själv med? Byt inriktning om du inte har de bra ?

Jag skäms inte för att jag kan de jag gör. Styr mig själv o har egna kunder och då därav har de riktigt bra och fritt.

Mvh

@Saipala
Då har vi nått att utgå från.

Ett tips är att fundera på vad just konsumenttjänstlagen innebär, så kan du också se vad mina argument kommer från.

• Gilla
Novvehehe12
  • Laddar…
För en hel del hantverkstjänster är det svårt att få en offert/beställning med fast pris.

Det är sällan ett problem med offererade jobb utan just kortare jobb där offert ej vill lämnas.

Men denna diskussion har vi haft förr...

• Gilla
Anonymiserad 168520 och 2 till
  • Laddar…
Henrik Nordlander skrev:
Tycker hela diskussionen är intressant.

Vad är du inte trygg mwd: betala för den beställda tjänsten?
Att vara trygg med att det inte dyker upp överraskningar på fakturan.

wildeside
Då har vi nått att utgå från.

Ett tips är att fundera på vad just konsumenttjänstlagen innebär, så kan du också se vad mina argument kommer från.
Om du menar mej så behöver jag inte läsa konsumentköplagen, kan den redan.
Allt går driva och vrida till absurdum, om man orkar!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.