11 753 läst · 128 svar
12k läst
128 svar
Avslutad: Vinn en rejäl lövblås för den stora trädgården
Rätt tävling att köra en blåsning i AnneliMarlen Eskilsson skrev:Nu vikarierar jag för Annelie idag som sköter tävlingarna, men hon bestämde sig för att försvåra frågan eftersom det har visat sig att nästan alla kör copy/paste på föregående tävlare. Av den anledningen var ett stort antal svar diskade i förra tävlingen. Så hädanefter får man tänka lite själv på frågan också.
vilket svar var rätt?Marlen Eskilsson skrev:
5 eller 6?
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Med all respekt för att ni vill göra tävlingen svårare tycker jag att ni har fel.Marlen Eskilsson skrev:Nu vikarierar jag för Annelie idag som sköter tävlingarna, men hon bestämde sig för att försvåra frågan eftersom det har visat sig att nästan alla kör copy/paste på föregående tävlare. Av den anledningen var ett stort antal svar diskade i förra tävlingen. Så hädanefter får man tänka lite själv på frågan också.
En lövblås som också är lövsug är fortfarande en lövblås. Det rätta svaret borde vara 6 varumärken.
Min grovdammsugare kan kopplas så att den också blåser om jag kopplar slangen i utblåset. Är det inte längre en dammsugare?
Du menar alltså att lövsug är synonymt med lövblås ?H Hank_Ö skrev:Med all respekt för att ni vill göra tävlingen svårare tycker jag att ni har fel.
En lövblås som också är lövsug är fortfarande en lövblås. Det rätta svaret borde vara 6 varumärken.
Min grovdammsugare kan kopplas så att den också blåser om jag kopplar slangen i utblåset. Är det inte längre en dammsugare?
Hmmm
Vem Vann?Annelie Hultberg skrev:Tävling: Vinn en rejäl lövblås för den stora trädgården
[bild]
Den här veckan kan ni vinna en effektiv ryggburen lövblås, Stihl BR 450 C-EF från Maskinklippet.se, som passar den stora trädgården eller parken. Tack vare elstart, som den är ensam om på marknaden, startas maskinen med ett enkelt knapptryck utan att du behöver ta av den från ryggen, vilket ger denna ryggblås en unik komfort. Den har justerbar längd på blåsröret och verktygslös inställning av handtaget.
Perfekt för att både bekvämt och effektivt ta bort gräs- och häckklipp, löv eller annan smuts från stora ytor.
Totalt värde ca 7 500 kronor
Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.
Fråga: Hur många varumärken på lövblåsar hittar man på Maskinklippet.se?
Svaret hittar du här: [länk] (titta noga den här gången!)
Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 20 september.
OBS! Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten skickas till vinnaren direkt från Maskinklippet.se. Meddela mig när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken. Vi tackar Maskinklippet.se för att de sponsrar den här tävlingen.
Oj oj, det här var både oväntat och roligt!Marlen Eskilsson skrev:
Nu ser jag fram emot ett få ett fint litet paket så jag kan provköra underverket
Administrator
· Skåne
· 7 845 inlägg