Haha, för många år sedan blev jag instängd med bilen i drivein-en på Bauhaus (Bäckebol), bakom någon kund där priset eller nåt var fel.
Jag hade kört in men inte hittat det jag ville köpa eller nåt.
Jag hade lite bråttom och frågade om jag fick åka förbi. Nej, jag måste vänta på min tur trots att det skulle gå att köra en lite kreativ väg.
Men--jag har inte köpt nåt, tiita!
Nej, helt omöjligt. Jag hotade att ringa polisen och anmäla frihetsberövande och då ringde sommarlovstjejen till sist någon chef som sa att jag kunde köra ut...
Känner också igen det där med fel pris och att kassapersonalen måste få OK av ngn överordnad för att rätta de mest uppenbara prisfel.
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
janwide
janwide janwide skrev:
Har mestadels bra erfarenheter av Bauhaus i Örebro. Stundtals långa köer men annars OK.
Svarar mej själv :cool:
Skulle beställa wc stol på badrumskampanj. Total röra och förvirring! Olika pris på nätet och i butik. Fel på lagersaldo. Förvirrad personal. Konstiga besked på webbens kundtjänst. Nu har jag beställt ändå på nätet för att inte missa kampanjen. Spännande att se vad som kommer att bli hemskickat. Snålheten kanske kostar mer än den smakar
 
AXS
Besökte Bauhaus Sickla igår, positivt överraskad.

Först laddning av bilen, kom sen in och fick väldigt bra hjälp med val av fönsterfärg. Frågade två personal om vägen och fick hjälp av en att välja elfa-system.
 
janwide
janwide janwide skrev:
Svarar mej själv :cool:
Skulle beställa wc stol på badrumskampanj. Total röra och förvirring! Olika pris på nätet och i butik. Fel på lagersaldo. Förvirrad personal. Konstiga besked på webbens kundtjänst. Nu har jag beställt ändå på nätet för att inte missa kampanjen. Spännande att se vad som kommer att bli hemskickat. Snålheten kanske kostar mer än den smakar
Svarar mej själv igen :cool:
Fel toalett kom så klart. Just nu så tittar de på hur de ska göra, men det har tagit lite för lång tid, så nu skiter jag rent ut sagt i deras toalett. Ringde just och makulerade ordern och det skulle ta ett par dar. De är snabba de där Bauhaus. NOT :mad:
 
C
AXS AXS skrev:
Besökte Bauhaus Sickla igår, positivt överraskad.
Sickla var väl förvisso Fredells fram tills ganska nyligen. Så man kan ju tänka sig att det, än så länge, inte riktigt är helt transformerat till Bauhaus-standard.
Men jag har gett upp några gånger där även när det var Fredells. Personalbrist och usel kvalitet på virket på hyllorna t.ex.
 
janwide janwide skrev:
nu skiter jag rent ut sagt i deras toalett.
:crysmile:
 
  • Haha
karlmb
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Sickla var väl förvisso Fredells fram tills ganska nyligen. Så man kan ju tänka sig att det, än så länge, inte riktigt är helt transformerat till Bauhaus-standard.
Men jag har gett upp några gånger där även när det var Fredells. Personalbrist och usel kvalitet på virket på hyllorna t.ex.
Jag var stamkund på Fredells. Precis när Fredells hade stängt fick jag höra att Bauhaus skulle ta över och personalen skulle följa med till Bauhaus. Då tänkte jag att jag skulle gå över till Bauhaus istället. Det tog lång tid innan Bauhaus i Nacka kom igång, så jag handlade i Bromma under tiden. Katastrof! Vilken fullständigt okunnig personal. Eller så fanns ingen på plats. Stora problem när jag skulle handla från flera avdelningar för hemleverans. Flera timmars köande på olika avdelningar för att de skulle kunna slå ihop allt.
Senare fick jag höra att ingen av personalen på Fredells följde med till Bauhaus Nacka. Jag förstår dem. De fick troligen jobb på bättre ställen.
 
optimum
Den som inte fattar affärsmodellen för Bauhaus borde nog inte försöka handla där.
Nej det bygger inte på att man har butiken full av experter på allt. Man har givetvis snålt med personal för att just kunna hålla låga priser.
 
  • Gilla
SonnyListon och 10 till
  • Laddar…
Fairlane
Helt klart ligger det något i det, men i Bauhaus fall har man dragit ner det för långt många gånger. När man får vänta 30 minuter på att någon ska ta trucken och lyfta ner grejer från hyllorna så tappar man kunder som går någon annanstans.

Hornbach har mycket mer personal och de är duktiga. Priset i samma nivå som Bauhaus.
 
  • Gilla
Monteras och 3 till
  • Laddar…
optimum optimum skrev:
Den som inte fattar affärsmodellen för Bauhaus borde nog inte försöka handla där.
Nej det bygger inte på att man har butiken full av experter på allt. Man har givetvis snålt med personal för att just kunna hålla låga priser.
Nu sa de just i en artikel att kvalitén skulle bli densamma som på Fredells. Eftersom jag inte har handlat i någon annan bygghandel än Fredells var det svårt att hitta ett alternativ. Jag hade dessutom noll koll på vilka som är lågpris.
 
Bauhaus och Byggmax är nutidens byggvaruhus.
Hornbach som omnämns såg jag på reklamTV för 20 år sedan men har väl bara 3-4 varuhus i Sverige.
Fredells lönar sig inte idag. Prisjämförelser på olika byggvaruhus talar sitt tydliga språk
 
Fairlane
7 stycken Hornbach i Sverige så långt ifrån Bauhaus utbredning förvisso, men skillnaden i service är enorm. Skillnaden i pris är obefintlig, så att det är prispressen som gör att Bauhaus saknar personal håller jag inte med om. Bauhaus har oftast 0-1 person per avdelning, Hornbach har 2-3. De på Hornbach kan dessutom mer är min erfarenhet.

Även om det är tänkt så att man inte ska fråga en massa så är det rätt knepigt att handla om man behöver varor som ligger på en hylla 5 meter upp om det inte finns personal, eller om det inte finns någon när man ska köpa färg (som skall brytas).
 
  • Gilla
johgro och 4 till
  • Laddar…
Personalen på Bauhaus har ingen erfarenhet alls. Lika lite som de på jem o fix
 
Hornbach är alltid mitt första altenativ när något byggrelaterat skall inhandlas. De har bra sortiment, bra priser, och duktig personal, oftast tillräckligt med personal.

Bauhaus har ett bra sortiment, lite annorlunda än hornbach, de är framförallt bättre sorterade på olika beslag. De har bra priser. Men sedan sluta det. Finns (nästan) ingen som kan något överhuvudtaget om produkterna. Deras kassor fungerar inte. De kan ha kö igenom halva butiken med en kassa öppen samtidigt som 5 personal släntrar förbi och tittar på kön.

De har otroligt dålig prismärkning. När man står i kassakön så bromsas den "alltid" upp av att någon köper något som antingen inte finns registrerat i systemet så kassan inte har något pris, eller så är det fel pris. Och så skall kassören ringa efter hjälp med felet, ingen hjälp kommer, kön växer. Och efter 10 15 minuter löser det sig, och så avverkas 3 kunder till ur kön. Sedan är det fel på priset igen för någons osv.

Ungefär var 3e gång när jag försöker handla på Bauhaus, så släpper jag bara varorna ned på golvet i kassakön och går ut. Och varje gång kommer jag ihåg varför jag inte skulle handla på Bauhaus något mer.
 
  • Gilla
civilingenjören och 5 till
  • Laddar…
Bauhaus och Jem o Fix är bra om man vet vad man ska ha.

På Bauhaus får man visa upp bilen invändigt när man kör in i driven men de tittar aldrig när man ska ut så jag förstår inte vitsen med titten i infarten.

På jem o fix tittar de aldrig. Man skulle i princip kunna fylla hela bilen med något och sedan köpa en säck jord
 
  • Haha
karlmb
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.