M
Eftersom vi nu verkar lämna prissättningen i Bauhaus system vid reor och kommit in på hur lagerhyllorna ser ut så är det dock positivt att man spärrar av gången där trucken ska lyfta ned något från en hylla iaf.
Hur ofta händer det att dessa lagerhyllor faller ihop likt korthus i Sverige? Bara för att nätet dränks av filmer från hur folk kör bil i Ryssland så slutar inte jag köra bil i Sverige direkt.
Så vi kan väl lägga ned dessa skrämselpropagandafilmerna från utlandet där man maxbelastar lagerhyllorna i just lager. Jag är inte det minsta orolig att hyllsystemet ska rasa ihop vara sig hos Bauhaus eller godishyllan på Ica.
 
  • Gilla
Nyfniken och 8 till
  • Laddar…
hsd
Det var väldigt nära på ett stort företag jag jobbade på en tid, 15 m höglager med väldigt mycket tyngd varje pall 800-1000 kg, en stolpe kröktes av en obehörig truck
Lagersektionen tömdes snabbt så skadan kunde bytas
 
  • Gilla
civilingenjören
  • Laddar…
hsd hsd skrev:
Det var väldigt nära på ett stort företag jag jobbade på en tid, 15 m höglager med väldigt mycket tyngd varje pall 800-1000 kg, en stolpe kröktes av en obehörig truck
Lagersektionen tömdes snabbt så skadan kunde bytas
Och det var ett lager där konsumenter gick omkring? Nehej, inte det? Vare sig hyllorna på Bauhaus eller Netonnet är lastade på det viset / så tungt.
 
  • Gilla
Markarbetaren
  • Laddar…
M Markarbetaren skrev:
Nu har jag handlat på Bauhaus för absolut sista gången. Kommer aldrig att sätta min fot där mer!
Allt började för några år sedan när jag handlade där vid ett tillfälle, jag minns inte problemet just vid det inköpet, har troligen förträngt det, men jag minns att jag sa att jag aldrig skulle handla där igen.

I somras skulle jag lägga sten på uppfarten. Bauhaus hade rea på sten från Starka, jag tänkte nej nej nej det är ingen ide, hustrun sa, "ge det en chans till", jag svarade "det kommer bli problem". Mycket riktigt, vid första besöket började problemen direkt! Jag hade läst priset på nätet, 2,91kr/st skulle stenen kosta, inne i butiken stod det en stor fin skylt på stenen jag skulle ha "99kr/m2, 2,91kr/st". Lastar min släpkärra, åker fram till kassan, "3,5kr/st" säger kassörskan. Japp, nu börjas det direkt tänkte jag högt för mig själv. Efter att en av personalen fysiskt tagit sig ned till skylten och sett priset med egna ögon blev jag trodd.

Tydligen har man nån form av system på Bauhaus där personalen inte kan rätta priset i kassan utan måste tillkalla en arbetsledare med behörighet att göra en sk. prisfelsändring. Behöver jag tillägga att jag vid dom kommande 13 besöken när jag handlade sten fick ta denna diskussionen med olika personal varje gång?

Idag skulle vi köpa en duschkabin, Bauhaus hade naturligtvis en på rea för 1995kr, ord. pris. 2995. Jag sa direkt till hustrun att är det ens någon ide att åka till det stället? Du vet ju hur det brukar gå. Med svag ångest satte jag mig i bilen och rullade dit. Hittade duschkabinen som vi hade sett på rea, plockade dom 3 delarna och kommer fram till kassan. Mycket folk i butiken, lång kö till kassan, klumpen i magen växer. Kassörskan blippar dom 3 kartongerna, "2995kr". Jag tänker direkt, DETTA ÄR INTE SANT! Och så börjar ifrågasättandet igen, plockar upp min telefon, visar priset 1995kr, nedsatt från 2995....Sedan följer en 20 minuter lång väntan där kunderna bakom frustar och stönar och slänger "om blickar kunde döda-blickar" mot mig. Naturligtvis så får jag efter 20min rätt men jag säger högt och tydligt att detta är absolut sista gången jag sätter min fot i en Bauhausbutik!

Någon mer som känner igen detta scenariot? Att ni sett något på rea hos Bauhaus men sedan är priset det ordinarie när ni kommer till kassan? Jag tror att dom har satt det i system. Riktigt riktigt tråkigt för personalen är tillmötesgående och får ta denna smällen varje gång, liksom vi kunder (i mitt fall fd. kund) i form av tid. Kan tillägga att en framför också hade problem med nån vara som det tog 10min innan han kunde betala.
Låt din fru åka dit själv så är problemet lös
 
Tycker alla är lika kassa på priskoll.. oavsett vilken kedja man handlar hos. Däremot skiljer det i personal (både tillgång, kunskaper och intresse...) och det estetiska/praktiska attt gå runt och handla i butiken.

Men priser., där gäller det att ha ögonen på skaft,, ju fler reor och billiga dagar de har i butiken.. desto mer misstänksam och kontrollerande bör du vara som kund!

(i alla butiker, mat.. prylar, virke, kläder..)

Det är frustrerande ibland.
 
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
E
Snigla Snigla skrev:
Tycker alla är lika kassa på priskoll.. oavsett vilken kedja man handlar hos. Däremot skiljer det i personal (både tillgång, kunskaper och intresse...) och det estetiska/praktiska attt gå runt och handla i butiken.

Men priser., där gäller det att ha ögonen på skaft,, ju fler reor och billiga dagar de har i butiken.. desto mer misstänksam och kontrollerande bör du vara som kund!

(i alla butiker, mat.. prylar, virke, kläder..)

Det är frustrerande ibland.
I denna tråd var det just Bauhaus som utmärkte sig.

En annan sak som slog mig var också att många jämförde just Hornbach och Bauhaus, o likt mig hade alla bara gott att säga om Hornbach. Så nej alla är inte lika dåliga/bra.
 
  • Gilla
zapppa
  • Laddar…
Tur att det skiljer sig mellan olika Bauhaus, i Kalmar tycker jag det fungerar bra och personalen är hjälpsam. Lagersaldona är ett kapitel för sig men när jag skulle köpa panel på kampanj med felaktigt lagersaldo så erbjöd dom att beställa hem, de beställde hem en pall direkt från Södra med panelen som jag skulle ha.

Priserna har stämt på dom kampanjvarorna jag har köpt utom en gång, men de fixade det snabbt.

Men det ingen butik man studsar in om man behöver ha något litet som man vet var det är, kassan tar lång tid att ta sig igenom även om det blivit bättre.
 
M Maximarcus skrev:
Du kanske inte har Hornbach nära men där gäller ju prisgarantin även rena webshopar (till skillnad från Bauhaus som kräver fysisk butik).
Jag har 800 meter till Hornbach på Minelundsgatan i Göteborg. Jag handlar väldigt mycket där, men prisgaranti gäller ju bara på produkter/varumärken som även säljs någon annanstans och Hornbach har mycket egna varumärken (eller tyska som inte säljs av någon annan i Sverige) som därför inte går att få prisgaranti på.

Bauhaus har betydlig mer standard-produkter som även andra säljer och många webshoppar har även någon butik/utlämningsställe så då funkar det, man får leta lite men Google är min vän.

Men jag håller med i övrigt att det ofta snurrigt, lagersaldon stämmer aldrig och personalen är osynlig och hittar man någon så vet dom ändå inte nåt.
 
  • Gilla
Markarbetaren och 1 till
  • Laddar…
Lexington Lexington skrev:
Jag får nog gå mot strömmen, Bauhaus i Hyllinge (utanför Helsingborg) är en riktig toppenbutik!
Aldrig varit något krångel o prismatchat där en handfull gånger, kompetent personal och aldrig något strul!

Iofs hade svärföräldrarna lite problem med kakel för någon vecka sedan, 90% av plattorna var sönder, men det va snarare kundtjänst som krånglade!
Nja. Men bra att de finns så det blir lite konkurrens.
För lite personal verkar vara deras affärsidé. Eller fel personal på fel plats. Färgfolk i bygg eller dyl.
 
Jag har erfarenhet av ett visst danskt företag som numera har lagt ner men återuppstått i ett dotterbolag.
Skulle för ett par år sedan köpa färdiga staketsektioner. Sagt och gjort fick hjälp av en kompis eftersom jag inte hade eget körkort. Personal ute som hjälpte till att lasts. En bunte tog slut och vi började på nästa. Ett par dagar senare när det var dags att sätta upp allt så märker vi att det är två olika storlekar, höjdskillnad på 5 cm. Ringet butik och kundtjänst som skiter i vilket varpå jag mer eller mindre gapar i luren att jag aldrig kommer tillbaka.
En vecka senare ringer butikschefen som har fått mail från kundtjänst om att dom borde kontakta mig. Har redan löst problemet själv men föreslår att dom kanske ska märka om varan som specificerar måtten. ”Ja det var en bra idé” fick jag som svar. Å då har jag redan uppmärksammat butik och kundtjänst på det. Handsläggan som jag köpte för just ändamålet pajade också och den ville dom inte byta eftersom den var använd. När svärfar blev förbannad fick jag byta.

Sen har jag på senare tid märkt att man får helt olika bemötande om man har arbetskläderna på eller inte. Oavsett butikskedja.
 
A
L Laklak skrev:
Sen har jag på senare tid märkt att man får helt olika bemötande om man har arbetskläderna på eller inte. Oavsett butikskedja.
Vilket är bättre?
 
Helt klart arbetskläderna. Går man i privata kläder ser dom en knappt eller fnyser av en medans har man lite lagom skitna arbetskläder kan dom stå å gaffla på en bra stund, hjälpa till osv.
I våras skulle jag köpa två olika trävaror på beijer. Eftersom jag skulle gå med listen och plankan över axeln gick jag in genom kassan för att först betala och sedan gena genom brädgården så som jag gjort många gånger förr efter arbetet. Men nu hade jag inte jobbat så får självklart ett snäsigt svar att det är bättre jag går ut på brädgården och får hjälp att lägga in det i datorn först. Sagt å gjort får bra hjälp ute på brägårn av två personal som känner igen mig även utan de rätta kläderna. Krånglar mig in i butiken med plank på 3,6m genom tunga glasdörrar som inte går att sätta upp. Tur att det inte var samma personal i kassan.
Privatperson = du kommer ändå inte hitta å ta fel produkt
Hantverkare = betala å plocka sen på dig det du behöver du är betrodd.
 
  • Gilla
ConnyK
  • Laddar…
C
Så här gör WILLY:S:
Prislapp på ost med ett före och ett efter pris med röd 30 % rabattetikett ovanpå.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

De sänker priset med 30 % på grund av kort datum men först höjer de priset från 68,14 till 73,56.
 
  • Arg
  • Haha
  • Wow
Härryda2015 och 3 till
  • Laddar…
A
C civilingenjören skrev:
Så här gör WILLY:S:
[bild]
De sänker priset med 30 % på grund av kort datum men först höjer de priset från 68,14 till 73,56.
Snacka om vilseledande. Dessutom olagligt.
 
Om Bauhaus vill förklara hur man arbetar och bemöta kritiken ska svaret mailas till support@byggahus.se, så publicerar vi det. Vi tillåter inte företag i diskussionen i övrigt.

/Moderator
 
  • Gilla
Härryda2015 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.