418 971 läst · 2 056 svar
419k läst
2,1k svar
Gardena R40li
Äh, ser på Clas O:s Frågor och Svar att det passar alla årsmodeller.
Betyder det här att svärmors klippare troligen är från 2013?
Clas O listar det som att deras batteri passar 2014 eller 2017 och framåt, kan det stämma eller borde det passa även hennes?
https://m.clasohlson.com/se/Batteri-Gardena---McCulloch/51-1308
(Ursäkta mina ”ignoranta” frågor men har lite kort om tid och sjukt dålig uppkoppling, precis att jag lyckas ladda upp bilderna)
Betyder det här att svärmors klippare troligen är från 2013?
Clas O listar det som att deras batteri passar 2014 eller 2017 och framåt, kan det stämma eller borde det passa även hennes?
https://m.clasohlson.com/se/Batteri-Gardena---McCulloch/51-1308
(Ursäkta mina ”ignoranta” frågor men har lite kort om tid och sjukt dålig uppkoppling, precis att jag lyckas ladda upp bilderna)
Ja 2013.nikasp skrev:Betyder det här att svärmors klippare troligen är från 2013?
[länk]
Samma batteri passar 2012-2018
God dag alla gräsklipparvänner! Har nu kommit till den punkt i livet att en robotgräsklippare skulle underlätta för mig. Misstänker nu att tomtens utformning inte alls är optimalt för en sådan så bifogar därför en bild.
Det finns 3 zoner med gräs, alla med stenplattor mellan. Går detta att lösa utan att skaffa tre robotar?
Det finns 3 zoner med gräs, alla med stenplattor mellan. Går detta att lösa utan att skaffa tre robotar?
Så en lösning innebär alltså att dra en guideslinga igenom samtliga områden och sedan bestämma olika biytor genom att ange hur många meter den ska löpa på guideslingan?
Hur smal kan passagen vara, för jag antar att det behöver vara begränsningsslingor vid sidan om guiden?
Hur smal kan passagen vara, för jag antar att det behöver vara begränsningsslingor vid sidan om guiden?
Ja det går utmärkt, du kan köra passagen betydligt smalare än 2 meter ca: 60 cm fungerar såvida du kör med automatisk passagehantering annars får man mippla lite med inställnigarna för att följa guiden. Minns inte om gardenan hade automatisk passagehantering.I Illbru skrev: