P peddjy skrev:
De blir nog originalsulor för mig med! Någon som hunnit prova de nya knivarna då?
Ska kika på jobbet @peddjy fota vad de är för nav
 
  • Gilla
peddjy
  • Laddar…
@johan63 I robonect finns en meny för hur långt den ska backa innan den går till dockningsstation. Denna verkar ha noll funktionalitet, har du testat detta eller har jag missupffattat det? (jag har hårt slitage på gräsmattan framför dockningsstationen och om jag kunde få den att backa nån meter extra kunde den vända på stenläggningen) :)
 
Jag har min inställt på 120 cm. Och det fungerar här.
 
johan63 johan63 skrev:
Jag har min inställt på 120 cm. Och det fungerar här.
Gör jag månne fel. Är det inte reversing distance under exit angles configurationen?
 
Jag har min på 200 cm. Inte som jag skrev ovan. Skärmbild av en applikation för inställning av laddstations räckvidd på 200 cm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
johan63 johan63 skrev:
Jag har min på 200 cm. Inte som jag skrev ovan. [bild]
Jag fattar inte varför det finns backsträcka under den utgångsvinklar och räckvidd under laddstation. Oberoende har jag båda på 250cm nu men det har absolut ingen betydelse från andra inställningar. Den svänger på samma plats som förut.

Kan du testa ändra din och se om det där är rätt inställning?
 
  • Skärmdump av gräsklipparens inställningsmeny med laddstations räckvidd och backsträcka reglage på 250cm.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
testar när det slutat regna ;)
 
johan63 johan63 skrev:
Nya däck på G :cool:
[bild]
Dubbelmontage(y)
 
Tänkte dra igång min efter att ha röjt i trädgården efter bygget. 501 elektronikfel :(
 
davidgp davidgp skrev:
Tänkte dra igång min efter att ha röjt i trädgården efter bygget. 501 elektronikfel :(
Kolla MMI kabeln, och om det är oxid på kontaktytorna...
 
Toomaster Toomaster skrev:
Kolla MMI kabeln, och om det är oxid på kontaktytorna...
Vilken är det nu igen?
 
MMI = MäniskaMaskinInterface, alltså display/knappsats
 
davidgp davidgp skrev:
Vilken är det nu
Hela kabeln inkl. kontakter från moderkortet, via Robonect vidare till display/knappsatsen
 
Lossna batteriet. Montera dit igen. Brukar hjälpa :thinking:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.