Hur man fixar mitt bakfall eller hur jag mätte upp det?

Jag mötte upp höjdskillnaden mellan underkant avloppsrör ut från källaren, första spolbrunnen samt andra spolbrunnen genom att hänga upp krysslasern och sedan mäta höjdskillnaden mellan strecket och botten på rören.

I mitt fall låg första spolbrunnen någon centimeter under andra, men även tio centimeter under källarens rör. Och då jag sedan en filmning av avloppet förra året vet att där är en svacka precis efter första brunnen behöver jag bara gräva upp runt den och inte hela vägen bort till avloppsbrunnen 30m bort för att få rätt fall.
 
  • Gilla
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Hur man fixar mitt bakfall eller hur jag mätte upp det?

Jag mötte upp höjdskillnaden mellan underkant avloppsrör ut från källaren, första spolbrunnen samt andra spolbrunnen genom att hänga upp krysslasern och sedan mäta höjdskillnaden mellan strecket och botten på rören.

I mitt fall låg första spolbrunnen någon centimeter under andra, men även tio centimeter under källarens rör. Och då jag sedan en filmning av avloppet förra året vet att där är en svacka precis efter första brunnen behöver jag bara gräva upp runt den och inte hela vägen bort till avloppsbrunnen 30m bort för att få rätt fall.
En god planering är mer än halva jobbet!(y)
 
P Pysslarn skrev:
I så fall måste det vara "Stora Feltänk- och Felmätardagen" för idag har jag fått skrota tre bitar till det jag håller på med just nu. Ingen av dem blev för stora eller för långa...

Så tröttsamt!
//Ronnie
En natts god sömn brukar lösa problemen! I morgon är en annan dag!
 
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Hade jag haft bakfall från spolbrunn två hade jag nog inte tagit mig för jobbet alls. Men nu kanske det blir av någon gång.
 
stigen stigen skrev:
En natts god sömn brukar lösa problemen! I morgon är en annan dag!
Tack för pepp!
//Ronnie
 
Anders 1920-tal
G-83 G-83 skrev:
Slipat knivar och rengjort klippdäcket.
[bild]
Hur fick du upp ridern?
 
S
Anders 1920-tal Anders 1920-tal skrev:
Hur fick du upp ridern?
Det är väl bara att backa, lägga i framväxeln och gasa? :thinking:
 
Anders 1920-tal Anders 1920-tal skrev:
Hur fick du upp ridern?
Jag körde den intill sågbänken lutade mig över bänken och lyfte upp den. Den är inte särskilt tung i fronten. Kom på detta i år. Innan har jag lyft med spännband som den hängt i. Men detta var snabbare och känns bättre.
 
Rickard.
Nu vet jag inte hur din funkar men kan vara värt en lusläsning i handboken för ridern jag körde i min uppväxt hade 2 sprintar (typ) och sen kunde man haka ur aggregatet och vinkla upp det.

Jag blev lite av ett proffs på det då jag kontinuerligt körde på något obra som vi säger här uppe.
 
Anders 1920-tal
Rickard. Rickard.ag skrev:
Nu vet jag inte hur din funkar men kan vara värt en lusläsning i handboken för ridern jag körde i min uppväxt hade 2 sprintar (typ) och sen kunde man haka ur aggregatet och vinkla upp det.

Jag blev lite av ett proffs på det då jag kontinuerligt körde på något obra som vi säger här uppe.
Det beror på vilket aggregat man har på ridern. På min går det inte
 
Rickard. Rickard.ag skrev:
Nu vet jag inte hur din funkar men kan vara värt en lusläsning i handboken för ridern jag körde i min uppväxt hade 2 sprintar (typ) och sen kunde man haka ur aggregatet och vinkla upp det.

Jag blev lite av ett proffs på det då jag kontinuerligt körde på något obra som vi säger här uppe.
Det du beskriver är bioclip bordet. Jag har tyvärr inte det. Men tack ändå för tipset.
 
Bryter av lite i trägrottan ;)

Bytte axeloljor och olja i fördelningslådan :coffee:

Bil upplyft på en verkstadslyft med underredet synligt, i en mekanisk verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Bryter av lite i trägrottan ;)

Bytte axeloljor och olja i fördelningslådan :coffee:

[bild]
Trevligt. Har själv planer på det under sommaren på XC70'n. Tänk vilken lyx med fyrpelare...
Stel bakaxel och ram ser jag, vad kör du?
 
Tokslut Tokslut skrev:
Bryter av lite i trägrottan ;)

Bytte axeloljor och olja i fördelningslådan :coffee:

[bild]
Elakt att lägga upp en sån bild nu, jag håller på att byta låda krälandes på golvet! :D
Samtidigt vill jag inte ställa in en lyft då verkstan bara är 4m bred...
 
T Tykon skrev:
Elakt att lägga upp en sån bild nu, jag håller på att byta låda krälandes på golvet! :D
Samtidigt vill jag inte ställa in en lyft då verkstan bara är 4m bred...
Håller med, ingen snäll bild.:p Jag får jobba med bilen utomhus, visserligen under tak sedan två år då jag förlängde garagetaket :D
I garaget huserar alla maskiner ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.