Dagen skörd.
Dyckertpistol för 15 gauge DA-dyckert med 12000 spik i blandad längd, något jag borde skaffat för minst tio år sedan.
Kapskivan är mest av nyfikenhet. Diamantskiva på Dremel är överlägset vanliga skivor så fungerar denna bara i närheten lika bra är jag nöjd :D
En dyckertpistol med lådor av spik och en Lenox Metalmak kapskiva på ett arbetsbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Björn Melander och 2 till
  • Laddar…
Nu är det väl bara att samla mod att använda prylarna, ”lite” skillnad mot en skaftfräs...

Öppnad verktygsförpackning med CMT Orange routerbits och skärstål för träbearbetning, inklusive skärbits och instruktionsblad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Anders 1920-tal och 6 till
  • Laddar…
B badtastex skrev:
Nu är det väl bara att samla mod att använda prylarna, ”lite” skillnad mot en skaftfräs...

[bild]
Ser fin ut. Var köpte du den? Ska också köpa en kutter då jag än så länge bara har några fasta profilfräsar. Så jag behöver inte skaffa mig mod riktigt ännu:)
 
Volvo v70 skrev:
Alltid kull få sms leverans är på vägg. Det blev en Fulke T130 spänningsprovare från Proffsmagasinet.
[bild]
Bra att ha till hands:D
Dessa återkallades i stor omfattning för några månader sen var något fel i dragavlastningarna på kabeln. Men har du köpt den nyligt är det nog rätt batch. Annars är det ett fantastiskt instrument tillsammans med hölstret. Använder det dagligen i mitt jobb, ungefär som att dra en revolver :crysmile:(y)
 
nanowire nanowire skrev:
Dagen skörd.
Dyckertpistol för 15 gauge DA-dyckert med 12000 spik i blandad längd, något jag borde skaffat för minst tio år sedan.
Kapskivan är mest av nyfikenhet. Diamantskiva på Dremel är överlägset vanliga skivor så fungerar denna bara i närheten lika bra är jag nöjd :D
[bild]
mkt nyfiken på vad du tycker om skivan! Hur bred är den?
 
Daniel_N Daniel_N skrev:
mkt nyfiken på vad du tycker om skivan! Hur bred är den?
Syns i bilden .. ;) Jag är intresserad av hur den funkar med, dock!

EDIT: 125x1,3mm
verkar inte helt övertygande ...
 
Redigerat:
O OverAndOut skrev:
Ser fin ut. Var köpte du den? Ska också köpa en kutter då jag än så länge bara har några fasta profilfräsar. Så jag behöver inte skaffa mig mod riktigt ännu:)
Jag handlade från Scott+Sergeant men CMT finns lite överallt så jag skulle nog valt ett annat ställe om jag handlade igen.
 
Daniel_N Daniel_N skrev:
mkt nyfiken på vad du tycker om skivan! Hur bred är den?
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Syns i bilden .. ;) Jag är intresserad av hur den funkar med, dock!

EDIT: 125x1,3mm
[media] verkar inte helt övertygande ...
Största fördelen tänker jag är att diametern inte minskar och att slippa byta skiva. För mig kan det vara värt lite sämre avverkning, mest finlir jag gör med 125:a, är det frågan om grövre kapning använder jag plasma, bandsåg eller 180 mm. Men återkommer när jag testat. Tänker att den får sitta på en batteri-125:a.
 
Redigerat:
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
j.erkers
Hand håller en uppsättning röda PB Swiss Tools skruvmejslar i ett svart stativ.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ett gäng skruvmejslar dök upp idag. Hade egentligen beställt en annan billigare sats med fyra spår och två kryssmejslar men efter att jag väntat på dem i två månader surade jag till och kontaktade Elfas kundtjänst och fick dessa istället.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Nyböjd trimmer/häcksax från Jula i förpackning, redo för trädgårdsarbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Köpte en liten trimmer / häcksax idag på jula.
Ska trimma buskarna i trädgården.

//AA
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
Var förbi byggma av en slump och gick där ifrån med en stoftavskiljare, 50mm slang och en longlife påse för 60%off
 
  • Stoftavskiljare med slang och långlivspåse i staplad förvaring, köpt på rea.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Anders 1920-tal och 8 till
  • Laddar…
Anders 1920-tal
Incra-skena till fräsbordet och en ny vinkelhake från Woodpeckers. Lyckad söndag!
 
  • Ny vinkelhake från Woodpeckers på ett bord framför en Incra-skena i bubbelplast, med växter och brödkorg i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Björn Melander och 1 till
  • Laddar…
Anders 1920-tal Anders 1920-tal skrev:
Incra-skena till fräsbordet och en ny vinkelhake från Woodpeckers. Lyckad söndag!
Från USA? Vad blev frakten?
 
  • Gilla
Hannes81
  • Laddar…
Anders 1920-tal
jackt jackt skrev:
Från USA? Vad blev frakten?
Från GB. Woodworkersworkshop.co.uk tror frakten gick på 15 pund. Var lite annat med i paketet också, men inget tungt.
 
  • Gilla
jackt
  • Laddar…
Efter 2dagar på spa och med lite löpning mitt i så stannade vi till på Hornbach. Vi skulle tydligen kolla på krukor.

Blev borttappad av hustrun och innan hon hittade mig hann jag iaf rafsa ihop lite. Påsar med olika sorters skruvar på en svart yta, inköpta under en shoppingtur på Hornbach.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Joakim Alpsten och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.