JLyck JLyck skrev:
Dryga 300mm hög. 50-55mm i öppningarna, mitt skjutmått är inte 100%. ;)

Ca 150kr inklusive frakt. Dock tillkom en avgift till postnord på 77kr när paketet kommit till Sverige.

Tips!

Om du loggar in på Ali kan du se din tidigare beställning och kolla länken där och klicka på den. Sen är det bara att kopiera länken.
Har själv gjort det ett antal gånger på förfrågan.

Med vänlig hälsning, Dag
 
  • Gilla
P-G H
  • Laddar…
JLyck JLyck skrev:
Dryga 300mm hög. 50-55mm i öppningarna, mitt skjutmått är inte 100%. ;)

Ca 150kr inklusive frakt. Dock tillkom en avgift till postnord på 77kr när paketet kommit till Sverige.
150 ink. frakt?? Hur är det möjligt? Hmm, det här var både bra och dåligt. Jag har en känsla av att detta inte kommer att påverka min ekonomi positivt...;)
 
Anders 1920-tal
Björn Melander Björn Melander skrev:
I dag kom det lite grejer till fräsbordet från Axminster.

[bild]
Följde ”sidofästena” med till fräsanhållet från ujk? Alltså de som fästs i undersidan av fräsbordet om man har ett vanligt fräsbord med standardmått?
 
Menar du T-tracks? Dom följde inte med själva anhållet.
 
Anders 1920-tal
Sådana som på bilden. Nu är bilden på ett jessem-fencet men det ska finnas likadana till ujk:s
 
  • Rött Jessem-fence för träbearbetning med mätskala och justeringsknappar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag är ledsen men jag förstår inte vilken del du menar. Menar du in- och utmatningsanhållen?
 
Anders 1920-tal
Björn Melander Björn Melander skrev:
Jag är ledsen men jag förstår inte vilken del du menar. Menar du in- och utmatningsanhållen?
Det är väl t-tracks som man sätter på vardera sida av fräsbordet (skruvas fast undertill). Vet inte hur jag ska förklara det. De svarta på bilden jag lade upp.
 
Då är jag med, T-tracksen till just fräsbordet är UJK (köptes separata) men det går ju bra med vilka som helst. Jag tycker anhållet funkar bra. Har en AEG i fräslyften.

Edit: Tracksen skruvas från ovan med försänkt skruv.
 
Inte riktigt dagens, den kom för ett par dagar sedan, men det var invigning i skarpt läge av nya bordssågen. Kunde inte låta bli när det var kampanj på Duabhuset.
Ny bordssåg och kap-& geringssåg utomhus vid altanbygge, omgivna av träbitar och verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Den dynamiska duon underlättar onekligen altanbygget med ett par 100% jmf tidigare kinamaskiner.
 
  • Gilla
olofh och 9 till
  • Laddar…
Slog till på ett par tvingar till sänksågens styrskena, 550 kr, sjuk dyrt egentligen.

Två Bosch tvingar för styrskenor till sänksågar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
Anders 1920-tal
Lexington Lexington skrev:
Slog till på ett par tvingar till sänksågens styrskena, 550 kr, sjuk dyrt egentligen.

[bild]
Grattis till ett bra köp! Har haft stor nytta av mina. Om man också har en fräs ingår de i Boschs OFA kit tillsammans med adapter för att använda fräsen på skena samt en 800 mm skena med hålrad.
 
  • Gilla
Lexington
  • Laddar…
Anders 1920-tal
Lexington Lexington skrev:
En Makita af505n, 800kr på bauhaus med prisgaranti (y)

[bild]
Är det boschs skumgummi-insats?
 
Jag köpte en liten bandslip för innerhörn då jag plastar, kanske kan grada en och annan plåt.

Skulle nog vilja ha hård låda då den levererades i kartong. Verktygen brukar stå sig bättre när de inte slängs omkring i sluffen på bilen.
Ny bandslip för hörnarbeten och plåtbearbetning på ett bord med tillbehör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
Anders 1920-tal
Lexington Lexington skrev:
Nope, inköpt från Hornbach.
[länk]
Snyggt!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.