M
Anna_H Anna_H skrev:
Lite Fritzl över det nu, men det blir nog fint :)
Visar sig om några år vad bunkern används till :crysmile:

• Gilla
Andreas34
  • Laddar…
Fy i helvete vilket bygge!

Med tanke på att samma bilder publicerades för över ett år sedan så finns det nog verksamhet i lokalen....

• Gilla
Terranova och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000
Anna_H Anna_H skrev:
Lite Fritzl över det nu, men det blir nog fint :)
Lite!
Snart kommer trinetten och våningssängarna på plats.

För övrigt är det fenomenalt tänkt. Användningsmöjligheterna är oändliga. Får bara hoppas att det inte blir ett förråd med tiden.
Finns inte risken att brunnshalvorna kalvar?

Blir lätt årets tråd här på BH! (y)(y)(y)

• Gilla
  • Wow
Andreas34 och 1 till
  • Laddar…
Wow!

• Gilla
Knight
  • Laddar…
A
D Daniel 109 skrev:
Med tanke på att samma bilder publicerades för över ett år sedan så finns det nog verksamhet i lokalen....
Nja inte riktigt har stått lite stilla ett tag :)

• Gilla
Method Man
  • Laddar…
A Andreas34 skrev:
Tack, frugan var inte hemma och stoppade mig denna gång .
Hon säger att det alltid brukar balla ur när jag ska göra något
Hur länge var hon borta? Det där tror jag inte att du gjorde på en helg.

• Gilla
Papphammar666 och 3 till
  • Laddar…
A
useless useless skrev:
Eller nästa års?
Har det hänt nåt sen dom här bilderna? [länk]
Har teglet innervalven och börjat med elen.
Förstår att inte Rom byggdes på en dag

A
C camaro1969 skrev:
en fundering som dyker upp..

dränering/dagvatten eller vad det kallas..

är det den svarta trumman detta leds till och sedan ska pumpas ut genom?

eller hur leds vatten bort?
Det stämmer det är en trumma till dränering.
Som tur är så är det endast sand hela vägen så förmodligen så kommer den inte användas :D

• Gilla
camaro1969
  • Laddar…
A
A Andreas34 skrev:
Hej
Tänkte bara visa hur jag har gjort min vinkällare, om någon har synpunkter till förbättring eller idéer, så kommentera
Gärna.
har kommit fram till är att inte använda platonmatta på taket.
Då det blir för tätt. du vill uppnå en 70%
luftfuktighet som ska kunna vandra in genom golv/vägg. Har endast 100mm stenull markisolering samt markduk
Samt isodränskiva på vägg samt markduk.

Det blir en uppvärmd (Man Cave) och poolhus ovanpå, pool jämter den, samt 2st vinkällare.med ingång från källaren.
Till taket så tog jag Betongrör till brunnar som jag delade på mitten, 100mm markisolering samt duk.
Och inne i så blir det tegel på sandgolv samt teglat tak och puts på väggarna, för att få ett så stabilt klimat som möjligt.
Har 35m markrör 4m under mark för inlopp till ventillation. så att luften kyls på sommaren samt värms på vintern. har 3st ingångar på vent,1 på tunneln till vinkällarn (för-kylning) då angränsat rum är uppvärm. och ett i vardera källare.samt ut-luft i taken.
Har även lett in den kylda från-luften till min jordkällare.
Har en bra länk till vad man ska tänka på när man bygger jordkällare.
www.eldrimner.com/core/files/jordkallare_korr_3.pdf
Skickar med lite bilder på mitt bygge.
Skriv gärna kommentarer och idéer.[bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [media][bild] [bild] [bild] [bild] [bild]
Mvh Andreas
H Hank_Ö skrev:
Hur länge var hon borta? Det där tror jag inte att du gjorde på en helg.

Redigerat:
  • Gilla
pythea
  • Laddar…
A
A Andreas34 skrev:
Hej
Tänkte bara visa hur jag har gjort min vinkällare, om någon har synpunkter till förbättring eller idéer, så kommentera
Gärna.
har kommit fram till är att inte använda platonmatta på taket.
Då det blir för tätt. du vill uppnå en 70%
luftfuktighet som ska kunna vandra in genom golv/vägg. Har endast 100mm stenull markisolering samt markduk
Samt isodränskiva på vägg samt markduk.

Det blir en uppvärmd (Man Cave) och poolhus ovanpå, pool jämter den, samt 2st vinkällare.med ingång från källaren.
Till taket så tog jag Betongrör till brunnar som jag delade på mitten, 100mm markisolering samt duk.
Och inne i så blir det tegel på sandgolv samt teglat tak och puts på väggarna, för att få ett så stabilt klimat som möjligt.
Har 35m markrör 4m under mark för inlopp till ventillation. så att luften kyls på sommaren samt värms på vintern. har 3st ingångar på vent,1 på tunneln till vinkällarn (för-kylning) då angränsat rum är uppvärm. och ett i vardera källare.samt ut-luft i taken.
Har även lett in den kylda från-luften till min jordkällare.
Har en bra länk till vad man ska tänka på när man bygger jordkällare.
www.eldrimner.com/core/files/jordkallare_korr_3.pdf
Skickar med lite bilder på mitt bygge.
Skriv gärna kommentarer och idéer.[bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild]
Mvh Andreas

A
Det där är vansinne! Alla mina projekt, till och med mina projektidéer bleknar när jag ser det, fantastiskt!

• Gilla
Thomas.M och 4 till
  • Laddar…
Excel
Mäktigt, gillar när man går all in och gör det ordentligt. Årets byggahus projekt!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.