1 794 649 läst · 5 850 svar
1795k läst
5,9k svar
Lidl verktyg denna vecka.
Är det någon som testat teleskopröret till högtryckstvätt? Den ska komma in på torsdag, och jag har länge velat ha en sådan till min Kärscher för att kunna spola hängrännorna utan att behöva stå på stege.
Det står "Inkl. adapter för vanliga högtryckstvättar". Någon som vet ifall adaptern passar Kärschers tvättar?
Det står "Inkl. adapter för vanliga högtryckstvättar". Någon som vet ifall adaptern passar Kärschers tvättar?
Idag testade jag teleskopröret med min Kärscher, och så vitt jag kunde se var det inga som helst problem. Vattnet kom ut i rätt ände, utan något läckage någon annanstans.
Jag tror inte att jag kommer använda denna grej så himla ofta, men det känns som det ändå är värt 400 spänn för att slippa klättra på stege och rensa hängrännorna inför vintern. Jag tror också att den kan vara smidig om man vill högtrycksspola något som stänker väldigt mycket, t ex spola bort jord runt en stubbe, eftersom man kan stå på behörigt avstånd och slippa bli översköljd av lera.
Jag tror inte att jag kommer använda denna grej så himla ofta, men det känns som det ändå är värt 400 spänn för att slippa klättra på stege och rensa hängrännorna inför vintern. Jag tror också att den kan vara smidig om man vill högtrycksspola något som stänker väldigt mycket, t ex spola bort jord runt en stubbe, eftersom man kan stå på behörigt avstånd och slippa bli översköljd av lera.
Hobbysnickare
· Stockholm (Stuga i Hofors)
· 260 inlägg
Det är nog en uppdaterad version av den jag köpte för några år sedan, den har fungerat mycket bra för hemanvändande. Tror jag köpt något Hilti-borr som används för de flesta hål dock.
Hobbysnickare
· 260 inlägg
Jag har bara lågbudgetborrar till min lilla kombihammare. De fungerar prima. Dock lossnade skäret sist det borrades, men då borren kostade 59:- så fick den gå vidare. Dock kan man ju alltid löda fast det igen, tips för den snåle. Tror det var 24mm borr från Jula. Vad motsvarande Hilti kostar vågar jag inte tänka på. Säkert hundratusenmiljoner!
Hobbysnickare
· 260 inlägg
Det tror jag, men köp fler borr att växla med innan du börjar för granit är hårt och om borret går varmt smälter den.Anders $ skrev: