Tror inte det, enligt worx hemsida så är det som du skriver WG796E.1 som har wifi. En undran bara, varför vill man kunna styra roboten via app? nÄr inte tanken att man kör igång den och sen ska man "glömma bort" och låta den jobba? Har man en app så känns det som att man hela tiden kommer kolla på den.......
 
  • Gilla
maxmsm och 1 till
  • Laddar…
App skiten funkar ändå inte. Tappar kommando mm och appen har 2 i betyg.
 
Har man möjlighet till app och API kan man leka med hem-automation :)

Är det några större skillnader annars mellan modellerna?
 
Vad fasiken har hänt med deras hemsida? Loggar jag in finns inte min maskin, men ska jag lägga till den finns den redan!
 
marcusdalerundberg marcusdalerundberg skrev:
Hej,

Har någon länk till eller filerna för senaste firmware för WG790E.1?

Tack!
Denna filen har jag laddat ner ifrån worxlandroid.com

https://ufile.io/k5qmyfqd
 
WG790E.1:
Uppdaterad mjukvara till senaste (2.66).

Tidigare snurrade den runt på samma ställe, backade någon meter och sedan snurra igen. Efter uppdateringen piper den motsvarande "SOS" (tre korta, tre långa, tre korta) och rör sig inte alls.

Någon som haft liknande symptom eller misstankar om vad det kan vara?
 
Att den backar och snurrar. Backar och snurrar. ( dansar runt) Är givaren krock sensorn i fram. Vanligt fel. Den tror att den krockar och backar för att komma loss.
 
J jonaslatt skrev:
Att den backar och snurrar. Backar och snurrar. ( dansar runt) Är givaren krock sensorn i fram. Vanligt fel. Den tror att den krockar och backar för att komma loss.
Okej, något man kan fixa själv ?
 
Man ska hålla inne 1 eller 2 osäker just nu. Då får man upp en bild på roboten. Där ser du 0 och x knuffar man tex i fram så ser du om givaren ändrar sig till 0 eller x. Då ser du om det e fel .
Är det fel så är det troligen glapp i kablarna under. Jag hade detta problem förra året. Allt går laga skälv.

Men såg bra bilder på detta någon stans.
 
marcusdalerundberg marcusdalerundberg skrev:
WG790E.1:
Uppdaterad mjukvara till senaste (2.66).

Tidigare snurrade den runt på samma ställe, backade någon meter och sedan snurra igen. Efter uppdateringen piper den motsvarande "SOS" (tre korta, tre långa, tre korta) och rör sig inte alls.

Någon som haft liknande symptom eller misstankar om vad det kan vara?
Har precis samma symptom med min Worx Landroid efter vinterdvalan. Backar och snurrar. Fick du någon ordning på detta?
 
J jonaslatt skrev:
Man ska hålla inne 1 eller 2 osäker just nu. Då får man upp en bild på roboten. Där ser du 0 och x knuffar man tex i fram så ser du om givaren ändrar sig till 0 eller x. Då ser du om det e fel .
Är det fel så är det troligen glapp i kablarna under. Jag hade detta problem förra året. Allt går laga skälv.

Men såg bra bilder på detta någon stans.
Hej, har precis samma fel som Marcus. Har dock inte uppdaterat mjukvaran på senaste utan har blivit så efter vinterdvalan. Kommer du ihåg var du hittade info om detta?
 
Så här ser det ut om man håller inne siffran 2. Knuffar man till roboten i fram eller bak så ser ni att tex det jag ringde in på bilden ändrar sig mellan svart och vit. Om inte så e det där felet ligger. Det ska slå om så fort man knuffar\lyfter mm
Här ser ni vad jag menar Display på robot med siffran 2 intryckt, rött ringat område på skärmen, och färgglada knappar undertill.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Om det inte ändrar sig så verkar det som det glappar här. Det gjorde min . Jag fick då klippa upp höljet och såg en dålig kabel Går dra i kabeln så sitter en kontakt där. Robotgräsklipparens undersida med en pil som pekar på en del som kan glappa eller ändra färg vid knuff.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Och vill man inte löda mm så får man ringa och köpa ny front modull . Sitter med fyra skruvar. Den ringar jag in här. Närbild av en robotgräsklippare med en markerad del som kan indikera ett tekniskt problem eller glapp i kabeln.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Hoppas ni blir något klokare. Har inget med uppdateringen att göra.
 
  • Gilla
Musse Björkengren och 1 till
  • Laddar…
Såhär ser displayen ut när jag trycker 2. Jag gissar att X'et är problemet och att det enligt en tidigare guide menar på problem med den högra gränssensorn.
 
  • Digital display som visar ett X-tecken och möjliga felkoder, indikerar problem med en gränssensor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.