A
Maxwells demon TotalControl skrev:
Inte för att försvara men om alla såg alla dessa fel då borde ju KA också har sett felen. Varför har inte han eller hon slagit bakut?
Jätte bra fråga (y) och kunden som va där varie dag.
 
A
Jag tackar er alla som frågade och lyssnat även dem som tror fortfarande att jag är en fuskbyggare
Sanningen kommer fram nu eller senare.
Trevlig helg på er nu och hörs igen
 
  • Gilla
Leif i Skåne och 1 till
  • Laddar…
A
Maxwells demon TotalControl skrev:
"Vems" KA var det?
Mats Strandberg arbetskamrat med kunden
 
A
H Hallerudsbo skrev:
Om jobbet nu inte va klart varför i hela friden hade ni besiktning av huset innan allt va klart?
Detta va mitt fel jag va jätte less på den här kunden och vill gå därifrån så fort det går och jobbade 14-16 timmar om dag utan lön
 
A Adnanhodhod skrev:
Mats Strandberg arbetskamrat med kunden
Oj, jävig i kundens riktning.
 
  • Gilla
Adnanhodhod
  • Laddar…
H
A Adnanhodhod skrev:
Detta va mitt fel jag va jätte less på den här kunden och vill gå därifrån så fort det går och jobbade 14-16 timmar om dag utan lön

Utan lön????
Hade du inte skrivit ett kontrakt med dom att bygga ett hus för xxxx kr???
Det är väl där du får lön?
Ju snabbare du blir klar utan att åtgärda fel ju mer pengar till dig.
Eller gjorde du det gratis?

Inte deras fel att du inte kan utföra det korrekt från början, du får ju inte mer pengar än avtalat när du ska åtgärda fel som du gjort.
 
  • Gilla
Workingclasshero och 2 till
  • Laddar…
Ska inte rören kapas min 6cm från vägg och golv för att tätskiktet ska täta?
 
A Adnanhodhod skrev:
Ta det lungt du fråga och jag förklara
Pex röret är monterat men en fixtur och det går inte på ett annat sätt och sen manshet och tät skickat runt ( vad är fel i din värd?) dem rev väggar varför dem visar ba felet är?!!!!
Du har inte set hur inspektions lucka såg ut för att den va redan borta när dem filmar, Q&E rör system inte många som känner till .den är en av dem bästa och säkraste vatten Instalation
Om du säger fel du måste förklara mer vad är felet och vad är rätt ( i min värd att kapa WC röret ca 2 cm över tätskikt och wc manshet runt röret och då hamna vi i samma nivå med klinkers. Är det mer silikon som är felet som va med den exentriska röret?
Vi hade inga problem att avhjälpa men jag har också rätt att säkra mina pengar . Jag bad honom att deponera mina pengar inte betala och det är ca 200000kr inget låg belopp direkt för mig iallafall som han släpp att betala och fick massa extra för att han ställer upp på en bluff program som lyckades lura dig du också och blir arg.
På tv såg det rätt tydligt ut att ytterröret var kapat jäms med väggen innanför kaklet och där var därmed ingen manschett. Toaröret var kapat jäms med golvet under klinkersnivån, ingen manschett, sedan var där någon sorts adapter som satt löst med silikon.

Q&E systemet är nog bra, men det har ingen haft några synpunkter på.

När det gäller kopplingsutrymmet med fördelare, det såg inte ut att vara något tätskikt, om det fanns så var det bara på botten och på den ingjutna fördelaren, man såg rent trä på sidorna ända ned till det somgick att se av botten, så OM där fanns något tätskikt på botten, så var det iallafall inte applicerat på ett sätt somgör det tätt. Där kan omöjligen ha funnits tätskikt under den ingjutna fördelaren.

Sedan är det ju så att 107 besiktningsanmärkningar, även om några av dem var bagateller, är väldigt mycket. En bra seriös byggare har noll anmärkningar på iallafall typ 4 byggen av 10, och inte tvåsiffrigt överhuvudtaget. Och jag tror att byggaren som håller sig på ensiffrig anmärkningsnivå är betydligt lönsammare än den som ligger med 30 - 50 per bygge. Det kostar att göra fel.

Om bes. mannen hittade 107 anmärkningar på någon timme, varför har inte du och dina byggare sett dem och åtgärdat när ni varit på plats i månader?
 
  • Gilla
AndersOhrt och 5 till
  • Laddar…
kulle
A Adnanhodhod skrev:
Om kunden inte tycket om en snygg infälld MDF lucka tror du han gå med en plåt skåp i sovrummet
Plåtskåpets placering planerar man tidigt i byggprocessen, tex i en garderob eller i tvättstugan.
 
  • Gilla
Bror9
  • Laddar…
A
H Hallerudsbo skrev:
Utan lön????
Hade du inte skrivit ett kontrakt med dom att bygga ett hus för xxxx kr???
Det är väl där du får lön?
Ju snabbare du blir klar utan att åtgärda fel ju mer pengar till dig.
Eller gjorde du det gratis?

Inte deras fel att du inte kan utföra det korrekt från början, du får ju inte mer pengar än avtalat när du ska åtgärda fel som du gjort.
När jag skrev kontrakt litade jag på Rörvikshus agent att han har räknat byggkostnad rätt men konkersnsen mellan hus leverantörer är eneormt och måste sälja billigare an andra så går dem och pressa oss entreprenörer för att dem ska kunna sälja sitt hus . Efter man har skrivet på kontrakt är man låst. Fel händer alltid här och där och man måste ha en marginal som täcker den posten men när man räkna en låg byggkostnad man klara sig inte även om man inte göra ett enda misstag.vissa kunder vill bygga större an vad dem har råd med och det får vi stå ut med.
 
A
kulle kulle skrev:
Plåtskåpets placering planerar man tidigt i byggprocessen, tex i en garderob eller i tvättstugan.
Det stämmer när jag planerad placering gick han med på det och ångra dig sen
 
A Adnanhodhod skrev:
.vissa kunder vill bygga större an vad dem har råd med och det får vi stå ut med.
Say what?
 
  • Haha
  • Wow
Kromo och 1 till
  • Laddar…
A Adnanhodhod skrev:
Jag tackar er alla som frågade och lyssnat även dem som tror fortfarande att jag är en fuskbyggare
Sanningen kommer fram nu eller senare.
Trevlig helg på er nu och hörs igen
VVS-missarna och dåligt tätskikt kan man möjligtvis skriva av som klantighet. De skumma affärerna med målvakter får ju det hela att framstå i betydligt sämre dager.

Men jag är också övertygad om att programmet är rejält vinklat. Trots allt verkade ju huset i allmänhet var helt ok, inte som tidigare program där det har varit katastrof rakt igenom. Visst 107 punkter att åtgärda, men inget som verkade värt att visa i TV.

Hur som helst, all respekt för att Adde vågar komma hit och svara på frågor och hålla en civiliserad ton. Det är mer än vad man kan säga om många.
 
  • Gilla
Snablis och 20 till
  • Laddar…
A
H hempularen skrev:
På tv såg det rätt tydligt ut att ytterröret var kapat jäms med väggen innanför kaklet och där var därmed ingen manschett. Toaröret var kapat jäms med golvet under klinkersnivån, ingen manschett, sedan var där någon sorts adapter som satt löst med silikon.

Q&E systemet är nog bra, men det har ingen haft några synpunkter på.

När det gäller kopplingsutrymmet med fördelare, det såg inte ut att vara något tätskikt, om det fanns så var det bara på botten och på den ingjutna fördelaren, man såg rent trä på sidorna ända ned till det somgick att se av botten, så OM där fanns något tätskikt på botten, så var det iallafall inte applicerat på ett sätt somgör det tätt. Där kan omöjligen ha funnits tätskikt under den ingjutna fördelaren.

Sedan är det ju så att 107 besiktningsanmärkningar, även om några av dem var bagateller, är väldigt mycket. En bra seriös byggare har noll anmärkningar på iallafall typ 4 byggen av 10, och inte tvåsiffrigt överhuvudtaget. Och jag tror att byggaren som håller sig på ensiffrig anmärkningsnivå är betydligt lönsammare än den som ligger med 30 - 50 per bygge. Det kostar att göra fel.

Om bes. mannen hittade 107 anmärkningar på någon timme, varför har inte du och dina byggare sett dem och åtgärdat när ni varit på plats i månader?
Tätskikt va klart 3 veckor innan vi börja Kakla KA har set att allt va enligt boken . Om det va fel nånstans i röret ,Wc röret , väggar eller brunnens Manchetter värför dem har inte visat det tydligt på TV
dem har redan rivit allting så det bara och visa svenska folket hur dålig jag är .titta noga på deras inspelning du kommer att se den blå manshet röret under och duk under fixet
om jag hade besiktning protokoll kvar jag skull ha skickat den till dig och se hur det blev 107 st dem va massa målning repor och små bagateller som vi har kunnat fixa på en vecka. Men kunden börja strida för att han har inga pengar kvar och det va ca 200000 som han Int kunde deponera
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.