B Broken arrow skrev:
Saken är den att eko är dyrare, så för hålla ner prisert när kunder kollar mot andra varor.. Så minskar man innerhållet.
Så 2000 gram EKO-mjöl väger alltså bara 1,5 kg för att det är dyrare att tillverka?

P Puhnallen skrev:
Så 2000 gram EKO-mjöl väger alltså bara 1,5 kg för att det är dyrare att tillverka?
Du får nog läsa igen, det var ju inte riktigt det han sa.
Kilopriset är högre, så då minskar man innehållet för att kunna få samma pris per förpackning. Det lurar antagligen några..

Isakare Isakare skrev:
Inget ont som inte har något gott med sig.

Ett paket kaffe går nu ner i min 500 grams burk utan problem, tidigare fick jag hälla på lite i taget och packa kaffet genom att banka burken mot bänken för att få i allt.
Off topic blev utskälld av kaffe nörd då kaffe hälldes upp i burk från original förpackning, kaffe förlorar smak om det luftas;)

hsd
Javisst så är det men om det förbrukas relativt snabbt så har det inte så stor betydelse
Smart är att använda en burk som hela paketet passar i, utan att hälla över från orginalförpackningen
Zoega Gevalia Löfbergs brukar ha passande burkar vid vissa kampanjer

• Gilla
Broken arrow och 1 till
  • Laddar…
Har en Blå moca burk från 1986, vanlig rund plåtburk med plastlock, ska ha den burken tills jag dör.
Förbrukar 2 paket i veckan, så det hinner inte lufta av sig.

P Puhnallen skrev:
Var inte min poäng, men ja dom har gjort fel i beskrivningen du borde ha skickat Mali till dom också. Oftast är företagen så seriösa att dom fixar felet och du kan få tack tillbaka.

T twoody skrev:
Off topic blev utskälld av kaffe nörd då kaffe hälldes upp i burk från original förpackning, kaffe förlorar smak om det luftas;)
Sen borde man mala själv, har ju tappat smak från fabriken också.

• Gilla
twoody
  • Laddar…
hsd
Jag maler kaffebönorna för varje kopp, eller rättare sagt kaffemaskinen gör det :cool:

T twoody skrev:
Älskar att reta upp kaffesmakfascister.
Jag laddar kaffebryggaren (vanlig 99 kronors bryggare) redan på kvällen så sköter min hemautomation om att den har startat och bryggt klart tills jag stiger upp. Kaffet står alltså och exponeras för luft i säkert 10 timmar. Har via säkra källor från underjordiska kaffesmakfascister på södermalm hört att det då upphör att vara kaffe och istället förvandlas till brunt scrubbpulver.

• Gilla
C.Lundin och 1 till
  • Laddar…
hsd hsd skrev:
Jag maler kaffebönorna för varje kopp, eller rättare sagt kaffemaskinen gör det :cool:
Visst är det fantastiskt, mycket creama! Jag älskar min Jura :)

Stopp nu, vi är påväg att spåra ur, öppna en tråd om Kaffe och tillbehör innan vi fortsätter.

Mikael_L
Ja gör det. Detta forum saknar faktiskt en riktig kaffetråd. :)
(Eller jag har i alla fall inte råkat på någon..)

Hörde jag kaffe?!
En kaffekopp på ett träbord utomhus med utsikt över en solig trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Tokslut och 3 till
  • Laddar…
harry73
Jag diskuterar inte kaffe, men jag diskuterar ofta med kaffe :)

hsd
Men...
Kaffe är det ju i första inlägget ;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.