24 863 läst · 61 svar
25k läst
61 svar
Vill ni se hur köket blev?
:-?jag har en fråga om fläkten, jag ser att det ör en glas skiva på den. alltså bli den inte otroligt smutsig efter bara en dag/en matlagning? jag vill också ha en med glas men det känns som om den skulle bli så fet efter bara en måltid...eller???
Kanske en urdum fråga men jag måste fråga ändå. :-/
Kanske en urdum fråga men jag måste fråga ändå. :-/
erikoesterberg skrev:
Hej, så fort man ger kritik så får man fan för det. Ett forum är väl till för att debattera, kritisera och diskutera? Eller har jag fått något om bakfoten? En person som lägger ner massor av tid med att lägga ut sitt kök på internet kan nog ta lite kritik kan jag tänka mig. Ok, jag uttryckte mig kanske lite väl tokigt men det är så jag känner om ekluckor. Sorry om nån tog illa upp.
Mvh
Luckmannen
Mvh
Luckmannen
Hej Bankskivan!
Man får ju skriva precis vad man vill på ett forum så länge man håller sig till lagar och (forumets) regler. Det här forumet är väl i första hand till för att sprida kunskap och ge inspiration?
Att kommentera att du "spyr på" luckorna som visades i denna tråd bidrar varken till det ena eller andra. Hade du skrivit att du inte gillar sådana luckor pga, därför att... så hade saken varit annorlunda, då hade du bidragit. Nu blev det bara en trådfis.
När din så kallade kritik sedan bemöts så svarar du med "jag har just fått nya luckor,...//...i björk, bra mycket snyggare än dina." Det sprutar ju attityd och är helt intetsägande eftersom, som jag redan skrivit, tycke och smak är helt personligt.
Här kan man ju utgå från att trådskaparen fatiskt gillar utseendet på sina luckor och påpeka att man spyr på dem och hellre skulle valt luckor i björk är ju bara jäkligt onödigt tycker jag.
Det hela handlar kanske i grunden om vilken stämning man vill ha på ett forum och vilket mottagande man vill ha som ny besökare?
Jag tog personligen inte illa upp även då även jag ska ha ekluckor i mitt kök men på ett trevligt och användbart forum som detta så är jag i sak emot onödiga inlägg.
Mina ursäkter till trådskaparen för dessa inlägg.
Man får ju skriva precis vad man vill på ett forum så länge man håller sig till lagar och (forumets) regler. Det här forumet är väl i första hand till för att sprida kunskap och ge inspiration?
Att kommentera att du "spyr på" luckorna som visades i denna tråd bidrar varken till det ena eller andra. Hade du skrivit att du inte gillar sådana luckor pga, därför att... så hade saken varit annorlunda, då hade du bidragit. Nu blev det bara en trådfis.
När din så kallade kritik sedan bemöts så svarar du med "jag har just fått nya luckor,...//...i björk, bra mycket snyggare än dina." Det sprutar ju attityd och är helt intetsägande eftersom, som jag redan skrivit, tycke och smak är helt personligt.
Här kan man ju utgå från att trådskaparen fatiskt gillar utseendet på sina luckor och påpeka att man spyr på dem och hellre skulle valt luckor i björk är ju bara jäkligt onödigt tycker jag.
Det hela handlar kanske i grunden om vilken stämning man vill ha på ett forum och vilket mottagande man vill ha som ny besökare?
Jag tog personligen inte illa upp även då även jag ska ha ekluckor i mitt kök men på ett trevligt och användbart forum som detta så är jag i sak emot onödiga inlägg.
Mina ursäkter till trådskaparen för dessa inlägg.
Ek i ett så trångt kök? Känns som om överskåpen anfaller en. Inte alls snyggt! Men det är typiskt att folk inte fattar att man måste anpassa saker efter sina förutsättningar. Ek kan vara skit snyggt i ett stort kök i nån herrgård eller ett fett funkishus, men hur snyggt blir det i det lilla radhuset? Fattar ni inte att det bara ser fel ut. Kåken/lägenheten blir aldrig större. Nej. Bryt ner skiten o tjacka nåt ljusare. Man får ju ont i magen och får ångest av det!!! >
Snart får du någon skenhelig forumit på dig då det inte är tillåtet att kritisera andras kök.RicoRider skrev:
Tycker detta är fel då det är det som är meningen om man nu lägger upp bilder, att man ska få positiv och negativ kritik, alla kan ju inte ha samma smak liksom. Man får ju tåla lite i alla fall.
Själv är jag inte heller så förtjust i "johansjostrands" kök, gillar inte sådana gammeldags ekluckor.
Fast det var snygga vitvaror
Har ni inte hört talas om konstruktiv kritik?? Vem vinner på att veta att någon annan tycker att ens kök är skitfult (mer än att man kanske blir lite ledsen)? Skall man ge kritik så skall den va konstruktiv annars är informationen värdelös.
Folk lägger i allmänhet inte upp kök här enbart för att de vill höra vad folk tycker utan även för att inspirera andra. Jag har personligen sett jättemycket fina kök här på forumet som har gjort att jag har insett hur vi ska ha vårt kommande kök. (tack för all inspiration). Många kök har luckor som jag inte skulle ha valt men då kanske de i stället inspirerar mig med vitvaror eller planering eller bänkskivor eller något annat. Vi skall snarare alla vara tacksamma för alla medlemmar som väljer att dela med sig av sina projekt, det är ju så vi lär oss!!
Alla kan inte tycka om allt. Men jag kan lova er (RicoRider o bankskivan) att inget av era inlägg i den här tråden har gjort någon nytta på det här forumet mer än att irritera. Och Ricorider efter att ha läst flera av dina inlägg så hoppas jag att du snart blir avstängd!! Snacka om attitydsproblem. >
Folk lägger i allmänhet inte upp kök här enbart för att de vill höra vad folk tycker utan även för att inspirera andra. Jag har personligen sett jättemycket fina kök här på forumet som har gjort att jag har insett hur vi ska ha vårt kommande kök. (tack för all inspiration). Många kök har luckor som jag inte skulle ha valt men då kanske de i stället inspirerar mig med vitvaror eller planering eller bänkskivor eller något annat. Vi skall snarare alla vara tacksamma för alla medlemmar som väljer att dela med sig av sina projekt, det är ju så vi lär oss!!
Alla kan inte tycka om allt. Men jag kan lova er (RicoRider o bankskivan) att inget av era inlägg i den här tråden har gjort någon nytta på det här forumet mer än att irritera. Och Ricorider efter att ha läst flera av dina inlägg så hoppas jag att du snart blir avstängd!! Snacka om attitydsproblem. >
Konstruktiv kritik Om du inte vad vad de orden betyder så slå upp dem i en ordbok i din hemstads eminenta bibliotek [smiley=angry.gif] [smiley=evil.gif]RicoRider skrev:Tycker verkligen att mitt inlägg innehåller konstruktiv kritik. Jag försöker få folk att inse att man faktiskt måste rätta sej efter de förutsättningar som man har. Har man IQ: Badboll så blir man inte hjärnkirurg och har man ett litet trångt kök så kan man glömma Kviks samtalskök. Att jag sen tycker att köket i fråga var fult kan väl inte vara så farligt. Smaken är som baken.
Klart att jag kommer att bli avstängd om jag har udda åsikter. Det hör ju till det politiskt korrekta Sverige. Konstigt att det är ok med gröna bänkskivor och annat udda, men det är inte ok att tycka nåt.
Usch vad jobbiga ni är. Orka stå för era val. Antar att snubbarna med ekköket VILL ha det JUST SÅ. Argumentera då för det och gnäll inte när jag ger kritik. Jag skiter fan i om nån sågar mitt rostfria trappräcke för JAG vet att det är stört skönt i min värld.
"Ek i ett så trångt kök? Känns som om överskåpen anfaller en. Inte alls snyggt! Men det är typiskt att folk inte fattar att man måste anpassa saker efter sina förutsättningar. Ek kan vara skit snyggt i ett stort kök i nån herrgård eller ett fett funkishus, men hur snyggt blir det i det lilla radhuset? Fattar ni inte att det bara ser fel ut. Kåken/lägenheten blir aldrig större. Nej. Bryt ner skiten o tjacka nåt ljusare. Man får ju ont i magen och får ångest av det!!! "
Jag hoppas att dina barn inte skadar sig på DITT rostfria trappräcke [smiley=thumbdown.gif]
Du har så fel ;D Jag tycker att rostfria trappräcken är snygga på rätt ställe men alla de där stängerna när man har små barnRicoRider skrev:Morsan: Klart att du inte går igång på rostfria trappräcken. Är man 50+ så är det annat som gäller. 1000 spänn på att du har furukök. Rostfritt känns ju obduktionssal för dej. Men det var omtänksamt av dej att tänka på mina barn. Tack!
Tycker fortfarande att jag är konstruktiv, men ärlig och det är väl det som inte gillas. Man ska stryka medhårs och gulla med er...
Ska jag PM:a dig mitt kontonummer [smiley=dankk2.gif] Vi har ett gammalt målat masonitkök med 240 cm lång rostfri diskbänk
Du kanske är ärlig, men därför behöver du inte vara oförskämd!
Jag håller med rico et al om att det sällan blir riktigt jättebra när man bygger franska lantkök i sextiotalshus. Är av åsikten att huset måste få vara med och bestämma lite. Jag hade därför valt en enklare/modernare lucka. Det är svårt att ge negativ kritik utan trampa allt för hårt på kreatörens tår. "Konstruktiv" är nyckelordet.
Men, "To each his own", som amerikanerna säger. Det viktigaste är ju liksom att den som ska bo i huset blir lycklig varje morgon när kaffet ska sättas på och mackorna bredas.
Men, "To each his own", som amerikanerna säger. Det viktigaste är ju liksom att den som ska bo i huset blir lycklig varje morgon när kaffet ska sättas på och mackorna bredas.