JLyck JLyck skrev:
Står själv och väljer mellan en stanley och en cocraft pro ws30.
I så här billiga prisklasser brukar det väl vara lite skit samma, ta den vars butik ligger närmst om det skulle behöva bytas.
 
Demoex, nedsatt med 50%. Saknade den där lilla höjdmätar-pinnen så jag prutade ner den med ytterligare 20%.
Landade på totalt 330:- helt ok pris.
Grön Bosch överfräs POF 1200 AE utan höjdmätarpinne, uppställd på brunt bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Fario och 12 till
  • Laddar…
Ibland lönar det sig att rota i skruvmejsellådan på secondhand-butiken ..
 
  • Skruvmejsel med röd och svart handtag och prismärkning på en ljus bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
VidarH och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Ibland lönar det sig att rota i skruvmejsellådan på secondhand-butiken ..
Trevliga mejslar det där!
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Så kom då ersättningsfräsen till den fräs som skall sitta fast monterad i horisontalfräsen vilken är under konstruktion. Passade samtidigt på att ta hem en Speed square för att testa detta omdiskuterade verktyg. Fräsen har fyra olika skafthylsor, 1/4”, 8mm, 12mm och 1/2”, för frässtålen i grundutförande och är på 1500w.
Hela kalaset inklusive frakt 903kr! Klart prisvärd!


Ny Silverline DIY 1500W dykfräs i kartong bredvid en Speed square på ett verkstadsbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
Länge tittat på dessa speedsquares.. Hoppas du återkommer med recension!(y):D
 
H
B Beretic skrev:
Länge tittat på dessa speedsquares.. Hoppas du återkommer med recension!(y):D
Här kommer en första reflektion!
Tog hem en sådan här när jag ändå beställde fräsen. Den kostade ca. 50kr.
Tyvärr är den inte metrisk men för övrigt verkar den väldigt gedigen och stabil. Har avänt den lite, lite idag när jag har snickrat med 90 markeringar och där känns den väldigt lättjobbad. Skall man tränga djupare in i användningsområdet bör man nog ha en metrisk. Dom engelska måtten är lika med grekiska för mig!
Men klart prisvärd!

Tumstock och triangelvinkel på svart arbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En vinkelhake med icke-metrisk skala ligger på en mörk arbetsyta med en linjal vid sidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ja jag skiter i första hand det metriska.. Det ser så smidigt ut när dem använder den som anhåll till olika verktyg såsom cirkelsåg och annat men våran svenska vinkelhake är för tunn i materialet för att styra mot(y)
 
@stigen länk till fräsbutiken?

Har länge funderat på att köpa en från biltema.
Kanske ska slå till på en silverline istället.

//AA
 
richardtenggren
Jag har en metrisk Swanson Speed Square, den funkar fint som anhåll till sticksågen och jag gillar funktionen som strykmått, även om den är lite grov.
 
Inget köp, men fick en låda hyvlar av @Pysslarn . Stort tack!
 
  • Gilla
Huzzbutt och 1 till
  • Laddar…
S saiter skrev:
@stigen länk till fräsbutiken?

Har länge funderat på att köpa en från biltema.
Kanske ska slå till på en silverline istället.

//AA

Hej!

Här är butiken.

Mvh/Dag

En elektrisk 1500W fräsmaskin med dykkapacitet visas på en eBay-butikssida, angiven till 57,99 pund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FreQa och 1 till
  • Laddar…
B Beretic skrev:
Ja jag skiter i första hand det metriska.. Det ser så smidigt ut när dem använder den som anhåll till olika verktyg såsom cirkelsåg och annat men våran svenska vinkelhake är för tunn i materialet för att styra mot(y)
Jula har en Bacho vinkelhake som ligger kvar på materialet men lite tunn att styra efter.
Bacho vinkelhake mot vit bakgrund, använd för att mäta vinklar vid sågning och byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag gillar den.
Vill man ha något att såga efter funkar en träbit och en bit plywood. Ännu enklare att såga vid markeringen då träbiten är kapad där sågklingan går...
 
  • Gilla
mexitegel och 2 till
  • Laddar…
Nu var det ju igår jag hittade dessa men det får duga. 50 kr för lite blandat godis. En vinkelmojäng av den gamla sorten och lite klämmor som behöver lite påhälsning av dremeln och ett smalt stämjärn som jag av outgrundlig anledning inte har liggandes och två rundkäftade tänger bara för att det kan säkert vara bra att ha... ;)
 
  • Verktygssamling inkluderar vinkelhake, klämmor, roterande stålborste, stämjärn och tång på träbord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
nanowire
  • Laddar…
E Erik_Johansson skrev:
Men det var absolut inte så att han hade noll koll. Hade medvetet satt ett lågt pris då han ville bli av med den fort.
Då kan du kosta på en spiralkutter på den och ändå gjort en kanonaffär!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.