4 370 204 läst · 32 120 svar
4370k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
När jag försökt ta bort grova rötter/stubbar så har jag grävt så mycket det går, sen spolat av jorden under/runt roten så ser du om du kapat allt, och den väger lite mindre. Fungerade klockrent på stubbarna från mina 20m björkar.Lexington skrev:
Spola/gräva/spola/gräva
När jag grävde bort våra thujor slet jag som en slav i några dagar o fick bort lite.
Sedan kom en grävmaskin förbi o tog bort rubbet på några minuter.
Lätt värt femhundringen eller vad det nu var han fick. (Eller ett flak öl kanske?)
Så mitt råd är att om du kan så bespara dig det jobbet.
Sedan kom en grävmaskin förbi o tog bort rubbet på några minuter.
Lätt värt femhundringen eller vad det nu var han fick. (Eller ett flak öl kanske?)
Så mitt råd är att om du kan så bespara dig det jobbet.
Grävt fram stenlagda gången mellan husen. Tidigare ägaren verkar aldrig ha tyckt att det där med att rensa ogräs eller rengöra plattor var något att syssla med.
Sex skottkärror med gräs/mossa/jord/daggmaskar körda till komposthögen.
Återstår rensa bort ogräset mellan plattorna. Med tanke på allt annat som behövs göras på tomten och huset får det duga till nästa sommar. (Då det antagligen blir någon form av trädäck mellan husen)
Sex skottkärror med gräs/mossa/jord/daggmaskar körda till komposthögen.
Återstår rensa bort ogräset mellan plattorna. Med tanke på allt annat som behövs göras på tomten och huset får det duga till nästa sommar. (Då det antagligen blir någon form av trädäck mellan husen)
Byter ut en skärm (tvådelad med dörr) till en hel som ska gå på hjul när man ska ut till gången/baksidan. Sågade ett spår i trallen och har en lösning till styrning i överdel. Kommer på plats snart. Obs! Cliffhanger
Självbyggare
· Stockholm
· 9 884 inlägg
Hållt på med andra delen av köket.
Inväntar diskho, blandare mm.
Och äntligen har det blivit grillväder
Vet inte om grillbilden har så mycket att göra med "vad har du gjort med huset" men den fick följa med
Inväntar diskho, blandare mm.
Och äntligen har det blivit grillväder
Vet inte om grillbilden har så mycket att göra med "vad har du gjort med huset" men den fick följa med
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Självbyggare
· Stockholm
· 9 884 inlägg
Det är små men låter alldeles tillräckligt. (Bose Lifestyle 5.1 system). Köpte det när de bytte från trådat till trådlöst och sålde ut.P Prodigys skrev:
Jag hade gärna haft steget upp, frun ville inte ha något alls. Detta blev kompromissen.
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Dagens välgärning:
Katterna visade stort intresse för kaminen, och vi har haft en fågel där förut.
Öppnade och kikade, ingen fågel. Men hörde lite ljud och lirkade väck ett par stenar ovanför brännkammaren.
Då flög denna sotsvarta koltrast ut och flög mot närmaste fönster:
Och det var bara att öppna trädgårdsdörren och få den att flyga ut till friheten där
Katterna visade stort intresse för kaminen, och vi har haft en fågel där förut.
Öppnade och kikade, ingen fågel. Men hörde lite ljud och lirkade väck ett par stenar ovanför brännkammaren.
Då flög denna sotsvarta koltrast ut och flög mot närmaste fönster:
Logga in
Skapa konto
Och det var bara att öppna trädgårdsdörren och få den att flyga ut till friheten där