Behöver klippa ner våran Berberis!
Tänkte nog inte ge mig i kast med klippning själv, iom sist blev det punka på skottkärran och perforerade foppatofflar och en del taggar in i fötterna...
Tänkte ta in pris från tex veternapool eller annan firma.
Men tänkte höra vad ni tror tidsåtgången är ?
Häcken är ca 20 meter lång och ska ner typ 3 decimeter.
Tänkte nog inte ge mig i kast med klippning själv, iom sist blev det punka på skottkärran och perforerade foppatofflar och en del taggar in i fötterna...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tänkte ta in pris från tex veternapool eller annan firma.
Men tänkte höra vad ni tror tidsåtgången är ?
Häcken är ca 20 meter lång och ska ner typ 3 decimeter.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 943 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 943 inlägg
Måbär är en tålig häckväxt om man vill ha en häck som inte ska bli mer än max 1,5 m hög. Man brukar kunna köpa buntar med 10 småplantor på våren för att hålla nere kostnaden, dock tar det ju sen ca 5 år innan häcken är en meter hög.
"Syren, scilla, påsklilja och äkta kaprifol – värstingar i naturen när det gäller spridning och påverkan, enligt en ny lista från Artdatabanken. De förökar sig blixtsnabbt och riskerar att ta över annan växlighet. I framtiden kan försäljningen stoppas."harry73 skrev:
Hobbysnickare
· skaraborg
· 341 inlägg
Jag tog bort min med hjälp av en kranbil med gripskopa. Tog väl en halvmeter i taget.
Hobbysnickare
· skaraborg
· 341 inlägg
Skulle jag få frågan om att klippa en berberishäck skulle jag safta på priset ordentligt med hänsyn till all smärta jag skulle få utstå.