20 723 läst · 243 svar
21k läst
243 svar
Bankkort med kontaktlös betalning
Medlem
· Västerbotten
· 3 280 inlägg
Dumma frågan, i appen för IOS, hur startar jag ny tråd?? Hittar verkligen inte..trots att jag använt den i några år..
Hur exakt menar du nu.T Thomas_Blekinge skrev:
Om jag köper nått för 100kr i en affär så kostar det väll 100kr oavsett om jag köper det kontant eller med mitt kreditkort som ger mig tillbaka 1kr dessutom.
Klart det är högre priser pga folk använder kort men det är inget nytt och inget som har med mitt inlägg att göra.
Tror knappast vi kommer kunna vända detta till ett cash only samhälle
Medlem
· Blekinge
· 10 443 inlägg
Ja men varför lägger dom inte hela årets kollekt på hög och växla allt på en gång? Eller varför ger dom inte pengarna till prästen som sedan överför 80 spänn till ändamålet? Hur svårt kan det vara?Mikael_L skrev:
R
RalleB
Husägare
· Jönköpings län
· 1 086 inlägg
RalleB
Husägare
- Jönköpings län
- 1 086 inlägg
Så 20kr per räkningH heimlaga skrev:
Kuvert + frimärken
Vet inte hur ni har i Finland men i Sverige tar de flesta företag betalt för att skicka ut pappersfakturor.
Runt 40kr per räkning/mån
Känns som att det blir ganska mycket pengar per år.
Men jag köper dina argument mot internetbank, tror dock du hade kunnat spara onödiga avgifter på att skaffa och lära dig betala räkningarna där iallafall.
Jag är också lite nyfiken på varför man inte vill nyttja internetbanken. På något sätt förstår jag att betala med kontanter och ta ut pengar, även om jag själv inte jobbar så.
Däremot förstår jag inte varför man inte har autogiro eller i varje fall e-faktura.
Däremot förstår jag inte varför man inte har autogiro eller i varje fall e-faktura.
Näääää
För att jag är dålig på datorer och prioriterar att sätta tiden på annat så länge dety inte är för dyrt att vara utan nätbank.. Jag är väl medveten om att kostnaderna i något skede kommer att bli för höga om familjebildningen lyckas så det blir fler räkningar.
När det blir ekonomiskt lönsamt att sätta tid på att lära mig det då skaffar jag internetbank.
Förfrankerade kuvert hämtar jag gratis på bankkontoret i grannbyn.
För att jag är dålig på datorer och prioriterar att sätta tiden på annat så länge dety inte är för dyrt att vara utan nätbank.. Jag är väl medveten om att kostnaderna i något skede kommer att bli för höga om familjebildningen lyckas så det blir fler räkningar.
När det blir ekonomiskt lönsamt att sätta tid på att lära mig det då skaffar jag internetbank.
Om det nu är där det fallerar så kan du gå till banken en gång, så hjälper de dig igång både med internetbanken och autogiro. Du behöver egentligen aldrig göra någonting annorlunda mot vad du gör idag, förutom att slippa aktivt betala alla räkningar varje månad..H heimlaga skrev:Näääää
Medlem
· Västerbotten
· 3 280 inlägg
Är ju inte det jag hittar..