78 696 läst · 543 svar
79k läst
543 svar
Ekängen/Linköping, finns det fler som ska bygga?
Värmen är det ingen fara med, man ska ju inte måla i solen i vilket fall. Samt att jag dricker rätt mycket vatten (som jag inte har en aning om var det tar vägen).B. Klingspetz skrev:
Däremot börjar fötterna säga emot, jag måste skaffa bättre skor än ett par tofflor, de är inte hårda nog för att stå på en stege en hel dag, det och att mina fötter har en randig solbränna
Jo vi är nöjda med gångarna. Vad skönt det var att äntligen kunna köra in bilen på tomten. Bergs Mark gjorde både gångar och grov/finplanering av tomten. Nu återstår att se om det växer upp nåt gräs. Tur att vi inte har fått någon vattenmätare installerad än ;D.B. Klingspetz skrev:
Vi är rätt nöjda med putsen... ;-) Kommer kämpa med målning av garaget någon mörk myggfri kväll förmodligen!
Altanbygge inte det lättaste..! Tekniska verken har lagt sina rör på ca 40 cm's djup tvärs över altanarean... Fick "glömma" en plint!
Altanbygge inte det lättaste..! Tekniska verken har lagt sina rör på ca 40 cm's djup tvärs över altanarean... Fick "glömma" en plint!
A. Nygren skrev:
Jag har målat i 13 (tretton!) timmar idag ... är helt sluuuut ..... en halv gavel struken en gång idag ..... tre strykningar skall det bli ..... undrar om det är för sent att ändra sig och flytta till lägenhet ....orkar inte skriva mer...... jag dör ..... snart .....
//Pål
janbo skrev:
Hej Janbo,
Jag behöver ytterligare en sisådär 4-5 lass med schaktmassor. Om du eller någon annan har lite schakt som skall köras bort så ring mig på 0730-431422. Ni kan få tippa gratis på tomatvägen 20
//Pål
Vi har haft 3 dagar ledigt! Men imorrn ska vi på't igen!frenger skrev:
Vi är klara med tomtplaneringen (det har t.o.m. dykt upp några gröna fjun här och där). Ett tips är att prata med Lundgrens Entreprenad som gör nästan alla tomter på Grönhögsvägen. Samuel Lundgren har nummer 0705-304419.frenger skrev:
/Janne
Ja ä så smaaaart, här har man hållt på o måla huset med roller, så kommer man på att man har en jäkligt mycket större roller liggandes så man testar den istället, jävulberg vad mycket snabbare det går nu!
Hej hopp, vi hade säkerligen varit klara med vårt målande nu om man bara tänkt lite >
Man har iofs fått bättra på solbrännan samt att så här mycket frisk sluft (thinner & oljefärg) har jag nog aldrig fått
Hej hopp, vi hade säkerligen varit klara med vårt målande nu om man bara tänkt lite >
Man har iofs fått bättra på solbrännan samt att så här mycket frisk sluft (thinner & oljefärg) har jag nog aldrig fått
Går det bra att köra med roller på plankorna menar du? Hur kommer du åt "innerplankor" på fasaden?
F ö, vi kommer aldrig få vår tomt gjord eftersom han som ska göra det ska göra det efter sin semester... och han tar aldrig semester. Blir väl i december.
Altanen dock klar snart - då kan vi ställa fram lilla poolen till Leo...
F ö, vi kommer aldrig få vår tomt gjord eftersom han som ska göra det ska göra det efter sin semester... och han tar aldrig semester. Blir väl i december.
Innerplankor = pensel, ytterplankor = roller (med mycket färg). Mållarnissen vi snackade med sa att det gick bra att rolla. Vi får hoppas på att han vet vad han snackar om.Hellberg skrev:Går det bra att köra med roller på plankorna menar du? Hur kommer du åt "innerplankor" på fasaden?