Ikea behöll de gamla stommarna som betällningsvara i 5år efter att de utgått. Det tycker jag är rätt bra ändå.

• Gilla
Roger Fundin och 4 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Ikea behöll de gamla stommarna som betällningsvara i 5år efter att de utgått. Det tycker jag är rätt bra ändå.
Ja det var så fruktansvärt retligt att vi kom PRECIS efter de slutade med det :p

• Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Ser ut som ett perfekt ställe att slänga på lite Bela Fleck, stat sig i en skön soffa, varva ner och slakta en fet gås!

• Haha
  • Gilla
stefancrs och 1 till
  • Laddar…
De här projektet kommer bli roligt att följa! Jag hoppas nu att det inte blir grått, svart och vitt överallt i vissa renoveringar som andra gjör... Men i detta fallet blir det nog inte grå, vitt och svart överallt!
Akta dig nu också för asbest i gammalt svart mattlim, linoleum, rörisolering (böjar), kakel fix+fog, fönsterkitt och tygsladdar.
Varför påstår jag detta om asbest? Det är där man minst anar det.

• Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
Asbest i tygsladdar?

Ja, det har funnits men det förekom mest innanför lindat om kopparledningen, det var mest vit asbest. Tygsladdar med asbest är lite mer ovanliga i Sverige.

• Gilla
En apelsin
  • Laddar…
Det skadar inte att hålla koll och att faktiskt ha munskydd åtminstone när man river i gamla hus!

• Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Vi får inte glömma PCB som är ett gift som kan finnas i gamla elastiska fogar. Iallafall så var inte PCB i allt som asbest(!)

• Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
JanneJanne123
Snälla, gör nu inte det här till ännu en tråd om asbest och gifter. Vi kan väl sammanfatta det hela med att det kan finnas farliga material i gamla hus och att man ska vara försiktig när man river.

Nu släpper vi det i just den här tråden.

• Gilla
Roger Fundin och 22 till
  • Laddar…
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Snälla, gör nu inte det här till ännu en tråd om asbest och gifter.
Det tänkte jag på när jag skrev inlägget om asbest och gift.
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Nu släpper vi det i just den här tråden.
Håller med, nu släpper vi det!

• Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
Jättemånga dör årligen av dihydrogen monoxide. Ändå tvingar samhället på oss detta gift :cool:

• Gilla
Ymer och 5 till
  • Laddar…
harry73
N Noseone skrev:
Jättemånga dör årligen av dihydrogen monoxide. Ändå tvingar samhället på oss detta gift :cool:
Vad pratar du om, ts sa ju att huset inte var fukyskadat, och han kommer säkert göra vattenprover på bunnsvattnet

Dihydrogenmonoxid... Jag har hört att man har detta som släckmedel och lösningsmedel, antagligen så finns det i dricksvattnet...

Det läskigaste är väl ändå när det kommer ner från himlen! :surprised:

• Gilla
Asbesträdd och 1 till
  • Laddar…
På vissa ställen på jorden kommer det ner varje dag :dizzy:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.