237 194 läst · 357 svar
237k läst
357 svar
Från exekutiv auktion till lantlig idyll?
Ikea behöll de gamla stommarna som betällningsvara i 5år efter att de utgått. Det tycker jag är rätt bra ändå.
De här projektet kommer bli roligt att följa! Jag hoppas nu att det inte blir grått, svart och vitt överallt i vissa renoveringar som andra gjör... Men i detta fallet blir det nog inte grå, vitt och svart överallt!
Akta dig nu också för asbest i gammalt svart mattlim, linoleum, rörisolering (böjar), kakel fix+fog, fönsterkitt och tygsladdar.
Varför påstår jag detta om asbest? Det är där man minst anar det.
Akta dig nu också för asbest i gammalt svart mattlim, linoleum, rörisolering (böjar), kakel fix+fog, fönsterkitt och tygsladdar.
Varför påstår jag detta om asbest? Det är där man minst anar det.
Ja, det har funnits men det förekom mest innanför lindat om kopparledningen, det var mest vit asbest. Tygsladdar med asbest är lite mer ovanliga i Sverige.
Det skadar inte att hålla koll och att faktiskt ha munskydd åtminstone när man river i gamla hus!
Vi får inte glömma PCB som är ett gift som kan finnas i gamla elastiska fogar. Iallafall så var inte PCB i allt som asbest(!)
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 879 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 879 inlägg
Snälla, gör nu inte det här till ännu en tråd om asbest och gifter. Vi kan väl sammanfatta det hela med att det kan finnas farliga material i gamla hus och att man ska vara försiktig när man river.
Nu släpper vi det i just den här tråden.
Nu släpper vi det i just den här tråden.
Dihydrogenmonoxid... Jag har hört att man har detta som släckmedel och lösningsmedel, antagligen så finns det i dricksvattnet...
På vissa ställen på jorden kommer det ner varje dag