3 390 926 läst · 18 251 svar
3391k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Inte skenans mått men tvingens vilket är det som är det viktiga https://www.byggahus.se/forum/threads/innerdimension-pa-festoolskena.210256/#post-1701761Lexington skrev:
Det är exakt noll % chans att en festooltving passar en boschskena.
Vad är det för mått du vill ha? Jag kan mäta på min Festool om du kan vänta tills ikväll.
Edit: Där kom ju måtten med en decimals noggrannhet på Festools tving i ovanstående inlägg, borde ju betyda att jag inte behöver mäta....
Edit: Där kom ju måtten med en decimals noggrannhet på Festools tving i ovanstående inlägg, borde ju betyda att jag inte behöver mäta....
Har varit metallarbetare i dag. Smedjan bredvid hade inte tid så de satte mig på att svetsa grenställ.
De andra hade dragit ut ett som stod under ett loft. Nu när det står med högt i tak skall höjden utnyttjas.
Det går inte att svetsa i snickeriet så jag har satt plattor på stolparna. 10mm gods med hål för M16.
Pinne utomhus. Fick låna en trefasmaskin av smederna. 4mm pinnar.
Bra tryck i den svetsen .
Fick kapa upp material i kallsågen och sy ihop förlängningarna inne i smideshallen. Lite annan teknik med Mig eller vad det nu är.
Går fortare än med pinne, men jag vet inte vad jag tycker.
Mvh Findus
De andra hade dragit ut ett som stod under ett loft. Nu när det står med högt i tak skall höjden utnyttjas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det går inte att svetsa i snickeriet så jag har satt plattor på stolparna. 10mm gods med hål för M16.
Pinne utomhus. Fick låna en trefasmaskin av smederna. 4mm pinnar.
Logga in
Skapa konto
Bra tryck i den svetsen .
Fick kapa upp material i kallsågen och sy ihop förlängningarna inne i smideshallen. Lite annan teknik med Mig eller vad det nu är.
Logga in
Skapa konto
Går fortare än med pinne, men jag vet inte vad jag tycker.
Mvh Findus
Makitas tvingar är lite grövre och djupare än Festools. Båda passar Makitas skena men endast Festools variant går ner i hålen på MFT skivan.ceson skrev:
Slipar ett kassaskåp som ska bli side table.
It’s a sign! Under det gula, röda, orange och vita döljer sig passande nog en fin ”byggahus-grön” ton
It’s a sign! Under det gula, röda, orange och vita döljer sig passande nog en fin ”byggahus-grön” ton
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
En myriad av spännklossar för gerade hörn. Inget jag uppfunnit själv på något vis men ändå. Det röda på undersidan är 80 sandpapper för att förhindra glidning.Test på gerat hörn, helt utan dominos eller andra hjälpmedel. Festooltvingarna är bara för att plankorna inte ska välta av tvingtyngden. Allt bygger på att man får tryck centralt o tvärs fogen. Ingen glidning mellan ämnena och lyckades iaf uppbringa så mycket tryck att jag fick squeeze out.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto