13th Marine 13th Marine skrev:
Hittar inte M.A.I.D på Malmbergs hemsida, men de har en wifi-variant som verkar inköpt.

Inte helt orimligt att de köpt in av plejd (därav liknande prissättning?)
Märkligt man hittar en del om Maid när man googlar och det står på en del sidor att det stödjer iPhone men hur man än söker finns ingen app. Märkligt att sälja en produkt som inte är fullständig enligt tryckmaterialet
 
De kanske har fått appen tillbakadragen från app-store?
 
  • Gilla
Sammy_j
  • Laddar…
Inte helt otroligt då tex malmbergs inte säljs av typ selga. Hittar inte ngt från malmbergs i seglas app iaf.
 
Kan vara så att plejd vill bjuda in privatpersoner utan att stöta sig med elektriker.
 
Malmbergs verkar dock vara endast bakkant och 150 VAC/W. Plejd både fram och bak samt 300.

Så om det är Plejds är den bantad i hård- och/eller mjukvara.
 
Pratade med en säljare på plejd. Där nämnde man att HomeKit kommer fungera vid launch av gatewayen... vad nu det är riktigt.
 
  • Gilla
Gud_ och 1 till
  • Laddar…
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
Pratade med en säljare på plejd. Där nämnde man att HomeKit kommer fungera vid launch av gatewayen... vad nu det är riktigt.
Nja, gatewayen är väl släppt och saknar vad jag kan se en anslutning till Homekit. För det krävs att man är ansluten till Apples MFI-program och att produkten samt tillverkningsstället är certifierade av Apple. Är man det får man rätt att använda MFI- och Homekit-symbolerna i trycksaker samt på produkten. Dessa symboler saknas i produktbladet för gatewayen.

För vissa produkter kräver dessutom Apple att man konstruerar in kretsar från Apple för att få certifiera den, men vet ej om det gäller Homekit-produkter.
 
  • Gilla
Marive
  • Laddar…
Installerade för övrigt min första DIM-02 i helgen, trevlig liten sak, men blev rätt trångt i dosan med alla trådar som skulle in. Blev lite fundersam då ingång 1 på dimmern visades som nummer 2 i appen och vice versa. Kan vara jag som blandade ihop färgerna på tändtrådarna iofs.
 
J Juffo skrev:
Nja, gatewayen är väl släppt och saknar vad jag kan se en anslutning till Homekit.
Gatewayen är inte släppt men går att beställa. Jag beställde en idag och beräknad leverans blev mitten på februari hos Elektroskandia. Det är inte utan att man börjar undra om gatewayen är kejsarens nya kläder, den skulle kommit ut innan FÖRRA sommaren... :surprised:
 
  • Gilla
jockelindstrom
  • Laddar…
Är gatewayen släppt ännu? Bara att dom har problem att få fram tillräckligt med enheter så att dom inte finns att köpa?

Är det någon som vet om det finns planer på stöd för Alexa? @Leif i Skåne ??
 
Nej, den är inte släppt än. Kommer under året är det sagt... :rolleyes:
 
  • Haha
etompau
  • Laddar…
Vet man något om stöd för Alexa eller Google assistent eller liknande?
 
Tror att dom "jobbar på det".
 
  • Gilla
Müssli och 1 till
  • Laddar…
C crazytok skrev:
Vet man något om stöd för Alexa eller Google assistent eller liknande?
Det finns i dagsläget inget stöd för Röststyrning i gatewayn. Däremot är det att vänta i framtiden under kommande uppdateringar.
 
  • Gilla
crazytok
  • Laddar…
Och med det menar du att det är uttalat att det ska komma stöd för detta alltså? Vet man om det gäller Alexa eller Google assistent eller båda? Eller kanske något helt annat?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.