6 911 läst · 114 svar
7k läst
114 svar
Förbättrad gilla-funktion
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 082 inlägg
Nej men ärligt, varför är helt plötsligt den nya gilla-knappen så på hugget att den triggar när man scrollar? Det gjorde inte den gamla, och det gör inte heller användarnamnen.
Administrator
· Skåne
· 6 536 inlägg
Menar du att du idag fortfarande ofrivilligt gillar även efter det att vi har tagit bort ”long press” (vilket vi kommer ta tillbaka imorgon)?13th Marine skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 082 inlägg
Nope, det var bara med långa tryckningar jag hade problem.
Jag tycker inte att det är speciellt jobbigt att trycka två gånger för en gillning, går fort och känns faktiskt mer intuitivt i mitt tycke.
Jag tycker inte att det är speciellt jobbigt att trycka två gånger för en gillning, går fort och känns faktiskt mer intuitivt i mitt tycke.
Administrator
· Skåne
· 6 536 inlägg
Vi är alla olika. Inatt kommer vi (tyvärr för din pch alla andra androidanvändare som scrollar på vänster sida av skärmen) ändra tillbaka såsom det var i förrgår. Jag är övertygad om att det går att lösa detta tekniskt på något sätt, men jag är inte helt säker. Vi får försöka lösa det på något sätt. Christian hos oss som använder android fick scrolla rätt mycket innan han lyckades reproducera detta.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 082 inlägg
Jag lyckas gilla ungefär vart tredje inlägg med den metoden. Ofta så är det en fördröjning så att jag inte ens ser att jag råkat gilla ett inlägg.
Frågan är vad som skiljer knappen från i förrgår med de andra knapparna.
Frågan är vad som skiljer knappen från i förrgår med de andra knapparna.
Håller med, kanske inte var tredje för mig, men att läsa en tråd på ett par-tre sidor utan att ofrivilligt gilla något inlägg var omöjligt.13th Marine skrev:
Att reproducera problemet borde inte vara svårare än att påbörja skrollningen på gillaknappen. Jag skulle hävda att problemet uppstod även om mitt finger befann sig ganska långt från knappen ifråga. Jag kan prova fram bästa sättet att reproducera när funktionen aktiverats igen.
Antar att det heller inte är en omöjlighet att vi som rapporterat problemet har telefoner med en touchdrivrutin som genererar något extra event.
Mvh, Magnus
Antar att det heller inte är en omöjlighet att vi som rapporterat problemet har telefoner med en touchdrivrutin som genererar något extra event.
Mvh, Magnus
Kommer ni att erbjuda kurser så att vi alla kan lära oss att fullt ut behärska denna nya smått komplicerade funktionalitet?Per Eskilsson skrev:Bara om du långklickar (i din mobil) så kan du variera dig och välja en annan reaktion än gilla. Även nu ser du en siffra hur många som reaktioner som delats ut. Om ett inlägg har flera reaktioner än en så kan du klicka på ”Per Eskilsson och 11 till”. Då dyker det upp info om hur många som gillat och hur många som har skrattat etc.
Administrator
· Skåne
· 6 536 inlägg
Jag tror vi måste förbättra funktionen ytterligare lite grand. Jag klickade precis på fel gilla-symbol.Alfredo skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
På den övre istället för den undre. Jag har noterat att Facebook har fixat så att alternativen dyker upp då i mobilen. Vi borde nog göra samma sak.
En annan grej som förvirrar är att gilla-inonerna set olika ut.
En tredje grej som inte är bra är att man inte kan dra och välja i ett svep.
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 5 538 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 5 538 inlägg
Provar jag händer samma sak för mig. Vad jag inte kan förstå är varför man måste skrolla med fingret på vänstersidan? Varför inte anpassa användandet efter hur sidan är gjord? Parkerar ni på fel sida vid datumparkering också?
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 082 inlägg
@MultiManOriginal varför inte anpassa sidan efter användarna
Och nej, jag parkerar inte på fel sida vid datumparkering. Men sist jag kollade fanns det ingen lag mot att använda telefonen med vänster hand.
Och nej, jag parkerar inte på fel sida vid datumparkering. Men sist jag kollade fanns det ingen lag mot att använda telefonen med vänster hand.
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 5 538 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 5 538 inlägg
@13th Marine : Det tycker jag att Per försöker göra, men sidan är ju gratis att läsa och då tycker jag att man kan vara mer tolerant som användare, men det kanske är jag som har mossiga åsikter.