A axn skrev:
Jag har råkat att oavsiktligt gilla 4-5 inlägg idag. Känns som att ändringen gjort det lättare att av misstag trycka gilla? Detta har aldrig hänt mig förr. (Kör appen på Android.)

Mvh, Magnus
13th Marine 13th Marine skrev:
Jag skulle precis skriva ett inlägg om det men ser att @axn hann före.
Även jag tycker att gilla-knappen är lite väl på hugget, den trycker gilla på inlägg när jag scrollar...
F faf skrev:
Samma problem här, strösslar gillamarkeringar när jag scrollar.
I Ingolainen skrev:
Samma problem här. Känns som knappen har blivit känsligare?
Mazen Mazen skrev:
Samma händer även mig. Gilla knappen är väldigt lätt att råka trycka på när man scrollar genom en tråd.
I Ingolainen skrev:
Jag har android, högerhänt men kör oftast med vänstern när jag använder telefon
Idag har vi slagit av lång klick i mobilen. Nu måste man i mobilen klicka en gång som vanligt och sedan välja reaktion.
Jag tycker det är lite ologiskt att det fungerar på olika sätt på desktop och i mobilen och är rädd för att färre nu väljer att använda reagera när de måste klicka två gånger i mobilen. Bäst hade kanske hade varit att slå av långklick i Android men inte i iOS (där det verkar funka bättre).
 
  • Älska
  • Arg
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
Sedan vi gjorde ändringen inatt (som innebär att man måste klicka två gånger i mobilen) så har typ bara 5 valt någon annan reaktion än gilla. :(
 
  • Haha
  • Ledsen
  • Gilla
  • Wow
  • Älska
Appendix och 10 till
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
har typ bara 5 valt någon annan reaktion än gilla. :(
Eftersom jag tycker den nya funktionen är rätt dum så skrattar jag åt ditt inlägg så nu är det typ sex... :geek:
 
  • Gilla
  • Wow
  • Haha
Appendix och 5 till
  • Laddar…
Med glimten i ögat: Det kanske behövs en "Vad var det jag sa" också. ;).
 
  • Wow
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Klart sämre med dubbelklick. Hellre en gillaknapp och en för andra reaktioner i så fall.
 
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Klart sämre med dubbelklick. Hellre en gillaknapp och en för andra reaktioner i så fall.
:rolleyes:
 
Kan man slå av den här funktionen också, precis som infinite scroll?
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Nej, det kan man inte.
 
  • Arg
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Klart sämre med dubbelklick. Hellre en gillaknapp och en för andra reaktioner i så fall.
Jag gillar inte heller dubbelklick. Jag har bett Christian återställa som det var i förrgår. Hellre några få ofrivilliga gillningar än dubbelklick för alla. Jag vill inte heller ha två olika knappar för gilla respektive reaktioner.
 
  • Arg
  • Gilla
faf och 2 till
  • Laddar…
Jag hade inga problem innan den nya gilla-knappen, vad är det som ändrats?
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Jag hade inga problem innan den nya gilla-knappen, vad är det som ändrats?
Man kan inte slänga iväg ett snabbt "gilla". Nu måste man välja en ikon för sin sinnesstämning. Dessutom går det inte längre att se hur många som gillat, utan man får en indikation på hur många som haft olika åsikter om ett inlägg.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Från och med imorgon kommer du kunna slänga iväg ett snabbt gilla igen. Bara om du långklickar (i din mobil) så kan du variera dig och välja en annan reaktion än gilla.
Även nu ser du en siffra hur många som reaktioner som delats ut. Om ett inlägg har flera reaktioner än en så kan du klicka på ”Per Eskilsson och 11 till”. Då dyker det upp info om hur många som gillat och hur många som har skrattat etc.

Så här ser det ut under ett inlägg:
Sociala medieikoner som visar gilla, skrattande ansikte och wow-reaktioner med texten "Du och 4 till" under.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Den som fått flest reaktioner hamnar längst till vänster.

Så här ser det ut när du klickar på den gråa länken:

Lista av användarkommentarer och reaktioner på ett diskussionsforum med olika ikoner för gillande och skratt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
Klämmer ni in de där siffrorna för antalen redan i inlägget så ska jag nog kunna leva med det där.
 
Nyfniken Nyfniken skrev:
Man kan inte slänga iväg ett snabbt "gilla". Nu måste man välja en ikon för sin sinnesstämning. Dessutom går det inte längre att se hur många som gillat, utan man får en indikation på hur många som haft olika åsikter om ett inlägg.
Jag tänkte på den gamla gamla :D
 
Det var bättre förr...
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.