4 361 789 läst · 32 081 svar
4362k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Ja de ser lite speciella ut. Men ljusbilden är riktigt nice. Och från långt avstånd ser der mer ut som en vanlig lampaH hagv skrev:
Kommer du att näta det också? Det där skulle iallafall inte hålla mina katter inne, den stora skogkatten klättrar över, den lilla bondkatten rakt genom hålen. På sommaren brukar de komma in genom fönstren i vardagsrummet på övervåningen, via altantaket. Tror de hoppar från grillen upp på altantaket och vidare till fönsterkarmen.Campar skrev:
Lyckades snickra färdigt farstukvisten på lekstugan. Spjälorna återvann jag från några staketsektioner som pensionerades. När jag skulle spika fast så insåg jag stt spiken var slut...så det vara bara att återanvända spiken också
Imorrn ska jag förhoppningsvis hinna måla, sedan får jag fortsätta med taket en annan helg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Imorrn ska jag förhoppningsvis hinna måla, sedan får jag fortsätta med taket en annan helg.
Nu har det fungerat 1v typ iaf.Anna_H skrev:Kommer du att näta det också? Det där skulle iallafall inte hålla mina katter inne, den stora skogkatten klättrar över, den lilla bondkatten rakt genom hålen. På sommaren brukar de komma in genom fönstren i vardagsrummet på övervåningen, via altantaket. Tror de hoppar från grillen upp på altantaket och vidare till fönsterkarmen.
Det mesta av den övriga kattgården är nätad med Allox rådjursnät, men här vill jag att syrénen inte ska vara så upptryckt utan istället växa in igenom spaljén, maskorna är ca 10-12cm och teoretiskt kommer katterna igenom, men eftersom att de ändå måste hoppa upp och igenom verkar de inte göra det.
Som sagt tidigare de är inte speciellt klättriga eller hoppande.
Vi hade en tredje katt tidigare, och hon klättrade i princip rakt upp på rådjursnätet, så där gav jag typ upp och hon fick göra som hon ville.
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 452 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 452 inlägg
Jag har bytt laddomat mitt på helgen.
"Big No No" att pyssla med VVS på icke arbetsdagar, men jag känner ju trots allt en ganska styv rörkrökare som är villig att jobba dygnet runt!!!
Passade även på att flytta runt avtappningen. Jag har länge irriterat mig på att den satt på framsidan av pannan, väldigt oskyddat för flygande vedklabbar. Nu är det bara en svart 15 propp på gamla stället. Avtappningen sitter mycket bättre och säkrare bredvid Laddomaten och flödet ökar vid ev urtappning med fullflödesventil! Självklart proppad med 15 lock!
Kvarstår är att ringa isoleraren. Det blir så mycket snyggare med korrekt väl utförd isolering. (Läs rörmokarerotik!)
"Big No No" att pyssla med VVS på icke arbetsdagar, men jag känner ju trots allt en ganska styv rörkrökare som är villig att jobba dygnet runt!!!
Passade även på att flytta runt avtappningen. Jag har länge irriterat mig på att den satt på framsidan av pannan, väldigt oskyddat för flygande vedklabbar. Nu är det bara en svart 15 propp på gamla stället. Avtappningen sitter mycket bättre och säkrare bredvid Laddomaten och flödet ökar vid ev urtappning med fullflödesventil! Självklart proppad med 15 lock!
Kvarstår är att ringa isoleraren. Det blir så mycket snyggare med korrekt väl utförd isolering. (Läs rörmokarerotik!)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder