H hagv skrev:
Är det stora eller lilla du monterat?
Lilla. Ska testa stora hos mig när jag gör garaget :)

• Gilla
hagv
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Lilla. Ska testa stora hos mig när jag gör garaget :)
Dom var rätt snygga ju, har en tom vägg där dom skulle passa perfekt.
Synd bara att min bättre hälft skulle störa ihjäl sig på dom när det är ljust ute.
”Ser ut som en ventil, usch!” var svaret jag fick :rolleyes:

Förhoppningsvis gjort sotaren glad genom att sätta upp ytterligare 2,5m takbrygga!
Nyinstallerad takbrygga längs med tak och skorsten med utsikt över trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Utsikt över ett svart tak med nyinstallerad takbrygga för säker tillgång, fot synlig längst ner i bild.
Skapa konto

• Gilla
Pappa1986 och 3 till
  • Laddar…
H hagv skrev:
Dom var rätt snygga ju, har en tom vägg där dom skulle passa perfekt.
Synd bara att min bättre hälft skulle störa ihjäl sig på dom när det är ljust ute.
”Ser ut som en ventil, usch!” var svaret jag fick :rolleyes:
Ja de ser lite speciella ut. Men ljusbilden är riktigt nice. Och från långt avstånd ser der mer ut som en vanlig lampa :)

• Gilla
hagv
  • Laddar…
Planeringsdag på dagis och dottern tog en lur, så jag passade på att bygga lite på lekstugan.
En röd lekstuga under renovering med nybyggd träram i förgrunden och verktyg utspridda på marken.
Skapa konto

• Gilla
Kjell_G
  • Laddar…
S scim skrev:
Planeringsdag på dagis och dottern tog en lur, så jag passade på att bygga lite på lekstugan.
Bäst att PASSa på ;)

• Gilla
scim
  • Laddar…
När sambon kom hem och avlöste så fick jag några timmar till med lekstugan...men i vanlig ordning hade jag köpt för lite virke.
Halvfärdig trälekstuga med röda väggar och slitet plåttak, påbörjad trätrappa framför.
Skapa konto

Byggt ny ställning. Nu är det farstukvisten som ska få sig lite färg och ny underlagspapp och nya pannor. Nybyggd röd ställning framför hus med en stege, redo för målning och takarbete.
Skapa konto

Korta kvällar nu.

• Gilla
Pappa1986 och 1 till
  • Laddar…
Putsat sista biten på huset!
Om sanningen ska fram så har jag putsat hela huset 2gånger då jag inte blev nöjd med finishen första varvet. :D

• Nyputsad fasad på ett hus med stege framför och byggställning till höger, indikerar nyligen slutfört putsarbete.
    Skapa konto
  • Gilla
mexitegel och 5 till
  • Laddar…
Campar Campar skrev:
Byggt klart kattgårdsutbyggnaden...
[bild]
Kommer du att näta det också? Det där skulle iallafall inte hålla mina katter inne, den stora skogkatten klättrar över, den lilla bondkatten rakt genom hålen. På sommaren brukar de komma in genom fönstren i vardagsrummet på övervåningen, via altantaket. Tror de hoppar från grillen upp på altantaket och vidare till fönsterkarmen.

Förberett för gjutning i morgon. Jag hade tänkt hinna lite mer, men åska och ihållande regn tärde på motivationen...

• Grundarbete med formar och armering vid husvägg, redo för betonggjutning.
    Skapa konto
Lyckades snickra färdigt farstukvisten på lekstugan. Spjälorna återvann jag från några staketsektioner som pensionerades. När jag skulle spika fast så insåg jag stt spiken var slut...så det vara bara att återanvända spiken också :seenoevil:
Nybyggd farstukvist på en lekstuga med återanvända spjäl från gammalt staket, spik även återanvänd.
Skapa konto

Imorrn ska jag förhoppningsvis hinna måla, sedan får jag fortsätta med taket en annan helg.

• Gilla
kulle och 4 till
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Kommer du att näta det också? Det där skulle iallafall inte hålla mina katter inne, den stora skogkatten klättrar över, den lilla bondkatten rakt genom hålen. På sommaren brukar de komma in genom fönstren i vardagsrummet på övervåningen, via altantaket. Tror de hoppar från grillen upp på altantaket och vidare till fönsterkarmen.
Nu har det fungerat 1v typ iaf. :)
Det mesta av den övriga kattgården är nätad med Allox rådjursnät, men här vill jag att syrénen inte ska vara så upptryckt utan istället växa in igenom spaljén, maskorna är ca 10-12cm och teoretiskt kommer katterna igenom, men eftersom att de ändå måste hoppa upp och igenom verkar de inte göra det.
Som sagt tidigare de är inte speciellt klättriga eller hoppande.
Vi hade en tredje katt tidigare, och hon klättrade i princip rakt upp på rådjursnätet, så där gav jag typ upp och hon fick göra som hon ville. :)

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Krilleman
Jag har bytt laddomat mitt på helgen.

"Big No No" att pyssla med VVS på icke arbetsdagar, men jag känner ju trots allt en ganska styv rörkrökare som är villig att jobba dygnet runt!!! :rofl::rofl:

Passade även på att flytta runt avtappningen. Jag har länge irriterat mig på att den satt på framsidan av pannan, väldigt oskyddat för flygande vedklabbar. Nu är det bara en svart 15 propp på gamla stället. Avtappningen sitter mycket bättre och säkrare bredvid Laddomaten och flödet ökar vid ev urtappning med fullflödesventil! Självklart proppad med 15 lock! (y)

Kvarstår är att ringa isoleraren. Det blir så mycket snyggare med korrekt väl utförd isolering. (Läs rörmokarerotik!)

VVS-installation av en laddomat med röd handtag, tryckmätare och en svart propp.
Skapa konto

• Gilla
fremax och 2 till
  • Laddar…
Hoppas du inte utnyttjade firmans verktyg och grossistrabatter. Då lär du åka på en fet förmånsbeskattning.. ;)

• Gilla
Krilleman och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.