123 505 läst · 337 svar
124k läst
337 svar
Projekt: Fjällstuga i Lindvallen - Compact living
Tjuvkikar på betongskivan. Ser lovande ut . Har med flit lagt en del armeringsjärn högt så de ska synas igenom, blir rätt cool effekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Sist men inte minst hann jag göra klart den del av fasaden där d behövs ställning. Ställningen ska hämtas på måndag så det var på håret då jag måste åka hem nu idag. So long Lindvallen - ses snart igen!
Visa bilaga 279203
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Visa bilaga 279203
Redigerat:
IM BACK - efter lång semester fr bygget är det dags att attackera. Badrum & kök e redo för inkoppling av vatten imorgon, milstolpe!
Handfat & blandare på plats:
Gillar betongskivan jag gjöt med synliga järn:
Slipat av samt impregnerat betongskivan i köket, den e platsgjuten helt utan skarvar. Fundera hur jag ska dölja den gamla laminatskivan under. Betongen går ut 4,5cm så den e bredare, endera testar jag att bara måla svart eller så täcker jag med rostig plåt.
Börjar bli kallt här uppe, imorgon blir det fokus att smacka panel så att elementen kan installeras
Handfat & blandare på plats:
Logga in
Skapa konto
Gillar betongskivan jag gjöt med synliga järn:
Logga in
Skapa konto
Slipat av samt impregnerat betongskivan i köket, den e platsgjuten helt utan skarvar. Fundera hur jag ska dölja den gamla laminatskivan under. Betongen går ut 4,5cm så den e bredare, endera testar jag att bara måla svart eller så täcker jag med rostig plåt.
Logga in
Skapa konto
Börjar bli kallt här uppe, imorgon blir det fokus att smacka panel så att elementen kan installeras
Cortenplåt blir nog snyggast
Det borde gå att limma den mot betongen med ett transparent lim och skruvlimma i den gamla bänkskivan. Limmar du inte så är det väl risk att det blir massor med matrester och annan skit där vilket ju inte är så mysigt.
Klarlackar du dessutom cortenplåten så får du en glans i plåten som nog matchar de behandlade betongskivorna.
Det borde gå att limma den mot betongen med ett transparent lim och skruvlimma i den gamla bänkskivan. Limmar du inte så är det väl risk att det blir massor med matrester och annan skit där vilket ju inte är så mysigt.
Klarlackar du dessutom cortenplåten så får du en glans i plåten som nog matchar de behandlade betongskivorna.
Milstolpe: Huset är isolerat & redo för panel
Nästan en milstolpe: Ena sovrummet e nästan klart. Lite panel, golv & el så kan man flytta in sängen
Snart en milstolpe: Börjat sätta smyg/foder
Logga in
Skapa konto
Nästan en milstolpe: Ena sovrummet e nästan klart. Lite panel, golv & el så kan man flytta in sängen
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Snart en milstolpe: Börjat sätta smyg/foder
Logga in
Skapa konto