MILSTOLPE - väggar & tak klart! Dags att lägga golv. Blir svart golv & jag har svart ek i mitt gästhus hemma men det repar lätt. Då stugan i Lindvallen ska hyras ut behövs det tåligt golv, har valt svart laminat (klassat för kommersiellt bruk) från Pergo. Här kommer en inspobild :love:

Närbild av svart laminatgolv med trästruktur och en stolsben i gul och svart.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Alnervik och 2 till
  • Laddar…
Pergos laminat är riktigt bra tycker jag, bra val!
 
  • Gilla
lambo
  • Laddar…
Nu finns Ski Cabin även på Fejjan - gilla sidan och var med och tävla om en GRATIS weekend, bli min första gäst :D

Sidan heter: Ski Cabin Lindvallen
@skicabinlindvallen

Vecka 44 åker jag upp nästa gång och jag åker inte hem innan allt e klart :cool:

Skärmdump av Facebook-sidan "Ski Cabin Lindvallen" med en tävlingsannons och kommentarer, snötäckt stuga i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Najs!
Jag ska se till att min facebook proxy gillar era sidor :)
 
  • Gilla
lambo
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Najs!
Jag ska se till att min facebook proxy gillar era sidor :)
:love:(y)
 
Imorgon är det dags för sista fasen & färdigställa Ski Cabin :love: - åker upp och åker inte hem innan stugan e klar!

Nästa projekt när Ski Cabin är klar blir att bygga Ski Suite - ett attefallshus för uthyrning. I framtiden hoppas jag även att få till en avstyckning och då få möjlighet att ytterligare bygga en skidstuga. Kanske blir en liten stugby med häftiga skidstugor för uthyrning i framtiden :crysmile:(y).

Har inte bestämt än designen på attefallshuset men här e tre sviter som jag inspireras av:

Modern attefallshus med träfasad och stora fönster i naturlig miljö med utsikt över gröna kullar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Attefallshus med modern design i skymningen, belyst av stolplampor, intill en tegelmur och träd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Modernt attefallshus på pålar med träbeklädnad i naturlig miljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


:love:
 
  • Gilla
andthe
  • Laddar…
lambo lambo skrev:
Imorgon är det dags för sista fasen & färdigställa Ski Cabin :love: - åker upp och åker inte hem innan stugan e klar!

Nästa projekt när Ski Cabin är klar blir att bygga Ski Suite - ett attefallshus för uthyrning. I framtiden hoppas jag även att få till en avstyckning och då få möjlighet att ytterligare bygga en skidstuga. Kanske blir en liten stugby med häftiga skidstugor för uthyrning i framtiden :crysmile:(y).

Har inte bestämt än designen på attefallshuset men här e tre sviter som jag inspireras av:

[bild]

[bild]

[bild]

:love:
Coolt! Min röst hamnar på alt 1 rak och ren i design. Är mäkta impad över ditt jobb so far...
 
  • Gilla
lambo
  • Laddar…
Golv klart i vardagsrum & kök. Nu dags för den sista väggen, svart fondvägg mot hallen. Varmt o skönt inne, busväder & snöööö ute. Härligt med vinter!

Vardagsrum med nygjort golv och stor fönsterparti med utsikt över snöklädda träd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renoverat vardagsrum och kök med osmålad OSB-fondvägg mot hall och aluminiumstege framför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Täckt skidbacke med liftar under tung snöfall, synlighet är låg på grund av busväder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Trollskidan och 1 till
  • Laddar…
Imorgon e det dags att installera uttag & brytare. Kör Schneider Exxact - svarta serien (antracit) genomgående i hela kåken.

Smakprov på uttag:

Dubbel vägguttag från Schneider Exxact-serien, i antracitfärg mot vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
andthe
  • Laddar…
Lev av kyl & torkskåp. Fick in torkskåpet fr regnet, 65 kg PUST. Ännu värre är SMEG kylen, 80 kg. Ibland suger det att renovera själv...

Svart SMEG kylskåp vid öppen dörr i renoveringsprojekt, skyddat från regn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kontrollpanel på ett svart torkskåp med etiketten ECO DRYER, knappar för på/av och torktidsval.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Väggen tar sig :love:

Nyrenoverad svart trävägg med ledningar och eluttag, i ett rum under konstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Riddarn 115 och 2 till
  • Laddar…
Pust, både kyl och tork inne i värmen :D

Svart SMEG kylskåp och svart Grundig torktumlare placerade inne i ett utrymme.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Linuslin och 1 till
  • Laddar…
Ingen högoddsare att dom skulle vara svarta ;) Bra jobbat!
 
  • Gilla
lambo
  • Laddar…
Igång med brytare & uttag, riktigt nöjd med val av serie. Looking goooood :love:

Svart brytare från Schneider monterad på en vit vägg, del av en estetisk serie.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Svart vägguttag i designserie monterat på en texturerad vit vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
nochl och 4 till
  • Laddar…
Diggar 4-ramen i hallen :D

Svart 4-ram väggmonterad elinstallationsenhet med knappar och uttag på vit vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
nochl
  • Laddar…
MILSTOLPE - varde ljus & det blev ljus...

Renoverat rum med nymålat tak och väggar, inbyggt spotljus tänd och fönster med utsikt över grönska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Mörkmålat kök med installerade infällda spotlights i träbjälklaget, belyser arbetsbänk och skåp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.