Krilleman Krilleman skrev:
Wow, var har du köpt dom?
Det blev Ikeas. Att planera kök var väldigt mycket svårare än jag tänkt så till slut föll det på leveranstiden och såklart pris.

Men vad vi ser så verkar det helt perfekt :cool:

P Pappa1986 skrev:
Snyggt! Går utanför ramen och tänk annorlunda.
Varför inte sätta en spegel där?
Frugan tycker du ska sätta in någon form av belysning och något som drar blicken till platsen, någon form av prydnadsgrej, men viktigt med belysningen säger hon ;)
Belysning har jag också varit inne på samt något dekorativt. En snygg brandsläckare kanske? :) förslag på dekoration/inredningsdetalj?

iSnobben iSnobben skrev:
Finns även riktigt smala vinkylar ;)
Tyvärr är det 19cm och riktigt så smalt verkar inte finnas :(

A
Chrissofsweden Chrissofsweden skrev:
Belysning har jag också varit inne på samt något dekorativt. En snygg brandsläckare kanske? :) förslag på dekoration/inredningsdetalj?
Skall du bara ha det som en inredningsdetalj så kanske du skall minska på djupet. Det lär annars bli en rejäl dammfångare.

rsskaegg skrev:
Skall du bara ha det som en inredningsdetalj så kanske du skall minska på djupet. Det lär annars bli en rejäl dammfångare.
Det är ”bara”410mm” djupt :)

Jag tycker du ska använda extra-facket till förvaring av brickor. Eller plåtar om du inte redan har det i spisen.

• Gilla
Leif i Skåne och 2 till
  • Laddar…
Chrissofsweden Chrissofsweden skrev:
En vinhylla bredvid diskmaskinen är jag inte helt hundra på :p
En diskmaskinsljummen flaska rött i vinter efter div. snölek. . :cool:

Nä kanske inte optimalt.

granis70 granis70 skrev:
Jag tycker du ska använda extra-facket till förvaring av brickor. Eller plåtar om du inte redan har det i spisen.
Två fack/lådor, en för varje ugn :cool:

Men bra idé att ha brickor!

• Köksskåp med öppen låda visande ugnstillbehör och integrerade ugnar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
granis70 och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren
Kan du inte klämma in ett skåp till, ser ut att vara mycket över till höger? Ser ut som du har ett 20cm skåp där på ritningen? :)

richardtenggren richardtenggren skrev:
Kan du inte klämma in ett skåp till, ser ut att vara mycket över till höger? Ser ut som du har ett 20cm skåp där på ritningen? :)
Tyvärr missmatchar allt mot att vi vill centrera diskhon mot fönstret och då får vi 19cm i bredd på facket :cry:

richardtenggren
Förstår! Hmm, du kan inte flytta fönstret?
Det kanske finns 1cm justermån till vänster av skåpraden?;)

Det lär väl vara näst intill omöjligt att klyvs el lucka och kexa/domino:a ihop den utan att det syns och märks. I så fall får man väl lacks om den.

Du kanske kan bygga en lönndörr med en täckskiva och ha push-to-open?
Hyllor för kokböcker?
Någon hängare för kökshanddukar, i för sig på fel sida diskmaskinen kanske.

Kanske du kan sätta dit en utdragbar handdukshängare för snygga kökshanddukarna och ställa dit några skärbrädor/brickor? Vi har en sådan hängare i vårt 20 cm skåp, funkar finfint!

• Utdragbar handdukshängare i skåp med två svartvita kökshanddukar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Leif i Skåne och 1 till
  • Laddar…
Annars sätta in hyllplan för kokböcker? Men handdukar/brickor röstar jag på

• Gilla
Om du skaffar vinkylen fyller jag den åt dig, inga problem! För gamla synders skull.

*MOAB*
(Väldigt intern grej)

• Gilla
Chrissofsweden
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.