FredrikR FredrikR skrev:
Klämde till med ett "fin-bräckjärn" idag..
Panel ska brytas bort snart!
[bild]

Kompletterade med ~100m gles.. [bild]
Återkoppla gärna på hur bra bräckjärnet är. Har spanat in det men sen står där ett helt set med bräckjärn bredvid i butiken för 1/4 av priset. Så det har inte blivit till att jag köpt något ännu. Särskilt eftersom jag har bandslip och hade kunnat fixa till de billiga bräckjärnen lite.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
  • Milwaukee handverktyg och borrset upplagda på en marmoryta, inklusive tänger, måttband och skiftnyckel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Klämde till med ett "fin-bräckjärn" idag..
Panel ska brytas bort snart!
[bild]

Kompletterade med ~100m gles.. [bild]
Jag skaffade den ställbara Hultaforsen och den är smidig vid panelrivande då ställningen är stundom i vägen. Med den finns det alltid ett sätt att komma åt och bryta.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Spontanköp idag när Bauhaus hade detta kit för 299:-

Makita skruvdragarkit med bits och skruvmejsel i öppen blå förpackning.
Skapa konto

• Gilla
Mazen och 1 till
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:

[bild]
Jag är både ledsen och glad att vi inte har Bauhaus nära inpå ;)(y)

• Gilla
tobbbias och 1 till
  • Laddar…
F FRS05 skrev:
Återkoppla gärna på hur bra bräckjärnet är. Har spanat in det men sen står där ett helt set med bräckjärn bredvid i butiken för 1/4 av priset. Så det har inte blivit till att jag köpt något ännu. Särskilt eftersom jag har bandslip och hade kunnat fixa till de billiga bräckjärnen lite.
Hultaforsarna är helt outstanding, finns inga bättre koben enligt mig. Tunna och smidiga men ändå starka som tusan. Ska köpa mig den lite mindre varianten tror jag. Den stora är lite väl extrem ibland.

• Gilla
pfb och 2 till
  • Laddar…
Hennke85 Hennke85 skrev:
Hultaforsarna är helt outstanding, finns inga bättre koben enligt mig.
Hultafors är nog bra, men allvarligt talat, har du provat Tove? Kofötternas kofot.

http://www.swedol.se/kofot-tove.html

Värt en titt.

• Gilla
jac och 3 till
  • Laddar…
F FRS05 skrev:
Jag är väldigt nöjd med min Hultafors

• Gilla
FRS05
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Hultafors är nog bra, men allvarligt talat, har du provat Tove? Kofötternas kofot.

[länk]

Värt en titt.

Håller med till fullo, Tove må vara förhållandevis dyra men jävlar vad bra dom är

• Gilla
bulleribock och 1 till
  • Laddar…
F FRS05 skrev:
Jag har både det vanliga och det ställbara kobenet, och det är alltid lika kul att plocka fram dem.... Värt varenda krona.. Tror jag haft dem i närmare 15 år, och de är som nya ..

• Gilla
FRS05
  • Laddar…
Skall kita om fönstrena på landet. Klart man skall ha en fräs för det.

• En överfräs av märket Festool placerad på ett trägolv, redo för användning vid renoveringsarbete.
    Skapa konto
  • Gilla
Händighemma och 2 till
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:

[bild]
Har det kittet. köpt på kampanj för 499: :oops:- åxå på Bauhaus. Riktigt trevlig liten el-skruvmejsel.

Oöppnad förpackning av Bosch utsugsadapter TSVH3 liggandes på ett bord.
Skapa konto

Idag har jag storhandlat!
Var på loppis och hittade en oöppnad förpackning med Bosch utsugsadapter TSVH3 till bl a GTS 10 XC. Finns bl a på Toolab (som jag tycker brukar ha vettiga priser) för 680 kr — jag betalade 15 kr! Bra pris för slangen som var det jag var ute efter. :)

//Ronnie

• Gilla
Lime113 och 6 till
  • Laddar…
Mit slangshoppande sved mer, men jag är nöjd

• Grönsvart hopprep av slangtyp i en kartong.
    Skapa konto
  • Gilla
Toddbertuzzi och 2 till
  • Laddar…
F FRS05 skrev:
Jag kan varmt rekomendera bräckjärnet Tove tillverkat av Svedbro!
Du kommer aldrig någonsin att behöva köpa ett nytt!

• Gilla
bulleribock och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.