123 574 läst · 337 svar
124k läst
337 svar
Projekt: Fjällstuga i Lindvallen - Compact living
Hade tänkt spara gammal el, slå på ny panel på den tidigare panelen MEN det sket sig. Tänkte sen bara ta bort gammal panel och dra/gömma el i masoniten men det SKET sig. När jag tagit bort masoniten upptäckte jag riktigt sletna gamla plank som knappt sitter fast, finns typ inga reglar. Så sammanfattningsvis: Jag river ut rubbet, bygger ordentliga reglar, drar ny el i hela kåken, ny isolering, plast och tillslut panel på det. Att renovera gamla kåkar e spännande och det e bara att inse att projekten alltid blir större än beräknat...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Kör ingen plast innerväggar men plast yttervägg med reglad stomme. Mittensektion av huset e inte timmer utan reglad stomme, knasigt värre!mexitegel skrev:
Så j-kla trött på rivning och konstruktion just nu... Sitter istället och planerar fasaden, det e ju kul! Fasaden blir svart läkt oregelbundet stående och liggande helt utan foder etc... Låter lite crazy men kommer bli grymt. Vill ni se förslag på liknande fasad, besök Östermalms Saluhall. Här kommer några inspo bilder fr Saluhallen
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Rock’n idag med. Tak isolerat, plastat och balkarna precis målade - redo för panel imorgon. E annars mest nöjd m fondväggen i köket som jag gjorde av riktigt gammalt spillvirke. Imorgon kör vi panel!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto