1 197 287 läst · 5 418 svar
1197k läst
5,4k svar
Coola arkitektritade hus till salu
Om du utvecklar en smula - mer exakt på vilket sätt är det läckert att ställa skåp framför fönster?
Ska det föreställa "tillfälligt", "spontant", "improviserat"? Eller är det någon sorts konceptuell estetik som hänvisar till kaosteori och slumplära?
Ska det föreställa "tillfälligt", "spontant", "improviserat"? Eller är det någon sorts konceptuell estetik som hänvisar till kaosteori och slumplära?
Jag tycker att det blir fint helt enkelt. Jag är inte mycket till konstkännare eller estetiskt bildad men jag antar att det är samma sinnen som tilltalar mig i denna fråga som tilltalar en konstälskare när denne får se en fin tavla.. eller nått sånt På köpet får man fint ljus som silas igenom glas, eller vad man nu väljer att ställa i hyllanB billy_baver skrev:
Ja, där har du absolut en poäng!S surfarn skrev:
Ljus som silar genom glas, och inte vilket ljus som helst, utan naturligt dagsljus. Det genomlyser dina fula vardagsmuggar som om vore de utställningsföremål. Och där berör vi ytterligare ett skäl att fortsätta ställa ifrågasätta arrangemanget. När vardagens bruksföremål upphöjs till arkitektoniska uttrycksmedel kan det förvisso bli vackert. Men bara intill det ögonblick då man börjar vistas där otvunget till vardags. I exakt det ögonblicket förvandlas miljön till en tvångströja som du måste leva upp till.
Ljus som silas genom flottiga glas, som står på en öppen överhylla ovanför spisen? Ser inte riktigt poängen.
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg