Kan du snabbt sammanfatta fördelarna jft DW 707 för en som inte valde tyska i plugget...?

babelfish.altavista.com ger följande mindre bra översättning... ???

Panel saw GCM 10 S

The 1800 W strong panel saw GCM 10 S captivate by a very broad spectrum of use. Whether, the GCM 10 S creates planks, bars, parquet or other wood profiles nearly everything. By the very sturdy doppelzug the GCM permits 10 S kerf widths up to 305 mm. And with a cutting height of up to 87 mm. Impressing are besides the angles of inclination (47° left) and gehrungswinkel (52°L/62°R).

--------------------------------------------------------------------------------

Highlight

• Spindle LOCK for simple saw blade change 52° left/62° right mitre angle for most diverse angle cuts tiltable sawing head for inclination cuts up to 47° left to u 305 mm of max. Kerf width 87 mm of max. Cutting height for various application type table and notice from high-quality aluminum pressure pouring building method

--------------------------------------------------------------------------------

Scope of supply:

• Saw blade 2608640436 high-speed clamping ferrule 2608040205 dust bag 2605411204 inserting plate of 2607960019 sucking off adapters 2600499071

Photograph achievement: 1800W

Tension: 230V

Packing (L/B/H): 835 x 560 x 445 mm

Part number: 0,601 B20 503
Price: ? 648,44 *

Compare with similar products

Product recommend

Dimensional drawing

* Noncommittal price recommendation including value added tax

hasse_f skrev:
Kan du snabbt sammanfatta fördelarna jft DW 707 för en som inte valde tyska i plugget...?
Näe det kan jag inte för jag läste franska i sex år och fatter inte heller ett shiiit. ;D

Jag gjorde bara en snabb jämförelse i butiken mellan dewalt med samma prislapp som Boschen, och då var det inget snack om saken, vet inte ens vilken modell av dewalt jag tittade på faktiskt.

Vilken butik var det?

Jepp, det var en sån jag köpte. Lite tung och klumpig, men som hobbysåg är den en dröm.

KarlXII skrev:
Vilken butik var det?

Woody i Huddinge.

Alfons_Helikopter skrev:
Jepp, det var en sån jag köpte. Lite tung och klumpig, men som hobbysåg är den en dröm.
På vilket sätt upplever du den som tung och klumpig? Att bära runt eller att hantera vid sågning?

Det enda jag blev lite fundersam på i det mekaniska utförandet var djupanslaget. Det verkade vara metall mot plast? Ser det ut att funka bra om tio år ändå?

Ok, alla vill ha en Bosch ;D

Var hittar vi dessa sågar till bästa pris?

På Woody kostade den 5350 SEK.

Bauhaus har förövrigt Hercules såg till bra pris just nu, 1500SEK (500SEK rabatt). Den verkar vara ett bra alternativ i den prisklassen.

Tycker nog att lågprisalternativen kanske oförtjänt får mycket skit. Vi har konsekvent (nästan) köpt lågprisverktyg till vårt lösvirkesbygge och det har varit med blandat resultat. En del har pajat totalt medans andra har varit helt ok. Nu har vi fortfarande garanti på prylarna så vi kan gå till bygghandeln och kräva en ny maskin på de verktyg vi använt till max under byggtiden. ;)
Att gå så långt att köpa verktyg som kostar flera tusen skulle jag nog inte göra. Av samma anledning som jag inte skulle provköra en bil som är yngre än 15 år. Man blir nog lätt beroende och har svårt att gå tillbaka till sin budgettillvaro. ;D

mvh
David

Så du gillar inte Skil? Jag tycker de funkat helt ok.

mvh
David

Hammarn61 skrev:
Angående Herkules, jag var väldigt sugen på deras bygg/bordcirkelsåg för 1199:- tills jag var och kände på den. Mothållet var sladdrigt och var svårt att få i rät vinkel mot klingan, klingan wobblade i sidled ganska rejält så det blev ingen sådan. Att klingor kan ruckas i sidled verkar vara gemensamt för billiga bordcirkelsågar, har testat ett par andra märken och det är likadant där.

Hur kap/geringssågen från Herkules är vet jag inte men åk och känn på den, ordentligt, innan du slår till.

Den såg jag pratade om är helt ok, glidstång och allt. Kändes rätt stabil. Går förstås inte att jämföra med tex Den Blåe, men jag tror man får en vettig såg för pengarna.

Den som kostar 1199 är en annan kap, denna kostar 2kSEK normalt.

Stod också och drägglade över den blåe på K-Rauta i julas, sansade mig dock och köpte en gul "Best Tools" som jag hittils är nöjd med, 1295 SEK.

Hade en liten Hercules innan (den som bauhaus säljer för 399 eller 499?), den gav upp livet när en planka kastade och hela kraftöverföringen skar!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.