richardtenggren
TeroM TeroM skrev:
Jag skall lägga in enklare bilder i framtiden ...

Annars blir det väl som när man drar skämt för en fransman, de skrattar 3 gånger.
Första gången av artighet.
Andra gånger när det förstått skämtet.
Tredje gången när de får skämtet förklarat.
Du skall kasta om lite - första gången när de hör det, andra gången när de får skämtet förklarat, och sista när man förstått det?

• Gilla
TeroM
  • Laddar…
Det trodde jag ju inte att Mikael_L var fransman. :crysmile:

• Gilla
TeroM
  • Laddar…
Seriebild med tre män vid urinoarer, den ena lyfter inte sin, text skämtar om ryggproblem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
slurppe99 och 2 till
  • Laddar…
Person pratar i telefon och håller upp ett barnsligt tecknat papper med texten "Hör inte vad du säger Har dålig teckning".
Skapa konto

• Gilla
Joacimz och 4 till
  • Laddar…
Har den här varit uppe förut? :D
Man med skägg trimmar ansiktshår med trädgårdsverktyg, skämtsam annons för "Manscaper Kit".
Skapa konto

• Gilla
Snailman och 5 till
  • Laddar…
Text på blå bakgrund skämtsamt om en konversation mellan en person och dess fru.
Skapa konto

• Gilla
Myckling och 11 till
  • Laddar…
Här platsar nog säkert även våra äventyr de senaste dagarna härute på landet...
* Kör fast de båda bilarna i olika snödrivor ett antal gånger.
* DHL-budet kommer med paket. DHL-budet kör fast med sin stora van. DHL-budet jobbar med skyffel och spade över en timme för att komma loss.
* Min bil får några tvåor på besiktningen. Jag beställer reservdelar. Beställer fel.
* Kör fast den k. hustruns bil igen. Den fick dock sitta kvar den dagen för jag orkade inte bryta loss den.
* Just den dagen upptäckte jag att det bubblat upp gojs och snusk ur golvbrunnen i källaren = stopp i huvudavloppet. Man ringer då spolbilen.
* Spolbilen vill inte komma pga en gammal obetald räkning som glömts bort. Man ringer då en annan spolbil.
* Annan spolbil kommer. Man undrar om han kommer förbi den k. hustruns fastkörda bil. Det gör han inte, för han kör också fast.
* Annan spolbil ger upp efter någon timmes försök att komma loss. Spolslangarna räcker dock hela vägen ner i källaren, så han spolar medan bärgningskåren är på väg.
* Bärgningskår kommer. Bärgningskår bärgar. Bärgningskår kör fast.
* Ny bärgningskår kommer. Bärgar första bärgningsbilen samt spolbilen.
* Den k. hustruns bil kommer loss, men har lite skador. Bl a fel på bränslemätaren.
* DHL-budet kommer med nytt paket. Samme kille. Denna gång har han dock parkerat en bra bit bort och gått till fots hela vägen in till oss.
* Jag bygger elektronikbygge. Det funkar i tio sekunder. Sen exploderar det.
* Den k. hustrun åker sent omsider till verkstad. Hittar inget fel på bränslemätaren, berättar hon förbryllat efteråt, fast den visar på full tank trots att hon är ökänd i hela familjen för att alltid köra på nästan tom tank. Varvid jag förklarar att jag ju fyllde tanken åt henne.
* Äldste sonen slarvar bort skolans iPad på tåg. Återfinns ej trots utryckning till ändstation (iPaden, alltså, inte sonen).

Det är inte utan att man ser framåt med spänning på morgondagarna...

• Gilla
CM1234 och 20 till
  • Laddar…
ricebridge ricebridge skrev:
* DHL-budet kommer med paket. DHL-budet kör fast med sin stora van. DHL-budet jobbar med skyffel och spade över en timme för att komma loss.
* Min bil får några tvåor på besiktningen. Jag beställer reservdelar. Beställer fel.
* Kör fast den k. hustruns bil igen. Den fick dock sitta kvar den dagen för jag orkade inte bryta loss den.
* Just den dagen upptäckte jag att det bubblat upp gojs och snusk ur golvbrunnen i källaren = stopp i huvudavloppet. Man ringer då spolbilen.
* Spolbilen vill inte komma pga en gammal obetald räkning som glömts bort. Man ringer då en annan spolbil.
* Annan spolbil kommer. Man undrar om han kommer förbi den k. hustruns fastkörda bil. Det gör han inte, för han kör också fast.
* Annan spolbil ger upp efter någon timmes försök att komma loss. Spolslangarna räcker dock hela vägen ner i källaren, så han spolar medan bärgningskåren är på väg.
* Den k. hustruns bil kommer loss, men har lite skador. Bl a fel på bränslemätaren.
* DHL-budet kommer med nytt paket. Samme kille. Denna gång har han dock parkerat en bra bit bort och gått till fots hela vägen in till oss.
* Den k. hustrun åker sent omsider till verkstad. Hittar inget fel på bränslemätaren, berättar hon förbryllat efteråt, fast den visar på full tank trots att hon är ökänd i hela familjen för att alltid köra på nästan tom tank. Varvid jag förklarar att jag ju fyllde tanken åt henne.
* Äldste sonen slarvar bort skolans iPad på tåg. Återfinns ej trots utryckning till ändstation (iPaden, alltså, inte sonen).

Foton????
Och med ”k. hustrun” menar du ”s.k. Hustrun”?? :rofl:

• Gilla
Pagno
  • Laddar…
Jag funderade mer om det var kära hustrun eller k-ta hustrun? :rolleyes:

• Gilla
MagHam
  • Laddar…
@elpaco @mexitegel Det kan komma att variera efter sinnesstämning, ska ni veta.

• Gilla
Pagno och 2 till
  • Laddar…
ricebridge ricebridge skrev:

Typiskt sörlänningar, här plogar vi bort snön innan någon behöver sitta fast.

Protte

• Gilla
Pagno och 1 till
  • Laddar…
Nya kapitel skrivs varje dag...
* Skulle just åka och hämta yngste sonen. Ensam hemma, så jag låste och satte på larmet och for iväg.
Efter ett tag kom ett nödrop från den k. hustrun. Hon hade inte alls åkt iväg ännu - utan hade tagit en tupplur, och nu låg hon blick stilla i sängen och kunde inte röra sig, eftersom rörelsedetektorn i sovrummet i så fall skulle utlösa larmet... (Man hinner få rätt mycket tinnitus av det redan på väg bort mot centralenheten på andra sidan huset.)

Tur att det finns appar för fjärrstyrning. Av larmet, alltså.
SMS-konversation där någon oavsiktligt aktiverat larmet medan deras partner var hemma.
Skapa konto

Vid hemkomsten befanns även äldste sonen ha varit hemma hela tiden. Samt förstås den k. hustruns bil, vilken jag alltså kört ifrån utan att reagera över att dess belägenhet utanför bostaden möjligen kunde ge en antydan om att hon var hemma.

Detta är inte ett sätt jag rekommenderar att få käringen att ligga still...

• Gilla
CM1234 och 3 till
  • Laddar…
Är det någon som fattat Tre-reklamen ett uppkopplat liv? Det är så jäkla komiskt att de gör reklam för en tänkt avancerad it-produkt med en robot-talsyntes som inte skulle imponera på 80-talet!? Hur resonerade man på re klam fir man e gentlig en.

Datorskärm som visar webbsida för "Snorren" flexibel städslang med bild och produktbeskrivning.
Skapa konto

Jag gillar namnet:)

• Gilla
fia_mstd och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.