AXS AXS skrev:
En cirkelsåg.
[bild]

Nästa köp blir nog en batteridriven spikpistol och ett större batteri. Ska bara hitta bra deal.

[bild]
[länk]
Ebay! (y)
Har själv kollat på den.
Runt 4000:- ink frakt och avgifter.
 
Redigerat:
  • Gilla
AXS och 1 till
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Blev lite nyfiken, är online medlem på FWW och snokade upp testet [länk]

Jodå, dammsugarna är körda utan påse eftersom "ingen använder de dyra påsarna ändå". De testade initial luftflöde, ljudvolym samt luftflöde efter en stunds användning (=när filtret kloggat igen på alla utom Boschen). Festoolen ser ut att vara testad med 27mm slang.

Om man bortser från att filtret kloggar igen (typ om man tänkt köra med cyklon) så tycker jag Fein är klar vinnare i testet, låg ljudvolym (74 vs 91 db för Boschen) och högt flöde (90 vs 86 cfm vad nu det står för).

Festoolen låg ljudvolym (72dB) men också lågt flöde vilket kanske inte är så konstigt om det är tunna slangen.
Lite sent svar kanske men jag var inte medlem när detta skrevs, cfm är luftflödet mätt i Kubikfot/minut.
Detta vet alla som sysslat med att trimma förgasarförsedda USA-bilar.........
 
Röd vattenpass Libella 2000 från Hultafors med två libeller. Köpte inte mindre än två libella 2000 idag efter att ha försökt hitta billiga pass. Det verkar inte värt det så slog till på ngt lite bättre. Och två behöver man alltid.
 
  • Gilla
Hedens och 1 till
  • Laddar…
Kanske inte ett verktyg men prisvärd förvaring till verkstaden. IKEA's rullvagn "RÅSKOG" för blyga 399:- som trots priset verkligen är robust.
IKEA RÅSKOG rullvagn använd som förvaring för burkar och flaskor i en verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ConnyK och 9 till
  • Laddar…
Lämnade tillbaka Biltema-skyddsmasken då de återkallar dem. Fick ca 500 kr tillbaka efter 3 års användning. Åkte till Hornbach och köpte en Sundström SR100 och lite filter. Utnyttjade deras prisgaranti mot Toolab som har kampanj på Sundström just nu. Summa ca 450 kr. Så ny skyddsmask och en 50-lapp i fickan :)
 
  • Gilla
mexitegel och 4 till
  • Laddar…
-RB- -RB- skrev:
Lämnade tillbaka Biltema-skyddsmasken då de återkallar dem. Fick ca 500 kr tillbaka efter 3 års användning. Åkte till Hornbach och köpte en Sundström SR100 och lite filter. Utnyttjade deras prisgaranti mot Toolab som har kampanj på Sundström just nu. Summa ca 450 kr. Så ny skyddsmask och en 50-lapp i fickan :)
Precis en sådan jag hittade i garaget, med nytt SR 510 P3 filter..
Masken åkte på när skidorna skulle vallas och borstas. :rolleyes:
 
Två nya röda Hultafors Libella 2000 vattenpass synliga på en mörk bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Närbild på ett rött Hultafors Libella 2000 vattenpass med logotyp och måttskala.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fick mina nya libella 2000 vattenpass idag...

Har beställt en röd systainer1 med antracitfärgat lås och handtag men pick n pluck foam till dessa. Inte så billigt men men ;)

Lådan ska även få ett par vinyldekaler då jag och frun för ett tag sedan köpte en vinylplotter.
 
  • Gilla
Hedens och 5 till
  • Laddar…
Makita multiverktyg i turkos förpackning med Bauhaus logoband i en bil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Makita multiverktyg 995kr på bauhaus
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Här skall det klamras kabel.:)
 
  • En verktygslåda med förpackningar av olika storlekar av LettI-klammer för kabelinstallationsarbete.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Allvetaren
  • Laddar…
F FRS05 skrev:
Här skall det klamras kabel.:)
Ääääääälskar letti.
 
  • Gilla
FRS05
  • Laddar…
pjodden pjodden skrev:
Kanske inte ett verktyg men prisvärd förvaring till verkstaden. IKEA's rullvagn "RÅSKOG" för blyga 399:- som trots priset verkligen är robust.
[bild]
På inköpslistan.
 
  • Gilla
pjodden
  • Laddar…
F FRS05 skrev:
Här skall det klamras kabel.:)
Var det bra pris? Hämtade mina lettidon för 400kr+moms per st hos grossen.
 
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
Var det bra pris? Hämtade mina lettidon för 400kr+moms per st hos grossen.
Jag fick ge 1954:- för satsen. Hade jag bara köpt donen hade det kostat 832:-. Så 6 lådor klammer för dryga 1100:- är helt okej.
 
Idag kunde jag äntligen hämta min bandsåg. Tror den passar mig rätt bra. Blocketfynd
Grön bandsåg modell BS 330 ProoFY i ett verkstadsutrymme med verktyg och ett barnvagn i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
CM1234 och 6 till
  • Laddar…
FreQa FreQa skrev:
Idag kunde jag äntligen hämta min bandsåg. Tror den passar mig rätt bra. Blocketfynd
[bild]
Har en likadan. Har haft en del problem med att få till tillräcklig bladspänning utan att klingan vandrar av från hjulet.
Vad har skett med on/off knappen? Där sitter också en kontakt som känner om luckan är öppen. Saknades den vid inköpet?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.