1 231 401 läst · 3 920 svar
1231k läst
3,9k svar
Totalrenovering av 20-talslägenhet
för de är exakt samma sakJ JohanLun skrev:
Besserwisser
· Hallands Län
· 859 inlägg
Vad fasen har de gjort? Ställt ned fönstret på hörnen?
Du säger troll men i nästa mening så har jag rätt i det jag säger?AndersMalmgren skrev:
JAg kanske upplevs omständig och jobbig bara för detta är en konsument forum och jag ofta bidrar med fakta ur en entreprenörs synvinkel.
Den kasnke inte är den trevligaste ur kundens ögon, men så är verkligeheten.
Ah ok. Ja petighet kostar Men blir ju inte exklusivt bara för det.nino skrev:
Jag kikade i den länken. Såg/läste ingenting om det exklusiva. Såg någonstans att det handlade om 14 mm furugolv. Så blev nyfiken vad de exklusiva är som gör att det kostar 4x mer?
Knappt ens Dinesen 35 mm Douglas kostar 4x mer än ett bra tjockt furugolv.
Mycket trist att få sådana märken i golvet. Hoppas de går med på att stå för skadan. Annars finns ett bra knep för att få bort, alt. minska märken i trä. Förutsätter då att golvet är "riktigt" trä: Droppa lite vatten på märket, lägg över fuktad trasa och använd ångstrykjärn på högst medelvärme. Detta kan upprepas flera ggr om märket är djupt. Men jag hoppas firman tar sitt ansvar, det är ändå rätt o riktigt.
Renoverare
· Stockholm
· 18 347 inlägg
Tack för omtanken Jag antar man då kan slipa ytterst lite på resten av golvet?, för jag vill absolut inte ha glipa mellan foder och golv. Sedan har vi en fris med 0.0mm diff mellan furu och klinker, där vill jag ha 0.0mm diff även efter slipningM Nyttanvändarnamn3 skrev:
Jag är ledsen, jag förstår inte.H hul skrev:
Entreprenören har skadat något som inte har med arbetet att göra. Om det är ett golv, ett bord, en soffa, en TV, en bil...
Om entreprenören drar en regel genom rutan på din ferrarri på uppfarten, ska fortfarande han välja var den ska repareras, eller får du välja verkstad? Eller får han själv eller Bosses svets och kött fixa bilen?
Om han spikar din fru i foten, får han själv sy ihop såret?
Näe, jag får faktiskt inte ihop hur du menar, vänligen beskriv lite mera utförligt hur du tänker!
Anders är tredje part. Så nej han är inte part i själva entreprenaden, men han är såklart part i skadefallet.H hul skrev:
Om det här gör att han ska rikta sitt skadeståndskrav mot byggherren (=brf) eller entreprenören är en bra fråga. Här tror jag att han kan göra både
Renoverare
· Stockholm
· 18 347 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 347 inlägg
Eftersom jag är en del av brf vill jag ju såklart detta är en kostnad för hantverkaren. Men om det blir brf som får stå för det i slutändan så får väl det gåharry73 skrev: