B badtastex skrev:
Gärna tips om var, bor ju i alla fall i samma län. ;)
Tyvärr är containern borta idag när jag gick hem.
 
iwe iwe skrev:
Idag kom denna :)

Fick andvända den direkt, och något som jag verkligen uppskattade är att den just kan ligga kvar på ämnet. Även vinkelskalan såg smutt ut.
Ganska stor dock, men förhoppningsvis inget som kommer störa.
Var köpte du den?
 
FreQa FreQa skrev:
Var köpte du den?
Ifrån amazon.com blev det.
Gick på några dagar att få hem den :)
 
Set med blå träbearbetningsfräsar i en träask med etsningar av profilerna på lådans front.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Efter tips i en annan tråd. Byggahus forum är inte bra för hushållsekonomin.
 
  • Gilla
Härryda2015 och 2 till
  • Laddar…
M Matte_Nörden skrev:
[bild]
Efter tips i en annan tråd. Byggahus forum är inte bra för hushållsekonomin.
Du måste nog bjuda på en länk till inköpsstället så fler har chansen att fördärva sin ekonomi.
 
  • Gilla
Kim Gyllenhorn och 2 till
  • Laddar…
S Skooda skrev:
det var @Ola C som lurade på mig den;):rofl: när garderoben är ihop limmad så ska jag testa den och återkomma med en liten recension

[länk]
Kan du redan nu dra till med en gissning om den skulle funka även till handöverfräs, eller om avståndet mellan magnetbas och mätpunkt är för stort?
 
S
Kim Gyllenhorn Kim Gyllenhorn skrev:
Kan du redan nu dra till med en gissning om den skulle funka även till handöverfräs, eller om avståndet mellan magnetbas och mätpunkt är för stort?
Jag kan snabbkolla lite senare idag
 
  • Gilla
Kim Gyllenhorn
  • Laddar…
S
S Skooda skrev:
Jag kan snabbkolla lite senare idag
Jag säger både ja och nej, sitter fräsen i ett bord så ja men om man vill mäta som på bilden så är det nej, blir för vingligt.

Skjutmått används för att mäta avståndet på en fräsanslutning, vilket ser instabilt ut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Kim Gyllenhorn Kim Gyllenhorn skrev:
Kan du redan nu dra till med en gissning om den skulle funka även till handöverfräs, eller om avståndet mellan magnetbas och mätpunkt är för stort?
Jag använder en modell från Trend till fräsen.

Trend Digital Depth Gauge, en digitalt djupmått med LCD-skärm visar 10.00 mm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Kim Gyllenhorn och 2 till
  • Laddar…
Kör på samma till lösa fräsar även borted. Har även noterat ett den är bra för fin inställningar
av bandsågsanhållet.
Anhållet mot bladet.
Nolla
Justera och mät!
 
Med 250 kg flytspacel i bakluckan till helgens övning behövde jag även uppgradera 10 år gamla Alpha Tools (Bauhaus version av Julas Ferm, innan kvalitetslyftet till Meec ...) elvispen som tappar vispen stup i ett. Blev en nyare budgetmodell men med dubbla vispar. Får hoppas att denna gör jobbet bättre.

Ny Toolson PRO elvisp i kartong med dubbla vispar för byggprojekt, liggande på ett grått golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Måste det vara verktyg man själv köpt? Den här laserskäraren (ja, det är lite 90 med laserskärare, jag vet) har äntligen levererats till jobbets lekhörna. Vet inte vad jag ska göra med den än, men något roligt måste man väl kunna hitta på. Om inte annat kanske jag kan gravera något.
 
  • En laserskärare i en kartong markerad med Epilog Laser-logotypen, redo att packas upp i en lekhörna på jobbet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.