Björn Melander Björn Melander skrev:
Aha, en feststool med andra ord!:geek:
Höhö:beer:.
 
Ola C Ola C skrev:
Du får komma o prova den nästa gång du är söder om Hallandsåsen, vi ska nog kunna ordna nåt att dricka också:p
Tackar för inbjudan, men i så fall får "the drinks be on me".
Men det är väl bäst att fråga Heidi om lov, eller...

//Ronnie
 
P Pysslarn skrev:
Tackar för inbjudan, men i så fall får "the drinks be on me".
Men det är väl bäst att fråga Heidi om lov, eller...

//Ronnie
Vi säger du är kund, som manager i bolaget inser hon nyttan att ge dom företräde till skådespelet:D
 
  • Gilla
riob och 1 till
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Vi säger du är kund, som manager i bolaget inser hon nyttan att ge dom företräde till skådespelet:D
Jag kan bara tacka! Och vilket skådespel jag förväntar mig... ;)

//Ronnie

PS. Förstår att den där fåtöljen är ett kärleksbevis om något. Vet ju att ditt snickeri till ytan — om än inte till kvaliteten — inte är störst i Skåne. Ändå finns det plats för en fåtölj. Gött! DS.
 
  • Gilla
Shakula och 2 till
  • Laddar…
Lärt mig Fusion 360 och ritat upp en spånstos som jag tänkt 3D-printa (eller @Frustrator har erbjudit sig att printa åt mig). Sketchup blev lite för mycket leksaksprogram för detta.

Fusion 360 är helt fantastiskt (än så länge) och gratis för icke-kommersiellt bruk.

Vad tror ni man behöver ha för väggtjocklek? Har ritat med 2mm nu.

3D-CAD-ritning av en spånstos designad i Fusion 360 med 2mm väggtjocklek.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
3D-modell av en spånstos designad i Fusion 360, planerad att printas med 2mm väggtjocklek.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dsundet och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren
Det finns även för macOS, men jag tycker det var rätt begränsat och omständigt då jag testade det för ca 3.5 år sedan.
 
God fortsättning!

Har varit hemma på gården och brottats med en massa snö.

Detta ledde till justering av winchfästet till ATVn Justerat winchfäste med snygg svets på en ATV, redo för att höja plogbladet effektivt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
. Vinkeln blev bra och svetsen snygg. Så nu blir det lättare att höja plogen till rätt höjd.

Alltid massa mekande när man är hemma nu är problemet att garaget är ned packat pga renovering så är ett jävla letande. ATV med justerat winchfäste i ett rörigt garage med verktyg och mekaniska delar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Alltid skönt att ligga i smältvattnet och skruva ;)

Han även med att isolera det som ska bli lilla garaget i husets gammal stalldel och börja med eldragningen.

Gick en hel pall... Vinterlandskap med snötäckt mark, träd och hus i bakgrunden, pall med material i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Hade ju tänkt såga lite i skogen och få ned lite trä till snickeriet. Men det får bli nästa resa.

Nu hem till Stockholm och regn?

Over and out från Jormvattnet
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Hedens Hedens skrev:
God fortsättning!

"Over and out från Jormvattnet"
Måste vara tungt att lämna en så vacker plats, åtminstone sommartid.
 
  • Gilla
Hedens
  • Laddar…
Ni som sover med era festoolapparater under huvudkudden lär väl få slaganfall nu men verktyg är till för att användas och efter att ha kommit 2 kvadrat på en timme tröttna jag, nu sågar vi bort skiten!
 
  • Renoveringsarbete med en vidöppen dörr, trasigt golv och en Festool cirkelsåg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
bjoar564 och 9 till
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Ni som sover med era festoolapparater under huvudkudden lär väl få slaganfall nu men verktyg är till för att användas och efter att ha kommit 2 kvadrat på en timme tröttna jag, nu sågar vi bort skiten!
Härligt med din attityd till verktygsanvändning. Helt rätt. (y)
 
Sådärja, tror inte jag träffa en enda spik heller....bara "lite" ytskikt kvar att ordna.:rolleyes:

Renoveringsprojekt med otäckt trägolv, avskalade väggar och synliga rör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ola C Ola C skrev:
Ni som sover med era festoolapparater under huvudkudden lär väl få slaganfall nu men verktyg är till för att användas och efter att ha kommit 2 kvadrat på en timme tröttna jag, nu sågar vi bort skiten!
Det enda att ha synpunkter på här är väl att du tycks ha glömt skena och utsug.
 
F fiskbuggaren skrev:
Det enda att ha synpunkter på här är väl att du tycks ha glömt skena och utsug.
Frihandssågade, det gick utmärkt...o rummet va stängt så smutsen stannar där inne, så mögigt redan så lite spån gjorde varken till eller från. Orkade inte släpa upp dammsugaren...:rolleyes:
 
Du använde förstås Panterklingan för 695 pedaler (+moms). Den går för övrigt att bryna upp för hand med rött diamantbryne efter rivningsarbeten. Det är tillräckligt med plats för sådana övningar i den klingan.
mvh Findus
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.