A andthe skrev:
Var köpte du duken?
Tjänster och gentjänster!

Vet inte vart man kan köpa den faktiskt, jag hade gärna viljat hitta den eftersom jag vill använda till kommande projekt också.
Men efter tittar lite på förpackningen så lyckas jag inte alls tyda vilket fabrikat den har :/
En förpackning EasyUp fiberduk på ett grått golv med en vit väggkant och en synlig trästruktur.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Förpackning av EasyUp fiberduk som armerar sprickor och skarvar på tak och väggar inomhus.
Ska kolla lite ifall jag kan få fram mer info på den och isåfall återkommer jag!

AndersPS AndersPS skrev:
Ingen fara, jag lovar dig att du kommer att hitta fler spik. Om inte annat hittar din fot dem!
(talar av erfarenhet)
En bred spackelspade som man föser systematiskt över hela ytan när man tror att man är klar är grejjen. :)

• Gilla
AndersPS
  • Laddar…
Dammsugarmunstycket funkar också! Samtidigt som du gör det rent o fint! Två flugor i en smäll :beer:
Kanske missar spikar som bara sticker upp nån millimeter iofs, men men

Nu tror jag vi är färdigmålade, men det återstår att se när det har torkat riktigt!:) fondväggen ser bra ut iaf och är torr, 2 stryckningar räckte där!
Nymålat vitt rum med fondvägg och skugga av arbetslampa, tak med infälld spot.
Skapa konto

Nymålad fondvägg i brunt med skyddstejp runt kanterna, målningsverktyg på golvet.
Skapa konto

• Gilla
andthe
  • Laddar…
Inventerade även elmaterialet, verkar som jag bara glömde köpa en 1facks ram till datauttaget, måste även måttbeställa ledslingan som ska upp i taklisten.
Elektriskt material utspritt på bord inklusive strömbrytare, uttag och ramförpackningar.
Skapa konto

M MagHam skrev:
En bred spackelspade som man föser systematiskt över hela ytan när man tror att man är klar är grejjen. :)
Det gjordes. Det gör ändå ont :D

• Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
A andthe skrev:
Var köpte du duken?
Jag använde den duken för flera år sedan och tyckte om att jobba med den och den gav ett bra resultat. Kommer inte ihåg var jag köpte den. Men jag var så nöjd med den att jag sparade etiketten för att veta komma ihåg till en annan gång.
På etiketten står det att läsa :www.eco.se och www.borastapeter.se.
Så mitt råd är att söka upp någon återförsäljare för dessa.

• Gilla
andthe
  • Laddar…
Efter en veckas byggstopp pågrund av oväntade tråkigheter så kör vi igång igen, planen om inflyttning innan jul gick nog åt skogen, men så är det ibland!

Imorgon får vi åka till en annan ort och köpa golv då vårat byggmax hade sålt slut på sitt lager och kommer inte ta in mer av just detta golv...suck

Det handlar alltså om Barlinek balsamico ek parkett. Som vi även la i köket.
Nytt, delvis lagt, mörkbrunt Barlinek balsamico ek parkettgolv med dammsugare och byggvagn.
Skapa konto

Googlade lite och kom fram till att det kommer att gå o få tag i även om alla närliggande butiker sålt slut, vilket va till en liten tröst iallafall.

Det har som sagt inte hänt mycket senaste veckan, jag har dock pillat lite med elen så den är nästan helt klar. Det som återstår är att koppla lite dosor och montera belysning i vägghylla ovanför sängytan.
Renoveringsarbete med bruna väggar, osynlig elinstallation och en halvfärdig vägghylla.
Skapa konto

Ett rum under renovering med tejpade kanter och oslipat trägolv, väntar på nytt parkettgolv.
Skapa konto

Rumsdel i renoveringsfas med oskyddad golv, vägg med eluttag och ljusbrytare, samt en radiator.
Skapa konto

Ej färdigställt rum med oslipade trägolv och nyligen installerad elutrustning.
Skapa konto

Vinterutsikt genom ett fönster med en delvis installerad elektrisk anordning på väggen.
Skapa konto

Renoveringsprojekt av ett rum med nytt träparkettgolv och oupptagen persienn för fönstret.
Skapa konto

• Gilla
Kjell_G och 1 till
  • Laddar…
Hämtat golvet som nu håller på att installeras:)
Lite matpause bara!
Installation av nytt golv med verktyg och golvmaterial i ett delvis möblerat rum.
Skapa konto

Installation av laminatgolv med synliga golvplankor och distanskilar vid väggen.
Skapa konto

Delvis installerat mörkt trägolv bredvid vitt golv vid dörröppning.
Skapa konto

Pågående installation av nytt golv i ett rum, verktyg synliga och delvis lagt golv.
Skapa konto

Delvis lagt mörkt laminatgolv i ett rum med verktyg och golvläggningsmaterial synligt.
Skapa konto

Trevlig kväll på er!

Blev klar med gott resultat! Skönt.
Nyinstallerat mörkbrunt laminatgolv utan trösklar i ett tomt rum.
Skapa konto

Nyinstallerat mörkt laminatgolv i ett tomt rum med väntande fortsättning i hallen.
Skapa konto

Nylagda mörka trägolv i rum med vitmålade väggar och byggmaterial på fönsterbrädan.
Skapa konto

Nylagda mörkbruna laminatgolv i ett rum med stol och köksdisk i bakgrunden.
Skapa konto

Kommer nog köra utan tröskel, visserligen dröjer det lite innan jag börjar med hallen men nu är det bara att klicka på sen när det är dags.
En öppen dörrövergång utan tröskel med mörka nyinstallerade trägolv som möter ljusare golv.
Skapa konto

Nyinstallerat mörkt laminatgolv i rum utan tröskel vid dörröppning.
Skapa konto

• Gilla
RTbygg och 5 till
  • Laddar…
Idag blev det lite finlir :)
Vägg i renoveringsfas med blå maskeringstejp längs kanter, inbyggd hylla och arbetsstol med målarutrustning.
Skapa konto

Vit inbyggd vägghylla som behöver finlir, med en svart mugg på hyllan och lediga kablar i bakgrunden.
Skapa konto

Vitmålad inbyggd hyllsektion i ett hörn med stöd för ytterligare finjusteringar och lackering.
Skapa konto

Då måste jag bara köpa en "skugglist" heter det så? Kanske heter trekantslist :thinking:
Aja får se vad jag hittar
Vit hylla monterad på vägg med osynlig fästanordning, brist på täcklist vid tak.
Skapa konto

Tänkte dra allt med ett lagar lackfärg också(y)

• Gilla
RTbygg
  • Laddar…
S
Om du menar under hyllan så räcker det väl med en fog som målas in.

S sinuslinus skrev:
Om du menar under hyllan så räcker det väl med en fog som målas in.
Ja precis! Kan ju också va en bra idé, hittar jag ingen passande liten list så får det bli så(y) lite ojämnt skuret i gipset, skulle väl gissa på att minsta är 3mm som går upp till 10mm, tänkte det är svårt att få till en snygg fog där. En liten liten dekorlist av nått slag kunde gå från list till list under fönsterbänken, hyllan sitter ju ganska högt upp, kommer ha sängen ståendes under så det blir ju väldigt synligt, tackar för svar!

S
Om du är osäker så grovfoga det stora först så blir det lättare att dra en fin fog sen.
Mindre sprickrisk om du kör med något fogningsbart montagelim istället för latex- eller akrylfog. Tex Kiiltofix (Bauhaus) eller Jula har någon från Tremco som funkar också. På jobbet kör vi med en Cascoprodukt men tror inte den finns i butik.

• Gilla
Biggie
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.