Snyggt, bra ordning på grejerna och en överlag rolig renovering där man gör "allt" :)

Hade gärna gjort nåt liknande, fast det säger man kanske bara innan man faktiskt har gjort det :p

Vad jobbar du som?
 
Joachim Johansson Joachim Johansson skrev:
Snyggt, bra ordning på grejerna och en överlag rolig renovering där man gör "allt" :)

Hade gärna gjort nåt liknande, fast det säger man kanske bara innan man faktiskt har gjort det :p

Vad jobbar du som?
Tack!

Det är som med allt, ibland är man sjukt taggad och vissa kvällar vill man bara lägga sig framför tvn, men då är det bara hänga i om man vill ha det klart :D

Det är en skön känsla att ha gjort saker själv hemma, men det är bara börja renovera nått mindre projekt först, sedan öka storleken successivt. :cool:(y)

Jag jobbar som projektledare inom specialinredning :geek:
Så det mesta byggkunskaparna kommer ifrån nära & nära och detta forum :rofl:
 
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
Mike_the_pip3 Mike_the_pip3 skrev:
Här blir det en inspektionslucka 400x400mm så jag kan komma in i kattvinden.
Har provat och krypa genom luckan :rofl:
Hur sjutton lyckades du med den bedriften??? 400*400, finns ingen möjlighet att jag skulle komma igenom, även om man försökte på diagonalen med axlarna.....
 
R roli skrev:
Hur sjutton lyckades du med den bedriften??? 400*400, finns ingen möjlighet att jag skulle komma igenom, även om man försökte på diagonalen med axlarna.....
jag är 182cm smäckert packet i sina bästa dar =)
Nae varför det blev så liten lucka är för jag önskar dölja luckan med en lång låg lådhurts framför med en massivtopp. Men jag undrar hur det blir när anticimex ska in och spruta getingbon :rofl:
 
Mike_the_pip3 Mike_the_pip3 skrev:
[bild]
Ett måste när man slipar host host :cool::beer:
Klart man ska dricka pilsner när man snickrar, du kör väl inte en motor utan motorolja?!

MrS
 
  • Gilla
Krister.J och 1 till
  • Laddar…
M MrSoderlind skrev:
Klart man ska dricka pilsner när man snickrar, du kör väl inte en motor utan motorolja?!

MrS
Allting vill gärna bli lite bättre då av nån anledning, sen att inte allting långpasset håller med är en annan femma :crysmile:

(y):beer::beer:
 
R roli skrev:
Hur sjutton lyckades du med den bedriften??? 400*400, finns ingen möjlighet att jag skulle komma igenom, även om man försökte på diagonalen med axlarna.....
Bildbevis :rofl:(y)

Glad man ger tummen upp genom ett runt fönster under renoveringsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
skydiver och 8 till
  • Laddar…
Hemmagjord lösning för ventilation med ett täckt rör och isoleringsmaterial på en byggarbetsplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Egen bonnameck på luftningen till kattvinden, vill inte ha kall luft in i isoleringen :)

Närbild av fönsterinstallation med träram, byggskum och fönsterbleck.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klurar hur jag fäster fönsterblecken på dessa fönster bäst, byggskum enl. montagebeskrivningen... Det skall bockas under i profilen, men sen då?
Måste testa lite,

Barn hjälper till med renovering i ett rum under konstruktion med osatt tak och synlig isolering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lovade grabben hans rum skulle bli klart till nyår, så han fick hjälpa till i helgen.
Litet barn med hörselskydd håller i en dammsugarslang i ett rum under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Även lillebror är med och grejjar ;)

Renoveringsarbete i ett rum med blå vägg och synliga takbjälkar, elinstallationer och byggmaterial på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Börjar se ut som ett rum, tak, el, golv, smygar, lister & foder kvar "bara" :whistle:

Etikett på en burk med färgnyansen AD 871 Racing från en färghandel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Färgen på fondväggen stora grabben valt, blev skitsnyggt!

Vi öser på i grabbens rum samt lite utvändigt.
Tänkte få klart övervåningen med toa & allt innan jag går vidare på nedervåningen.

Nu i julveckan är det svårare än vanligt att få dygnet att räcka till, får se vad jag hinner med :strong:

om det inte blir fler inlägg i veckan önskar jag er läsare en GOD JUL :heart:
 
  • Gilla
Krister.J och 4 till
  • Laddar…
Kul å se! Bra jobbat
 
  • Gilla
Mike_the_pip3
  • Laddar…
Fått in golvet nu med iallafall, körde av en knöl jag fått ifrån en golvbalk som låg lite högt.
Funkade fint med elhyveln, Körde även över alla skarvar ett varv för att släta till limrester & andra mindre bucklor :D

Nyinstallerat laminatgolv med elhyvel, dammsugare och verktyg synligt i ett rum under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyinstallerat laminatgolv med elhyvel och vattenpass för att jämföra golvbalkarnas höjd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Underlagsisolering och delvis lagt laminatgolv i ett rum under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

20db dämpande XPS ifrån bauhaus under, ovanpå fick det blir ett laminatgolv i grabbens rum. Hoppas det inte blir för hårt/kallt. När värsta slitagetiden är över ifrån leksaker är det ingen jättedeal att kasta in ett nytt parkett.

Delvis lagt laminatgolv med mörkt träimitationsmönster och återstående grön XPS-isolering i ett rum under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyinstallerat laminatgolv med flera lådor av golvmaterial och XPS-isolering, samt en elhyvel i ett halvfärdigt rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nyinstallerat laminatgolv med rustik design i ett rum, en person står halvt i bild.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lite småcool design ändå tycker jag (y)

Nylagd laminatgolv med träutseende i ett rum under renovering med synliga golvskydd och timmer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Man och litet barn i ett rum under renovering med nylagt laminatgolv och oisolerade väggar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Frostvakt hängande snett i tak med synliga kablar och verktyg på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tips, häng inte upp en frostvakt snett i taket.
Kan gå illa :surprised:
 
  • Gilla
epw
  • Laddar…
Då en riiiiiktigt lång mansförkylning äntligen börjar släppa så börjar motivationen komma tillbaka.
Under tiden kladdade jag vidare lite på badrummet nere, badkaret & toa är flyttat.
Det är en stund kvar men börjar dra ihop sig att dra allt i väggarna till badrummet.

Tips ifrån er på sånt man gärna missar?
Handdukstork, används det idag?
andra (O)nödiga kul saker man gärna glömmer?

Kastar in ett utkast på revideringen, kakelfärger & former är inte spikat så där leker jag vidare men just det funktionella som går att påverka? (brunnar är gjutna)

Tips mottages tacksamt :)

3D-rendering av ett modern badrum med badkar, toalett, handduksställ och trästolar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Delvis renoverat badrum med toalett och badkar, gråa kakelplattor och trästol reflekterar i spegelns yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Arkitektritning av ett badrumsutrymme med markerade platser för handfat, WC, badkar och dusch.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nu är man snart på benen igen, så snart kommer mer byggbilder :strong::strong::strong: :cool:
 
Skulle inte klara mig utan handdukstorken personligen. Jag satte timer på min, man trycker på väggströmbrytaren så går den i 4 timmar.
 
  • Gilla
Noseone och 3 till
  • Laddar…
Håller också med om handdukstorken. Vi hade inte det i vårt förra badrum, men satte in en i samband med renoveringen. Har så att den går på det vattenburna, men att det finns en elpatron att aktivera på sommarhalvåret när värmen i systemet är minimalt. Lätt värt de extra pengarna, samtidigt som det är riktigt skönt att ha den på det vattenburna på vintern då det generar en helt annan värme.

Att ta en varm och garanterat torr handduk efter dusch eller bad är riktigt vardagslyx.
 
  • Gilla
Mike_the_pip3
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.