249 615 läst · 511 svar
250k läst
511 svar
Helrenovering lägenhet 74kvm, budget 100k!
Hej!
När jag vaknade idag efter nattens jobb så gav jag mig in till Bauhaus och bytte innerdörrar. När jag var tillbaka så började jag att montera foder, de ska spacklas och målas innan de är klara
Sedan så kunde jag inte hålla mig utan var tvungen att hänga upp en dörr för att se hur det blir, är mycket nöjd med valet
Det var allt för idag, imorgon hinner jag nog inte greja något, vi ska ut med jobbet. Men i helgen blir det fortsättning.
//Fredrik
När jag vaknade idag efter nattens jobb så gav jag mig in till Bauhaus och bytte innerdörrar. När jag var tillbaka så började jag att montera foder, de ska spacklas och målas innan de är klara
Sedan så kunde jag inte hålla mig utan var tvungen att hänga upp en dörr för att se hur det blir, är mycket nöjd med valet
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Det var allt för idag, imorgon hinner jag nog inte greja något, vi ska ut med jobbet. Men i helgen blir det fortsättning.
//Fredrik
Hej!
Under helgen så har det inte blivit så mycket gjort utan jag har lagt fokus på att städa och röja. För idag var nämligen mäklaren som sålde lägenheten på plats för att göra en värdering. Jag fick inget definitivt besked idag utan det kommer skriftligt inom en vecka, men om jag tolkar honom rätt så är det ungefär där jag har tänkt mig
Stämmer det så är jag plus runt 300kkr minus avgift & lånekostnader samt eventuellt mäklararvode.
Så under tiden som jag färdigställer det sista så är det dags att fundera på hur jag ska gå vidare med försäljning osv.
//Fredrik
Under helgen så har det inte blivit så mycket gjort utan jag har lagt fokus på att städa och röja. För idag var nämligen mäklaren som sålde lägenheten på plats för att göra en värdering. Jag fick inget definitivt besked idag utan det kommer skriftligt inom en vecka, men om jag tolkar honom rätt så är det ungefär där jag har tänkt mig
Stämmer det så är jag plus runt 300kkr minus avgift & lånekostnader samt eventuellt mäklararvode.
Så under tiden som jag färdigställer det sista så är det dags att fundera på hur jag ska gå vidare med försäljning osv.
//Fredrik
Redigerat:
Tackar!Jarlingar skrev:
Ja att köpa och sälja inom fastighetsbranschen verkar onekligen vara ett bra sätt att avancera och jobba sig uppåt. Vem vet vad nästa objekt blir
//Fredrik
Redigerat:
Hej!
Idag har jag lackat eluttag och strömbrytare osv, blev stor skillnad
Ska bli intressant att se hur det blev imorgon när det har torkat. Färgen tog slut så jag ska köpa en burk till för att komplettera
Dom hade visst gulnat lite på 35år
Nu jobbar jag 14-22 resten av veckan så det blir inte så mycket grejat förrän till helgen.
//Fredrik
Idag har jag lackat eluttag och strömbrytare osv, blev stor skillnad
Ska bli intressant att se hur det blev imorgon när det har torkat. Färgen tog slut så jag ska köpa en burk till för att komplettera
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Dom hade visst gulnat lite på 35år
Logga in
Skapa konto
Nu jobbar jag 14-22 resten av veckan så det blir inte så mycket grejat förrän till helgen.
//Fredrik
Husägare
· Västerviks kommun
· 427 inlägg
Det hade inte jag gjort. Jag hade, precis som du Fredrik, provat att se resultatet efter lackering. Det är väl dumt att kasta ut 1500 kr på nya uttag och kontakter när man kan få ett fullgott resultat för en tiondel?S Stadsfiskalen skrev:
Ett fullgott utseende, smaken är som baken.Fel av Åke skrev:
För min egna del hade jag bytt ut dom mot nya, dels för att det kommer att ge hela bostaden en modernare känsla men även för att jag vet att det hade varit det första jag själv hade tänkt på vid visning av lägenheten, "vägguttag och tryckknappar måste jag byta" och att få bort dessa tankarna för spekulanter är väl absolut värt 1500kr även om man själv tycker att de gamla är okej. För snygga är dom då inte
S Stadsfiskalen skrev:
Fel av Åke skrev:
Jag förstår hur ni menar och tänker. Tanken var att byta ut allting men av olika anledningar(gjorde en prisförfrågan hos kompisen som jobbar på lokala elfirman), men innan jag hade fått svar så föll det lite i glömska och så vips så var det redan tapetserat överallt. Och därför lite pilligare och mer jobb med att byta ut befintliga.Biggie skrev:Ett fullgott utseende, smaken är som baken.
För min egna del hade jag bytt ut dom mot nya, dels för att det kommer att ge hela bostaden en modernare känsla men även för att jag vet att det hade varit det första jag själv hade tänkt på vid visning av lägenheten, "vägguttag och tryckknappar måste jag byta" och att få bort dessa tankarna för spekulanter är väl absolut värt 1500kr även om man själv tycker att de gamla är okej. För snygga är dom då inte
Så av den anledningen, och att det inte är något fel på det befintliga, så provar jag att måla dessa och om det ser okej ut så sparar jag runt 2000kr och en dags arbete.
Hoppas att ni hänger med på förklaringen
//Fredrik
När jag skrev runt 300kkr i vinst så missade jag att skriva med skatten på 22% av vinsten efter avdrag tillkommer.E Emil_K skrev:
Men siffran 300k kommer ifrån värdering minus inköp samt renoveringskostnader.
Jag la in bild på ett tag sen på hur kalkylen såg ut och om jag inte minns fel så är jag uppe i runt 85-87k hittills för renoveringen. Då saknas det golvlister samt persienner som jag vet inte är inhandlat.
Vad det gäller tidsåtgången så vågar jag mig inte på att gissa på någon siffra, men att göra en liknande renovering igen hade gått betydligt fortare
//Fredrik
*EDIT Hittade en bild på kalkylen:
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Husägare
· Västerviks kommun
· 427 inlägg
Jag tror du är yrkesskadad Biggie! Jag förstår ditt resonemang och trådskaparens också. Det var den enklaste, snabbaste och billigaste lösningen för att inte kontakterna ska vara iögonfallande vid första intrycket. Jag tror att Fredrik snart laddar upp en närbild när dessa är monterade så får vi göra bedömningen om resultatet är fullgottBiggie skrev:Ett fullgott utseende, smaken är som baken.
Gjorde lika när jag skulle sälja en lgh, dom flesta kollar helhetsintrycket på lgh och studerar inte kontakter osv med lupp.
Sprayade ett telejack åt morsan när jag satte upp alloc skivor i hennes kök för det fanns inga svarta sånna här i byn och det är lika fint idag efter 4-5 år, en brytare sliter man nog bort färgen på efter ett år eller mindre
Sprayade ett telejack åt morsan när jag satte upp alloc skivor i hennes kök för det fanns inga svarta sånna här i byn och det är lika fint idag efter 4-5 år, en brytare sliter man nog bort färgen på efter ett år eller mindre