78 202 läst · 177 svar
78k läst
177 svar
Mitt 1:a garagebygge i mitt liv
Ändträ fick stå i olja över natten och dra .
Har målat 3 sidor på alla plank + lockläkt och naturligtvis ändträ som är närmast marken.
Har målat 39 löpmeter trävägg.
En del paneler , som jag kallar balsaträ , har en skrovligare yta ( långt mellan årsringar ) sög betydligt mer färg märkte jag.
Har målat 3 sidor på alla plank + lockläkt och naturligtvis ändträ som är närmast marken.
Har målat 39 löpmeter trävägg.
En del paneler , som jag kallar balsaträ , har en skrovligare yta ( långt mellan årsringar ) sög betydligt mer färg märkte jag.
Redigerat:
Har nu på senhösten / vintern upplevt problemet med imma på fönster i garaget !
Om natten varit kall och fuktig stannar kylan kvar i garaget , när temperaturen går upp utomhus hinner inte temperaturen i garaget följa med.
Så kan ibland ha imma på insidan av fönster , fast garaget ej är isolerat ännu !
Har även märkt att vid porten blir det blött som bara den. Plåtverkstan fick tillverka droppnäsor till portarna , hjälpte föga . Troligen drar det in fuktig luft från den lägsta punkten (porten)
Om natten varit kall och fuktig stannar kylan kvar i garaget , när temperaturen går upp utomhus hinner inte temperaturen i garaget följa med.
Så kan ibland ha imma på insidan av fönster , fast garaget ej är isolerat ännu !
Har även märkt att vid porten blir det blött som bara den. Plåtverkstan fick tillverka droppnäsor till portarna , hjälpte föga . Troligen drar det in fuktig luft från den lägsta punkten (porten)
Tror utförandet av mätningen är tokigTomture61 skrev:
U-värdet på tex fönster mäts med 1 grads skillnad mellan den kalla/varma sidan.
Borde vara lika för väggar mm.
Går att följa inlägget här https://www.byggahus.se/forum/threa...ring-pa-en-byggnad.309220/page-2#post-2881699
Har varit lite stiltje här , i väntan på manna från himlen och elektriker.
Men lite har hänt.
Kämpigt att få upp skivor när takhöjden i nock är 3,82 m
Men lite har hänt.
Kämpigt att få upp skivor när takhöjden i nock är 3,82 m
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Jönköping
· 120 inlägg
Ser ju riktigt bra ut det där
Nu är ju jag som jag är, men jag hade inte haft några problem med att låtsas att gipsskivor i taket på mitt garage var en slags förvuxna huntonitskivor, och således bara spackla skruvskallarna.
Edit: om ens det
Edit: om ens det