4 361 683 läst · 32 080 svar
4362k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Jag gick för en Epson EH-TW9300. Hade siktat in mig på en 7300 men sen gjorde jag felet att besöka Hembiobutiken och jämföra bilden och svärtan ...FredrikR skrev:
Mitt rum är mycket mindre så med max utzoomning klara jag 90” bild vilket räcker med knappa 3m sittavstånd. Med dina mått behöver du inte fundera på det.
9300:an är en 4K e-shift, dvs 1080 paneler som skiftas mekaniskt 1/2 pixel för att skapa 4K (2160) bilden. Funkar över förväntan och bilden är bra. Den är ljusstark och skulle funka även i rum utan kontrollerad belysning men jag kommer att kunna släcka ut allt. Stödjer HDR och Dolby Vision. Lens shift i båda riktningar.
Native 4K ligger fortfarande lite högt i pris, speciellt om man börjar titta på laserprojjar ...
Tänk på ljudet, det gör mycket för upplevelsen. Jag kan köra 7.1.2 eller 5.1.4 med nuvarande uppsättning. Atmos ger en härlig rymd i ljudet.
Redigerat:
Tack, ska kolla om det finns en "bio-tråd", annars startar jag en som vi kan fortsätta i.
<edit>
Här, https://www.byggahus.se/forum/threa...projektor-duk-hoegtalare.304668/#post-2822665 bara att gå loss med era tips och erfarenheter gällande hembio.
<edit>
Här, https://www.byggahus.se/forum/threa...projektor-duk-hoegtalare.304668/#post-2822665 bara att gå loss med era tips och erfarenheter gällande hembio.
Redigerat:
Isolerat klart källartaket, ska ev upp med lite brädbitar för att hålla isoleringen på plats, slutligen kommer Windy vindväv häftas upp.
Snabbdemonterade arbetsbelysningen sedan x antal år sedan.
Och burit in 2/3 av det golv som snart ska läggas i vardagsrummet.
Frågan är vad man ska ge sig på nu.. Risken är väl att övriga familjen inte uppskattar 12paket golv nedanför trappen, men källartaket lockar mer..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Frågan är vad man ska ge sig på nu.. Risken är väl att övriga familjen inte uppskattar 12paket golv nedanför trappen, men källartaket lockar mer..
Klart du måste ”förstärka” taket i källarn först innan det går att lägga golv i våningen ovanför.FredrikR skrev:Isolerat klart källartaket, ska ev upp med lite brädbitar för att hålla isoleringen på plats, slutligen kommer Windy vindväv häftas upp. [bild]
[bild]
[bild]
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 452 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 452 inlägg
Börjat tapetsera i trappan upp. Alltid lika roligt. Ska precis börja med våderna.
Målet är att få yttersvängen klar i trappen så man kan riva spången och gå normalt. Nu får man kravla sig upp. Vilket gör att det känns motigt redan innan man kommit upp på ovanvåningen. Psykologiskt ja, men det ska bli skönt att få riva den!
Kan tilläggas att tapeten i trappen blir neutral, slät vit tapet. Jag ska förhoppningsvis aldrig tapetsera om just i trappen...
Målet är att få yttersvängen klar i trappen så man kan riva spången och gå normalt. Nu får man kravla sig upp. Vilket gör att det känns motigt redan innan man kommit upp på ovanvåningen. Psykologiskt ja, men det ska bli skönt att få riva den!
Kan tilläggas att tapeten i trappen blir neutral, slät vit tapet. Jag ska förhoppningsvis aldrig tapetsera om just i trappen...
Logga in
Skapa konto