Mikael_L
Ja vilket skurkföretag som de som lät installera spisen anlitade. :(
Lika illa som den gynnaren som TS råkade ut för.

Jag blir sned, sån här skit stänker upp på alla i branschen ... :thumbdown:

Vad gäller Hans Nyblom från eio så är han ju uppenbart kunnig om hur rabattlurendrejeriet i branschen fungerar.
Men här blir det ju jobbigt, hans främsta uppdrag är ju att hjälpa medlemmarna till organisationen, och då blev det svårt att svara på något vis som inte blir tokigt på ett eller annat vis. ;)
 
Det är ju också komiskt att han tycker det är bra att man kan kolla om firman är med i EIO för att de arbetar ju ut hur man ska jobba mot kund.
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
Fairlane
Patetiskt att låtsas om att man inte känner till detta med listpriser.

Betala på plats... Jag misstänker att det aldrig var frågan om ROT eftersom pengarna som swishade troligen aldrig hamnade i bokföringen.
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Fairlane
Jag förstår heller inte varför man inte vill att radio kontaktar företaget. Kanske kan man då få någon annan att undvika företaget i fråga.
 
För att man upplevde det som så hotfullt att man inte vill att de kommer och knackar på dörren igen?
 
  • Gilla
MultiMan
  • Laddar…
Fairlane
Ja, då bör man kanske polisanmäla om det är så illa. Jag kan förstå att man tycker det är obehagligt där och då, men så illa kan det inte vara om de inte ringde till Hells Angels Elfirma AB.
 
Fairlane
Det finns det kanske, men frågan är om man verkligen behöver vara rädd. Jag tycker beskrivningarna var rätt olika. I det ena fallet trängde sig någon in, i det andra var någon arg på telefon.

Men jag vet som sagt inte. Tycker det är synd bara att folk är så rädda.
 
tommib
Jag tycker att det är synd att folk beter sig som skitstövlar.
Speciellt när de vet att de gjort fel och fakturerat som svin.
 
Satt och googlade på gummikabel (RDOE kallades den förr) Ett exempel
H07RN-F 5G6 kostar runt 50:- metern för dom riktiga budgetvarianterna i svenska internetbutiker.

Samma kabel från Kina:

Alibaba
Pris: 0.20 USD / m (i stora grossistpartier såklart) och det är i princip vad kopparpriset ligger på.
Lite skillnad!

Sen ska man hålla sig ifrån kinesiskt gummi både i kablar och cykeldäck, men det är en annan historia.
 
Redigerat:
Det var 3G2.5 och inte en "fet" 5G6.
Kabel är billig i sammanhanget så där köper jag bara känd kabel typ Nexans och liknande. Synd om isoleringen förmultnar efter 20 år.
 
martin43 martin43 skrev:
Det var 3G2.5 och inte en "fet" 5G6...
Verkar som Alibaba flurrar runt med vad som visas när man trycker på länken.

I vilket fall är vi överens om att polykloropren inte passar bra i en fast installation.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.