FredrikR FredrikR skrev:
Jag blir förvånad om det inte blir fler, jag är mycket nöjd med denna och övriga 12V (10,8V) maskiner. (y) Sticksågen tuffar på, har läst gott om 12V cirkeln oxkså.

Såg stolsklädseln och tänkte "hey, där har vi en som gillar Dalarna..." sen insåg jag att du är Dalarna-bo :geek:
Provkörd och godkänd av min sambo under helgens fortsättning av vårt fasadbyte på garaget. Själv använde jag den med vinkeln och skruvade i några skruv inne i ett trångt utrymme så den har redan löst ett praktiskt problem med. Gav mersmak, får se vad mer i 12V-utbudet som kan vara tänkbart i framtiden.

Ja född och uppvuxen i Dalarna och sen bott här i större delen av mitt liv förutom två år i Australien. Äger dock inga knätofsar. ;)
 
  • Gilla
Valkyr och 2 till
  • Laddar…
E
L Lilak skrev:
så det fick bli en Bosch 7-125 istället.
Vilket sammanträffande! Jag själv köpte precis en sån då den nyinköpta trehjulingen är något för stor. För min son.
 
En liten skruvdragare till :D
 
  • Bosch skruvdragare med FlexiClick system och tillbehör i en blå förvaringslåda.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Valkyr och 4 till
  • Laddar…
SC Aero SC Aero skrev:
En liten skruvdragare till :D
Känns som jag inte behöver lägga upp en bild på mitt paket då, såg nämligen precis likadant ut. ;)
 
  • Gilla
tobbbias och 4 till
  • Laddar…
ullberg
Jag stämmer in i kören, 1st GSR 12V-15 FC hämtades ut idag. Blir ett rejält lyft från min gamla IXO som varit det jag haft för trånga skruvuppdrag (den pensioneras / flyttas ut till landet). Också kul att köpa lite nytt Bosch, bortsett från en 18v dragare till landet var det nog ett decennium sen jag köpte något nytt.

Och säga vad man vill om Festools/tanos systainrar (inkl. Makpack) som utgör bulken av min förvaring så föredrar jag Bosch/Sortimos L-boxx alla dagar i veckan! Bara så irriterande att de sätter den kladdigaste klisterlapp man kan tänka sig delvis över spännet... Blev rätt mycket etikettborttagning innan det var löst :(

/U
 
  • Gilla
tobbbias och 4 till
  • Laddar…
Adliga slipband. Fint ska're va!
Ett slipband monterat på en slipmaskin med texten "Klingspor CS 411 X" och kornstorleksbeteckning 60.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
jonmo och 2 till
  • Laddar…
Jag heter Jonathan, och jag har ett verktygsproblem. Jag köper för dyra grejer på Tradera, bara för att det ser fint ut på bilden.

Idag kom denna pjäs hem till pappa. Nu ska jag bara bygga en snickarbod också så jag har någonstans att använda den.
Ett antikt snickarverktyg, en hyvel, med tillhörande järn uppradade på ett betonggolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En samling gamla stämjärn av olika storlekar ordnade i en rad på en ljus yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gammal stämjärn med texten 'ADDIS SHEFFIELD 1918' inristad, som köptes på Tradera.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild av en äldre mörkbrun träbänkskruv monterad, med texten "WINKEL" inristad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
mexitegel och 7 till
  • Laddar…
jonmo jonmo skrev:
Jag heter Jonathan, och jag har ett verktygsproblem. Jag köper för dyra grejer på Tradera, bara för att det ser fint ut på bilden.

Idag kom denna pjäs hem till pappa. Nu ska jag bara bygga en snickarbod också så jag har någonstans att använda den.
[bild] [bild] [bild] [bild]
Underbar hyvel, alla stål också. Hade den varit för dyr hade du inte hållit i den nu.
 
Precisionsverktyg inklusive centreringskörnare och fotvinklar av DIN 875/1-standard på ett bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Idag kom det lite smågodis från OTD Tools :)

Centreringskörnare 1-13 mm i halvmillimeters steg, centreringskörnare 9-24 mm, fotvinkel 75x50 mm samt 250x165 mm, bägge DIN 875/1. (Lagren är till ett framtida projekt som kommer att presenteras på forumet.)

Det ska bli intressant att se hur de här grunkorna påverkar mitt snickrande — förhoppningsvis blir det väl inte sämre åtminstone...

//Ronnie
 
  • Gilla
Rönnis och 4 till
  • Laddar…
Vad gick fotvinklarna på? mycket intresserad av en sådan.
 
S
6 begagnade Leitz sågklingor
 
jonmo jonmo skrev:
Jag heter Jonathan, och jag har ett verktygsproblem. Jag köper för dyra grejer på Tradera, bara för att det ser fint ut på bilden.
Hej Jonathan,
Jag ser inte problemet. Förutom att du uppenbart måste bygga en snickarbod som matchar hyveln.. Och det är väl mer en möjlighet än ett problem..

;)
 
  • Gilla
TeroM
  • Laddar…
Möjlighet indeed. Snart kommer tråden som börjar innan bygglovsansökan, och sen aldrig tar slut.
 
jonmo jonmo skrev:
Vad gick fotvinklarna på? mycket intresserad av en sådan.
Klart överkomligt: 166:- för den lilla och 384:- för den stora, ex moms. Detta är Disella som är lite billigare än andra han har men jag tycker finishen är fin på dem.

//Ronnie
 
  • Gilla
jonmo
  • Laddar…
E
Bild av en kartong med texten "ProEdge The Ultimate Sharpening System" och en avbild av en slipmaskin.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
nanowire
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.