562 087 läst · 1 363 svar
562k läst
1,4k svar
Byggbloopers
Har tyvärr ingen bild, men såg den på Facebook här om dagen. Det var en bild på ett tak med läkt och texten " Äntligen klar med läkten, nu är det bara pannorna kvar"
Problemet var bara att bärläkten låg mot pappen, och ströläkten ovanpå
Problemet var bara att bärläkten låg mot pappen, och ströläkten ovanpå
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 24 423 inlägg
Han vred väl pannorna 90 grader, annars passar de ju inte...
M
Marcussjogren
Medlem
· Västra Götaland
· 3 079 inlägg
Marcussjogren
Medlem
- Västra Götaland
- 3 079 inlägg
Nu är jag ju bara 13 år för sen, men det här kan vara det roligaste jag läst i byggväg, någonsin!MathiasS skrev:Själv har jag klarat det första året av byggande rätt hyfsat. Den största bloopern hittills har väl varit att täta skorstenspipan för en halv förmögenhet två månader innan vi rev hela skorstenen....
Däremot tycker jag K12 kvalat in med sin betongpost så jag postar detta åt honom:
Citat:
Grannen (som har varje möjligt verktyg) lånade ut sin Atikablandare till mig i somras. Jag tror att det är den som finns på Bauhaus.
Utan att ha alltför stor erfarenhet av betongblandare kan jag väl säga att den fungerade mycket bra. Han har ju haft den ett antal år och använt den en hel del så den tycks hålla bra också.
Till exempel höll den för min "lilla" incident när spaden fastnade när jag skulle kasta in sand. Spaden åstadkom tillräckligt med obalans för att hela blandaren skulle välta, varpå den använde spaden som åra för att stjälpa iväg sig längs marken. Eftersom den svingade spaden på ett mycket hotfullt och dramatiskt sätt var det i princip omöjligt att komma åt avstängningsknappen eller att dra ut sladden. Hela ekipaget drog iväg på ett klumpigt men oerhört kraftfull sätt mot min bil som stod parkerad några meter från där jag blandade betong. Som tur var tog sladden slut innan blandaren kommit inom räckhåll för bilen, varpå strömmen bröts och allting blev lugnt igen...
Tips: Kör med spetsigt blad på spaden och framför allt - blanda inte betong om du börjar bli trött.
slutcitat
Du kan tacka mig när jag köper golvplåtarna av dig. Jag har en rest på 52,3 st så dina går nog åt.
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Ja det är inget att skoja om EllerBernieberg skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
http://www.lisepedia.se/Villa_Opp-Å-Ner#