S Stefan Severin skrev:
Sjukt skönt å hitta felet, antar att du är med i Facebook gruppen och såg mitt inlägg om det hela.
Bästa vore om man hade en hasplåt utan knivhålen.
Just nu har jag limmat med superlim på båda sidorna och det håller än
Vilken facebook-grupp? Är den sluten eller kan man jojna den.....
 
Passar 430x kaross på en 420?:thinking:
 
N Nibblers skrev:
Passar 430x kaross på en 420?:thinking:
Varför vill du ha en 430x kaross?
 
S Stefan Severin skrev:
[länk]
Vill inte låta paranoid men detta är ju rena gottepåsen för buset.
 
N Nibblers skrev:
Tips för en tystare 420 när man kör på lägre klipphöjd.
[bild]
Kanontips! Jag valde eltejpen och det gjorde verkligen skillnad. Jag tyckte den var tyst innan men nu är det verkligen tyst som en mus, bara knivarna som klipper gräset som hörs.
 
Redigerat:
mg765 mg765 skrev:
Kanontips! Jag valde eltejpen och det gjorde verkligen skillnad. Jag tyckte den var tyst innan men nu är det verkligen tyst som en mus, bara knivarna som klipper gräset som hörs.
Fräsigt
 
Hej på er.

Har problem att batteriet töms om sladden ej är ansluten, tex på vintern är batteriet helt slut, har en kollega som har en likadan utan problem, ÅF säger att det är connecten som tömmer batteriet och måste avaktiveras, har en solanläggning med batteri samt inverter, och en timer som stänger av standbyströmmen på natten mellan kl 19-10, då kommer ett meddelande kl 05 att batteriet är tomt!

Är det lönt att lämna in den för detta? Eller skiter de bara i det? 220Ac hade ej detta problem..

Tack på förhand..

/A
 
Rätt onödigt men rätt intressant att kolla till ägorna när man inte är hemma.
En robotgräsklippare på en stenplatta framför en välskött gräsmatta med träd i bakgrunden
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
H Husqvarna220Ac skrev:
ÅF säger att det är connecten som tömmer batteriet och måste avaktiveras
Har du provat att bara checka ur Connecten under tillbehörsmeny'n? Detta måste göras inför varje vinterförvaring.

Dock skall batteriet klara detta under en längre period utan problem. Den bör väl bara dra som en mobiltelefon, men med ett jättebatteri.

Om du fått batteriet urladdat helt flera ggr är väl sannolikheten stor att det är uttjänt och måste bytas helt enkelt.
 
T
Mysman Mysman skrev:
Har du provat att bara checka ur Connecten under tillbehörsmeny'n? Detta måste göras inför varje vinterförvaring.

Dock skall batteriet klara detta under en längre period utan problem. Den bör väl bara dra som en mobiltelefon, men med ett jättebatteri.

Om du fått batteriet urladdat helt flera ggr är väl sannolikheten stor att det är uttjänt och måste bytas helt enkelt.
Varför behöver man checka ur Connecten?
 
T TreeView skrev:
Varför behöver man checka ur Connecten?
Annars ligger den uppkopplad mot hqv:s server som din mobil gör i viloläget.
 
D DrMussla skrev:
Annars ligger den uppkopplad mot hqv:s server som din mobil gör i viloläget.
Vart har du fått den infon ifrån?
Vid vintervilan slår man av på strömbrytaren och connect är då aktiv i 12h efter det.

Min 430 hade fullt batteri efter vintern med connect ikryssad
 
T
S Stefan Severin skrev:
Vart har du fått den infon ifrån?
Vid vintervilan slår man av på strömbrytaren och connect är då aktiv i 12h efter det.

Min 430 hade fullt batteri efter vintern med connect ikryssad
Så uppfattar jag också att min fungerar.
 
Idag fick min AM 420 ett konstigt transmissionsljud när den driver framåt:( blir nog verkstadsbesök för den:(
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.