Finns de någon logg på vad de olika firmwareversionerna ska fixa jfr föregångarna?

Som sagt, jag kör på version 1.58 och det verkar vara en ganska gammal version. Men den funkar fint för mig så jag har inga incitament att uppgradera.
 
M MacMelmac skrev:
@andreas
Min gör lika dant med senaste mjukvaran, aldrig innan. Har fått mycket problem med den. Är det någon som har den innan 2.47? Jag måste byta ner!
Viken modell har du?
 
WG790E.1

Den laddar inte alls ordentligt längre. Får väl lämna in den.
 
M MacMelmac skrev:
WG790E.1

Den laddar inte alls ordentligt längre. Får väl lämna in den.
Jag har 1.98, 2.21 och 2.47 till den modellen.
 
Jag skulle vilja prova att gå tillbaka till 2.21.
 
Nu har jag hittat 2.24 versionen och testat. Den piper tystare (vilket jag reagerade på när jag la in 2.47) men den håller på lika dant som innan, piper i laddstationen och led'en skiftar mellan rött och grönt och den laddar inte. Verkar som något har hänt med själva batteriet/laddfunktionen. Får hoppas Worx fixar detta hyfsat snabbt, jag har inget annat att klippa med och den är drygt ett år gammal.
 
Nu har jag fått en tidigare version av Worx (v2.45) att testa med men jag tvivlar på att det kommer att fungera.
 
De vill att jag skickar in den, hoppas jag får tillbaka den inom 2 veckor!
 
ullet
Nån som vet om det går att byta anslutningsklämmorna till begränsningskabeln på laddningsstationen enkelt? Den ena lossnade när jag gjorde första installationen - Clas Ohlson (där jag köpte klipparen för några veckor sen) vill skicka iväg enheten, känns som överkurs ifall det är enkelt att byta plattan med klämmorna...

Jag har en WG790E.1 om det gör någon skillnad.
 
  • Laddningsstation för robotgräsklippare med öppnad anslutningsklemm för begränsningskabel synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Min har varit borta 2 veckor nu.
Prata med supporten idag, just nu är de 14 dagar från dom mottagit en klippare tills den lämnar dom igen. Så 3-4 veckor totalt kan man få räkna med :/

Synn dom inte har ett större nätverk av service ställen.
 
ullet ullet skrev:
Nån som vet om det går att byta anslutningsklämmorna till begränsningskabeln på laddningsstationen enkelt? Den ena lossnade när jag gjorde första installationen - Clas Ohlson (där jag köpte klipparen för några veckor sen) vill skicka iväg enheten, känns som överkurs ifall det är enkelt att byta plattan med klämmorna...

Jag har en WG790E.1 om det gör någon skillnad.
Ser ut som vanliga högtalarterminaler.
Kanske passar denna:
https://www.kjell.com/se/sortiment/...gtalare/uttag/hogtalaruttag-mini-2-pol-p39254
 
Det var omöjligt att komma fram på telefon så de verkar ha en del att göra. Lite lättare via mail. Har nu med lite problem att hitta en passande kartong och skickat in både laddstation och maskin.
Testade först att endast ladda batteriet i 15 min för att se om det hjälpte. Batteriet laddar utan problem, röd LED på stationen, men samma problem i maskinen.
 
alm82 Andreas La Motte skrev:
Är det meningen att den ska tappa inställningarna när den stängs av?

Min 790e.1 går tillbaka till autoläge 800m2 om den stängs av och sätts på igen.
Klockan går fortfarande rätt
Jag har samma fenomen, har svårt att tro att batteriet skulle vara slut i så fall skulle alla inställningar nollas. Ska prova att lägga in en äldre mjukvara.
 
Backade till 2.21 men den raderade på samma sätt. Fler som har installerat 2.47?
 
Programmeringen verkar stanna kvar på min nu efter att jag lagt in en schemalagd klipptid även på lördagar.

Nu syns även veckodagarna på startskärmen (M,T,W,T,F,S,S) de gjorde det inte förut.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.